Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] V6 2.6 -ABC falujące obroty po odłączeniu akumulator

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[A6 C4] V6 2.6 -ABC falujące obroty po odłączeniu akumulator

Post autor: goral81 » 04 kwie 2011, 21:25

Witam,
mam taki problem odwieczny z moja a6 za każdym razem, kiedy odłączę akumulator, lub też się on rozładuje (czasami nie ma mnie po 2mieś i auto stoi) odpalam i obrotu falują 1400-1800 coś koło tego. Jeździłem już na robienie adap. przepustnicy już kilkakrotnie, w końcu kupiłem kabel i sam nawet nie wiem jak po 20próbach się to jakoś ustawiło.
Teraz pytanie czy to norma w tym silniku, czy Wy forumowicze też macie taki problem?
Bardzo mnie to irytuje, zmieniłem nawet aku na nowy, wiem że coś mi jednak podbiera prąd bo żeby nowy akumulator po 3 tygodniach na postoju się rozładował? (bosch silver)
pozdrawiam i liczę na odp.
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 04 kwie 2011, 21:39

czyściłeś przepustnicę przed adaptacją, czy tylko ustawianie vag-iem? co do rozładowywania aka to raczej normalne nie jest, coś musi prąd pożerać, może np. podświetlenie bagażnika, którego nie widać.

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 04 kwie 2011, 21:49

nie czyściłem jej bo szczerze to nawet nie wiem gdzie ona jest :|
oświetlenie odpada bo to avant, i z tyłu lampka nie świeci w ogóle, na dodatek mam przetarte kable na łączeniu w klapie bagażnika.
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 04 kwie 2011, 21:54

też tak mamy ale zazwyczaj pomaga zostawienie go na jałowym tak aby złapał 90*, wyłaczasz zapłon uruchamiasz ponownie i powinnien się ustawić, jak nie to robię rundkę po mieście znowu go zostawiam na pare minut na jałowym i się ustawia

też mnie to irytowało ale zdążyłem się przyzwyczaić :)

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 04 kwie 2011, 21:57

no u mnie właśnie nawet jak zostawię go do 90C i pojeżdżę trochę to nic nie zmienia ;(
myślałem nad wymianą przepustnicy ale skoro kupie taką samą to dalej problem zostanie a miałem nadzieję że to wina przepustnicy.
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 04 kwie 2011, 22:04

wymiana przepystnicy nic ci nieda ten typ tak poprostu ma :)

jak nie pomaga zostawienie go do 90* trzeba wtedy zrobić adaptacje przepustnicy i tyle

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 04 kwie 2011, 22:23

tylko że ostatnio jak próbowałem to zrobić(adaptację) to zrobiłem ale nie wiem jak.
wg instr. od sprzedającego mi kabel i soft, dochodziłem do miejsca gdzie nie miałem żadnej opcji, i teraz mam stresa małego bo jak przyjadę do domu za 2 tyg to nie wiem jak to zrobić, czytałem te instr. na necie ale nijak się to miało do mojego przypadku, auto się komunikuje z kompem lecz tej adaptacji nie mogłem przeprowadzić nie było tego kanału czy nic nie było na tym kanale, nie pamiętam dokładnie, może kolego gumisv6 robiłeś kiedyś adaptację? pamiętasz jak to zrobić?
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 04 kwie 2011, 22:28

no nie robiłem ale poszukaj gdzieś na forum coś o tym było
pozdro

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 05 kwie 2011, 11:07

goral81, Tu masz wszystko opisane:

a6-c5-24-lpg-adaptacja-przepustnicy-jak ... zepustnicy

Pozdro
Toperz

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 05 kwie 2011, 20:54

no dzięki kolego ale w domu będę dopiero za ok2tyg i wtedy sprawdzę i dzięki raz jeszcze;)
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 kwie 2011, 19:51

jak będziesz się zabierał za adaptację to proponuję najpierw wyczyścić przepustnicę ( miałem podobne objawy i po czyszczeniu i adaptacji ustąpiły). najłatwiej ją znaleźć po dolocie od filtra powietrza idzie plastikowa rura i jej koniec jest przykręcony do przepustnicy właśnie, jest trochę rozbierania i sam szczerze mówiąc bez doświadczenia bym się za to nie zabrał. co do podświetlania to podałem przykład, jest sporo różnych lampek i innych odbiorników, które mogą pożerać prąd. najprościej sprawdzić miernikiem napięcie na odłączonym aku i po podłączeniu. będzie wiadomo jeśli są spadki, że faktycznie coś wciąga prąd z aka, wtedy tylko szukać co.

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 06 kwie 2011, 19:58

Kolego a że tak zapytam, czy to co opisujesz to robiłeś własnie na 2.6? czy na swoim 2.4?
a jeśli chodzi o kradzież prądu :) to myślę że podepnę miernik między aku i klemę i będę wyciągać bezpieczniki.
Niestety wszystko dopiero za ok tydzień, a spać mi to nie daje że auto padnięte.
1.8T+ :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 kwie 2011, 20:47

adaptację i czyszczenie robiłem na moim 2,4 ale zasady są raczej takie same i przepustnica brudzi się i w 2,4 i w 2,6 a brudna nie będzie w pełni sprawna. a umiejscowienie przepustnicy też jest zawsze na końcu dolotu. tym podpięciem miernika między ako i klemę dobry pomysł, pewnie najszybciej tak znajdziesz przyczynę jeśli coś ten prąd połyka.

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 06 kwie 2011, 20:50

no taką poradę wyczytałem na forum ;)
wiem też że w 2.6 ta uszczelka na przepustnicy lubi się zużyć, więc możliwe że będzie do wymiany. Może jakiś klej, silikon? zamiast uszczelki i gdzie takowej szukać?
1.8T+ :)

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 15 kwie 2011, 13:09

Witaj kolego. Problem falujących obrotów opisywałem w moim poście. Przepustnicy nie mamy elektrycznej. Musisz na rozgrzanym silniku wejść w silnik i adaptacje. Testujesz, zapisujesz. Wylaczasz zapłon i zapalasz od nowa. Silnik procuje równo w swoich obrotach. Teoretycznie pozostawienie samochodu do rozgrzania powinno pomoc ale w moim przypadku to nie pomagało. Czy to jest A4 2.6 czy nasza A6 C4 ABC taka procedure trzeba zrobić po rozłączeniu akumulatora bądź gdy on "przysiądzie" podczas odpalania. Sterownik gubi ustawienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga