Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C4+Lpg] Spadek obrotów a6 c4 2.0 16v

Silniki benzynowe
seniety
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:28
Lokalizacja: WARSZAWA

[ A6 C4+Lpg] Spadek obrotów a6 c4 2.0 16v

Post autor: seniety » 27 mar 2011, 16:50

Witam,
Z góry przepraszam za długa wypowiedź. Od pewnego czasu mam problem ze spadkiem obrotów. Mianowicie zauważyłem, że gdy stoję w korku to po jakimś czasie (około 15-20 minutach) silnik nagle traci obroty na biegu jałowym, tzn. spadają do około 400 obr./min. tak, że auto jest na granicy zgaśnięcia i telepie całym samochodem. Gdy potem zacznę jechać auto zachowuje się normalni ale przy każdym zatrzymaniu i wrzuceniu na luz problem się powtarza. Z tego co zauważyłem gdy zgaszę silnik i ponownie go uruchomię problem zanika przynajmniej do czasu gdy znów nie postoje trochę w korku, gdy jadę w trasę nie mam tego problemu. Z osobistych spostrzeżeń zauważyłem, że spadek obrotów następuje zaraz po załączeniu jakiegoś przekaźnika pod deską rozdzielczą. Dodam że tak samo jest gdy jadę na benzynie jak i na gazie :( . Jeśli ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić to proszę o poradę.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 mar 2011, 20:06

sprawdź czy to nie wina załączającego się wentylatora chłodnicy, który załącza się gdy postoisz w korku i silnik się zagrzeje, pobiera wtedy prąd i stąd spadki napięcia i obrotów. wtedy albo ako albo alternator.

seniety
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:28
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: seniety » 02 kwie 2011, 13:19

A więc po wymianie sondy lambda i ponownej adaptacji spadek obrotów na benzynie zanikł. Co do obrotów na gazie jest natomiast jeszcze gorzej. "grzałka" miałeś racje , spadek obrotów następuje po załączeniu się wentylatorów, ale teraz tylko na gazie. Dzisiaj byłem u gazownika co mi zakładał parownik i stwierdził że będzie go reklamował, że to jego wina odnośnie gazu. Jak widziałem to na analizatorze spalin na gazie na wolnych obrotach dawka była dużo przekroczona(około 4000), na wysokich sobie radził i wynosiła tyle ile powinna około 50. Co do akumulatora to nie jest on nowy ale spokojnie daje rade odpalać. Alternator też wydaje się być dobry bo wskaźnik ładowania pokazuje prawie 14 V podczas biegu jałowego na benzynie, przy załączeniu sie wentylatorów trochę spada ale to chyba normalne. Sam już nie wiem ogólnie mogę powiedzieć że ten silnik nie lubi gazu , przynajmniej u mnie tak jest.

Awatar użytkownika
Pavlo A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:08
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Pavlo A6 » 02 kwie 2011, 21:25

Proponuję wyczyścić przepustnicę i kolektor ssący,robi się tam syf od gazu.Ja kiedyś też miałem taki problem i po wyczyszczeniu jak ręką odjoł :)
Było:
VW Golf 2 GTI
Renault Laguna
Jest: OOOO A6 C4 2.0
Będzie:OOOO A6 C5 2.8

seniety
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:28
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: seniety » 03 kwie 2011, 14:52

"Pavlo A6" watpie czy to pomoże bo na benzynie chodzi poprawnie. U siebie mam instalacje drugiej generacji bo to mechaniczny wtrysk jest. W dodatku zamiast silniczka jest wstawiona śruba , może to przez to chociarz parownik ma jakąś rurkę wyprowadzona do podciścnienia odpowiadającą właśnie za pracę na niskich obrotach. Może ktoś kto ma taki silnik w gazie pochwali sie dlaczego u niego to ładnie pracuje ? Narazie czekam na reklamacje parownika.

Awatar użytkownika
Macho130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 28 lut 2011, 17:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: Macho130 » 03 kwie 2011, 22:35

kolego mam taki sam silnik do pierwszego strzalu chodził idealnie teraz tez mam takie problemy raz obroty rosną a raz maleją i odczówam spadek mocy mi się wydaje ze to wina tego całego nieszczęsnego mechanicznego wtrysku.

seniety
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:28
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: seniety » 04 kwie 2011, 08:03

DOkładnie to chodzi o przyepływomierz, wiem o tym. ale u mnie wygląda on poprawnie. jeśli był strzał to prawdopodobnie wygieło talerzyk lub jego ramie. Tylko u mnie na benzynie jest ok tylko na tym gazie tragedia.

Awatar użytkownika
Macho130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 28 lut 2011, 17:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: Macho130 » 04 kwie 2011, 17:24

no tak umnie na oko tez wygląda ok.ale nasze2.0 16 nielubi gazu a moze poszukaj coś z podciśnieniami.A wracając do tej śruby od gazu to ja miałem ten śilniczek do wolnych obrotów i jakieś tam przekazniki wszystko wyrzuciłem bo niemogłem dojść konca.

Awatar użytkownika
krzysztof-bar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: krzysztof-bar » 04 kwie 2011, 20:17

macie rację nasze 2.0 16v nie lubi gazu, ale ja jeżdżę takim audikiem od 3 lat z gazem i nie ma takich rzeczy. Nie wiem dlaczego koledzy wyrzucacie silniczki krokowe u mnie on jest i działa jak należy, a odnośnie tych strzałów w przepływomierz jeszcze mi nie strzelił. Mój gaz jest to gaz pierwszej generacji + emulator sondy lambda. Owszem na gazie był troszkę mułowaty ale zwiększyłem dawkę gazu śrubą i jest już dobrze. Posprawdzaj kolego węże podciśnienia.

seniety
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:28
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: seniety » 09 kwie 2011, 00:27

No i podczas wizyty u gazownika, gość stwierdził że walczył z autem pół dnia i nie mógł ustawić tych wolnych obrotów na gazie. A co gorsza jak wracałem do domu to auto nagle zaczeło tracić moc, aż zgasło i teraz nie idzie go odpalić. Nie wiem o co chodzi , może ktoś pomoże ?

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 09 kwie 2011, 17:41

Przekombinował z tą regulacją gazu.
Na benzynie też nie idzie odpalić??

Z gazem to masz tak że będą obroty falować jak masz jakąś nieszczelność drobną, jak problem z dolotem, z przepływką.
Po kolei sprawdzaj zacznij od szczelności układu. Na wolnych obrotach może jest zbyt uboga mieszanka i pada, dostanie jeszcze lewego powietrza i pada.

seniety
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:28
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: seniety » 09 kwie 2011, 22:44

Jesli chodzi o mnie to gaz z tą awari nie ma nic wspólnego, przynajmniej tak mi się zdaje. Od gazownika wyjechałem na benzynie i jechałem około 65 km gasząc go i odpalając. wszystko ok. Przed awarią też wszystko było wpożądku, samochód zachowywał sie prawidłowo. Nic nie szarpało i przerywało , nagle auto zaczęło słabnąć i zgasło. Cały proceder trwał jakieś 20 sekund. Po tym nie idzie odpalić samochodu na benzynie oraz nia gazie bo nie mogę u siebie odpalić odrazu z gazu, muszę go odpalać na benzynie i od obrotów sam sie przełańcza. A więc nie wiem w czym problem.

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 10 kwie 2011, 08:06

Kontrolki się świecą? rozrusznik kręci? pompka paliwa chodzi? paliwo na listwie wtryskowej jest? iskra jest?

seniety
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:28
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: seniety » 10 kwie 2011, 13:36

Awaria zdiagnozowana, poszła pompa paliwa. Wie ktoś czy pasuje pompa od wersji v6 ?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 kwie 2011, 19:30

co do falowania obrotów to spróbuj wyczyścić przepustnicę i zrobić adaptację, na gazie niestety częściej się brudzi a i każdy motor na gazie jest bardziej czuły na wszelkie niedoskonałości typu zużyte świece czy kable.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga