[ A6 C4+Lpg] Spadek obrotów a6 c4 2.0 16v
[ A6 C4+Lpg] Spadek obrotów a6 c4 2.0 16v
Witam,
Z góry przepraszam za długa wypowiedź. Od pewnego czasu mam problem ze spadkiem obrotów. Mianowicie zauważyłem, że gdy stoję w korku to po jakimś czasie (około 15-20 minutach) silnik nagle traci obroty na biegu jałowym, tzn. spadają do około 400 obr./min. tak, że auto jest na granicy zgaśnięcia i telepie całym samochodem. Gdy potem zacznę jechać auto zachowuje się normalni ale przy każdym zatrzymaniu i wrzuceniu na luz problem się powtarza. Z tego co zauważyłem gdy zgaszę silnik i ponownie go uruchomię problem zanika przynajmniej do czasu gdy znów nie postoje trochę w korku, gdy jadę w trasę nie mam tego problemu. Z osobistych spostrzeżeń zauważyłem, że spadek obrotów następuje zaraz po załączeniu jakiegoś przekaźnika pod deską rozdzielczą. Dodam że tak samo jest gdy jadę na benzynie jak i na gazie . Jeśli ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić to proszę o poradę.
Z góry przepraszam za długa wypowiedź. Od pewnego czasu mam problem ze spadkiem obrotów. Mianowicie zauważyłem, że gdy stoję w korku to po jakimś czasie (około 15-20 minutach) silnik nagle traci obroty na biegu jałowym, tzn. spadają do około 400 obr./min. tak, że auto jest na granicy zgaśnięcia i telepie całym samochodem. Gdy potem zacznę jechać auto zachowuje się normalni ale przy każdym zatrzymaniu i wrzuceniu na luz problem się powtarza. Z tego co zauważyłem gdy zgaszę silnik i ponownie go uruchomię problem zanika przynajmniej do czasu gdy znów nie postoje trochę w korku, gdy jadę w trasę nie mam tego problemu. Z osobistych spostrzeżeń zauważyłem, że spadek obrotów następuje zaraz po załączeniu jakiegoś przekaźnika pod deską rozdzielczą. Dodam że tak samo jest gdy jadę na benzynie jak i na gazie . Jeśli ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić to proszę o poradę.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
A więc po wymianie sondy lambda i ponownej adaptacji spadek obrotów na benzynie zanikł. Co do obrotów na gazie jest natomiast jeszcze gorzej. "grzałka" miałeś racje , spadek obrotów następuje po załączeniu się wentylatorów, ale teraz tylko na gazie. Dzisiaj byłem u gazownika co mi zakładał parownik i stwierdził że będzie go reklamował, że to jego wina odnośnie gazu. Jak widziałem to na analizatorze spalin na gazie na wolnych obrotach dawka była dużo przekroczona(około 4000), na wysokich sobie radził i wynosiła tyle ile powinna około 50. Co do akumulatora to nie jest on nowy ale spokojnie daje rade odpalać. Alternator też wydaje się być dobry bo wskaźnik ładowania pokazuje prawie 14 V podczas biegu jałowego na benzynie, przy załączeniu sie wentylatorów trochę spada ale to chyba normalne. Sam już nie wiem ogólnie mogę powiedzieć że ten silnik nie lubi gazu , przynajmniej u mnie tak jest.
"Pavlo A6" watpie czy to pomoże bo na benzynie chodzi poprawnie. U siebie mam instalacje drugiej generacji bo to mechaniczny wtrysk jest. W dodatku zamiast silniczka jest wstawiona śruba , może to przez to chociarz parownik ma jakąś rurkę wyprowadzona do podciścnienia odpowiadającą właśnie za pracę na niskich obrotach. Może ktoś kto ma taki silnik w gazie pochwali sie dlaczego u niego to ładnie pracuje ? Narazie czekam na reklamacje parownika.
- krzysztof-bar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
- Lokalizacja: War-Maz
macie rację nasze 2.0 16v nie lubi gazu, ale ja jeżdżę takim audikiem od 3 lat z gazem i nie ma takich rzeczy. Nie wiem dlaczego koledzy wyrzucacie silniczki krokowe u mnie on jest i działa jak należy, a odnośnie tych strzałów w przepływomierz jeszcze mi nie strzelił. Mój gaz jest to gaz pierwszej generacji + emulator sondy lambda. Owszem na gazie był troszkę mułowaty ale zwiększyłem dawkę gazu śrubą i jest już dobrze. Posprawdzaj kolego węże podciśnienia.
Przekombinował z tą regulacją gazu.
Na benzynie też nie idzie odpalić??
Z gazem to masz tak że będą obroty falować jak masz jakąś nieszczelność drobną, jak problem z dolotem, z przepływką.
Po kolei sprawdzaj zacznij od szczelności układu. Na wolnych obrotach może jest zbyt uboga mieszanka i pada, dostanie jeszcze lewego powietrza i pada.
Na benzynie też nie idzie odpalić??
Z gazem to masz tak że będą obroty falować jak masz jakąś nieszczelność drobną, jak problem z dolotem, z przepływką.
Po kolei sprawdzaj zacznij od szczelności układu. Na wolnych obrotach może jest zbyt uboga mieszanka i pada, dostanie jeszcze lewego powietrza i pada.
Jesli chodzi o mnie to gaz z tą awari nie ma nic wspólnego, przynajmniej tak mi się zdaje. Od gazownika wyjechałem na benzynie i jechałem około 65 km gasząc go i odpalając. wszystko ok. Przed awarią też wszystko było wpożądku, samochód zachowywał sie prawidłowo. Nic nie szarpało i przerywało , nagle auto zaczęło słabnąć i zgasło. Cały proceder trwał jakieś 20 sekund. Po tym nie idzie odpalić samochodu na benzynie oraz nia gazie bo nie mogę u siebie odpalić odrazu z gazu, muszę go odpalać na benzynie i od obrotów sam sie przełańcza. A więc nie wiem w czym problem.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga