[A6 C4] V6 2.6 -ABC falujące obroty po odłączeniu akumulator
[A6 C4] V6 2.6 -ABC falujące obroty po odłączeniu akumulator
Witam,
mam taki problem odwieczny z moja a6 za każdym razem, kiedy odłączę akumulator, lub też się on rozładuje (czasami nie ma mnie po 2mieś i auto stoi) odpalam i obrotu falują 1400-1800 coś koło tego. Jeździłem już na robienie adap. przepustnicy już kilkakrotnie, w końcu kupiłem kabel i sam nawet nie wiem jak po 20próbach się to jakoś ustawiło.
Teraz pytanie czy to norma w tym silniku, czy Wy forumowicze też macie taki problem?
Bardzo mnie to irytuje, zmieniłem nawet aku na nowy, wiem że coś mi jednak podbiera prąd bo żeby nowy akumulator po 3 tygodniach na postoju się rozładował? (bosch silver)
pozdrawiam i liczę na odp.
mam taki problem odwieczny z moja a6 za każdym razem, kiedy odłączę akumulator, lub też się on rozładuje (czasami nie ma mnie po 2mieś i auto stoi) odpalam i obrotu falują 1400-1800 coś koło tego. Jeździłem już na robienie adap. przepustnicy już kilkakrotnie, w końcu kupiłem kabel i sam nawet nie wiem jak po 20próbach się to jakoś ustawiło.
Teraz pytanie czy to norma w tym silniku, czy Wy forumowicze też macie taki problem?
Bardzo mnie to irytuje, zmieniłem nawet aku na nowy, wiem że coś mi jednak podbiera prąd bo żeby nowy akumulator po 3 tygodniach na postoju się rozładował? (bosch silver)
pozdrawiam i liczę na odp.
1.8T+ 

- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tylko że ostatnio jak próbowałem to zrobić(adaptację) to zrobiłem ale nie wiem jak.
wg instr. od sprzedającego mi kabel i soft, dochodziłem do miejsca gdzie nie miałem żadnej opcji, i teraz mam stresa małego bo jak przyjadę do domu za 2 tyg to nie wiem jak to zrobić, czytałem te instr. na necie ale nijak się to miało do mojego przypadku, auto się komunikuje z kompem lecz tej adaptacji nie mogłem przeprowadzić nie było tego kanału czy nic nie było na tym kanale, nie pamiętam dokładnie, może kolego gumisv6 robiłeś kiedyś adaptację? pamiętasz jak to zrobić?
wg instr. od sprzedającego mi kabel i soft, dochodziłem do miejsca gdzie nie miałem żadnej opcji, i teraz mam stresa małego bo jak przyjadę do domu za 2 tyg to nie wiem jak to zrobić, czytałem te instr. na necie ale nijak się to miało do mojego przypadku, auto się komunikuje z kompem lecz tej adaptacji nie mogłem przeprowadzić nie było tego kanału czy nic nie było na tym kanale, nie pamiętam dokładnie, może kolego gumisv6 robiłeś kiedyś adaptację? pamiętasz jak to zrobić?
1.8T+ 

- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
goral81, Tu masz wszystko opisane:
a6-c5-24-lpg-adaptacja-przepustnicy-jak ... zepustnicy
Pozdro
Toperz
a6-c5-24-lpg-adaptacja-przepustnicy-jak ... zepustnicy
Pozdro
Toperz
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jak będziesz się zabierał za adaptację to proponuję najpierw wyczyścić przepustnicę ( miałem podobne objawy i po czyszczeniu i adaptacji ustąpiły). najłatwiej ją znaleźć po dolocie od filtra powietrza idzie plastikowa rura i jej koniec jest przykręcony do przepustnicy właśnie, jest trochę rozbierania i sam szczerze mówiąc bez doświadczenia bym się za to nie zabrał. co do podświetlania to podałem przykład, jest sporo różnych lampek i innych odbiorników, które mogą pożerać prąd. najprościej sprawdzić miernikiem napięcie na odłączonym aku i po podłączeniu. będzie wiadomo jeśli są spadki, że faktycznie coś wciąga prąd z aka, wtedy tylko szukać co.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
adaptację i czyszczenie robiłem na moim 2,4 ale zasady są raczej takie same i przepustnica brudzi się i w 2,4 i w 2,6 a brudna nie będzie w pełni sprawna. a umiejscowienie przepustnicy też jest zawsze na końcu dolotu. tym podpięciem miernika między ako i klemę dobry pomysł, pewnie najszybciej tak znajdziesz przyczynę jeśli coś ten prąd połyka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Skierniewice
Witaj kolego. Problem falujących obrotów opisywałem w moim poście. Przepustnicy nie mamy elektrycznej. Musisz na rozgrzanym silniku wejść w silnik i adaptacje. Testujesz, zapisujesz. Wylaczasz zapłon i zapalasz od nowa. Silnik procuje równo w swoich obrotach. Teoretycznie pozostawienie samochodu do rozgrzania powinno pomoc ale w moim przypadku to nie pomagało. Czy to jest A4 2.6 czy nasza A6 C4 ABC taka procedure trzeba zrobić po rozłączeniu akumulatora bądź gdy on "przysiądzie" podczas odpalania. Sterownik gubi ustawienia.