Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Zapowietrzenie układu paliwowego.

Silniki wysokoprężne
falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

[ A6 C5 2.5 Tdi] Zapowietrzenie układu paliwowego.

Post autor: falco » 02 kwie 2011, 15:11

Witam.
czasem po odpaleniu silnik pracuje kilka sekund po czym gaśnie.Nie ma błędów VAG.
Problem występuje zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.
Gdy odpali w wężu zasilającym (przeżroczystym)nie ma pęcherzyków powietrza-nawet przy wysokich obrotach.
Jednak w czasie postoju w wężyku zbiera się powietrze -przy pompie wtryskowej oraz z drugiej strony wężyka(oczka ok. 1 cm).
Ominąłem dzisiaj filtr paliwa i odpaliłem z bańki-zasilanie i powrót zanurzone w ropie.
Fura odpala bez problemu,jednak gdy zgaszę to z banieczki ubywa ropy-cofa się do zbiornika?
Po założeniu ścisku stolarskiego na wąż powrotny miedzy filtrem,a zbiornikiem,przestaje ubywać.
Filtr paliwa Bosch zmieniony 2 tyg.temu
Wszystkie wężyki przelewowe nowe
Podkładki miedziane przy wtryskach,oraz przy zaworze zwrotnym na pompie nowe.
Co powoduje cofanie się ropy?Zamawiać zaworek zwrotny na filtrze czy od razu dać pompę do uszczelnienia?
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 02 kwie 2011, 15:32

Ja miałem podobnie ale wymieniłem filtr razem z zaworkiem i problem ustał :)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 02 kwie 2011, 15:48

Dzięki Wujek-West za szybką odpowiedż.
Po 3 godzinach od "operacji" w wężyku nie ma nawet kropelki powietrza.
Scisk nadal zaciśnięty.Zostawię w takim stanie do poniedziałku-zobaczymy czy nie łapie powietrza przez pompę wtryskową.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zaworka kulowego na pompie.Czy podczas zaciągania paliwa z pompy powinien on stawiać duży opór,czy wcale?
U mnie bez oporów można zaciągać przez niego paliwo i bez oporu wdmuchać powietrze(ustami)?

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 02 kwie 2011, 15:51

falco pisze:Mam jeszcze pytanie odnośnie zaworka kulowego na pompie.Czy podczas zaciągania paliwa z pompy powinien on stawiać duży opór,czy wcale?
U mnie bez oporów można zaciągać przez niego paliwo i bez oporu wdmuchać powietrze(ustami)?
Na te pytanie już niemoge sie wypowiedzieć
ale mam nadzieje że na wcześniejsze pytanie coś pomogłem
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 02 kwie 2011, 16:11

Wujek-West pisze:ale mam nadzieje że na wcześniejsze pytanie coś pomogłem
Oczywiście Wuju,Dałeś nadzieję,że to może jednak nie pompa. <okok>

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 03 kwie 2011, 09:16

Witam.
Co do tej śruby to nie da się jej dmuchnąć ustami. Robiliśmy tą procedurę kompresorem i nie podołał. Tylko teraz o ile dobrze pamiętam to ta śruba jest na zasilaniu, więc nie ma nic wspólnego z cofaniem przez powrót. Chyba, że się mylę? Przerabiałem ten temat jakiś czas temu i już zapomniałem układu tych śrub. Co do ściska stolarskiego to jest to patent doraźny. Nie nic tu filtr wspólnego, bo ja wymieniłem trzy szt. i ten zaworek na górze też.
Nie daj się namówić na zaworki, bo one zdają egzamin tylko na kilka dni.
Efekt końcowy jest taki, że się człowiek łudzi, a tak naprawdę to wychodzi czarny scenariusz. Dręczył mnie ten temat 2 miesiące, a i tak pompa poszła do remontu.
Wiem, że nie można zwalać wszystkiego na pompe, ale tak było u mnie. Te remonty, łapy śmierdzące ropą i co kilka dni inny mechanik.
Powodzenia i aby to była tylko błach przyczyna. Pzdr.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 03 kwie 2011, 11:07

harbuz pisze: Tylko teraz o ile dobrze pamiętam to ta śruba jest na zasilaniu, więc nie ma nic wspólnego z cofaniem przez powrót.
Niestety,ale ta śruba jest na powrocie,w miejscu gdzie dochodzą króćce z wężykami od przelewów lewego i prawego rzędu cylindrów oraz wąż przelewowy do filtra paliwa.
Gdy węże zasilający i przelewowy prawego rzędu cyl.( założyłem przeżroczysty) były podłączone do bańki z ropą to na zgaszonym silniku paliwa ubywa z bańki,jednocześnie cofa się paliwo w wężyku przelewowym właśnie poprzez zawór kulowy i dalej wędruje kolejnym przelewem(tym czarnym)do filtra.
Nie twierdzę ,że na 100% pompa jest szczelna,jednak całą noc samochód specjalnie stał przodem pod górkę,rano w wężu zasilającym nie było grama powietrza i odpalił od strzała.Oczywiście wąż powrotny między zaworkiem zwrotnym,a zbiornikiem był zaciśniety.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 kwie 2011, 11:30

Możesz wymienić tą śrubę na powrocie która robi za zaworek zwrotny. Ona służy bardziej do utrzymywania stałego ciśnienia w VP w części niskiego ciśnienia.
Ja myślę ,że:
do dobrego pompiarza i VP na stół do ponownego uszczelnienia. Na dzień dzisiejszy to koszt od 300 do 600pln i myślę że zapomnisz o problemie.
Pozdrawiam :]

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 03 kwie 2011, 12:04

citrin pisze:Ja myślę ,że:
do dobrego pompiarza i VP na stół do ponownego uszczelnienia
Oczywiście-liczę się z tą ewentualnością,ale najpierw tak jak pisałeś wymienię śrubę.
Dzięki.

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 03 kwie 2011, 17:44

Witam.

A tak przy okazji czy zapowietrzanie się układu paliwowego może powodować zwiększone spalanie <mysli>

pacjentem nie jest audi na szczęście <lol> tylko mój dostawczak francuzik :[

po dłuższym postoju schodzi paliwo w przewodzie między filtrem a gruszką..auto pali od pierwszego tyknięcia,większych problemów nie ma tylko to spalanie <radocha> ..

Dzieki <lapka>
Boże spraw by nam się chciało tak jak nam się nie chce

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 kwie 2011, 19:22

k184 pisze:A tak przy okazji czy zapowietrzanie się układu paliwowego może powodować zwiększone spalanie
Nie....

Raczej zacząłbym od sprawdzenia dolotu tzn. wymienił filtr powietrza. <mysli>

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 03 kwie 2011, 19:30

Dzięki citrin, <luzik>

Filtry powymieniane. wtryski nie leją, parametry pompy po podpięciu do kompa wzorowe, brak wycieków...A spalanie około 9/100km. silnik 1.9d powinien palić 6l <stres>
Boże spraw by nam się chciało tak jak nam się nie chce

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 04 kwie 2011, 11:02

k184 pisze:tylko mój dostawczak
Ale że co? Dostawczak 1,9 ma palić tyle co twoja audica osobowa 1,9 ???

I jeszcze jedno, to spalanie od zawsze takie duże jak ci się wydaje, czy zmiana nastąpiła nagle....... zaczął dużo palić. <mysli>

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 04 kwie 2011, 18:11

Witam.Ten dostawczak to renault kango 1.9D wolnossący, powinien palić ok 6-7L. więc spalanie na poziomie 9l to trochę za dużo. <wnerw>
Pali tak dużo odkąd go kupiłem <stres>
Boże spraw by nam się chciało tak jak nam się nie chce

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 12 lis 2011, 18:44

Dobry.
Mimo,że auto po wymianie zaworka zwrotnego/śruby drążonej/ odpala od strzała,to mam problem z powietrzem w przewodach.Na wolnych obrotach jest o.k. ,ale po dodaniu gazu widać w przewodzie przezroczystym przed pompą bąble powietrza,które pompa zasysa.
Na próbę pozamieniałem wężyki na zasilaniu i powrocie na przeżroczyste. Zakładając wszystko przeżroczyste chciałem zobaczyć w którym miejscu łapie powietrze.I tutaj zonk.Myślałem,że winny jest filtr lub podgrzewacz.Jednak widać,że powietrze jest zasysane z baku,bo najpierw pojawia się w wężu zasilającym przed filtrem,przechodzi przez filtr,wpada do pompy i wylatuje znowu przelewem do zbiornika.
Korek wlewu odkręcony,paliwa ponad 3/4.
Po zgaszeniu auta,paliwo od razu cofa sie ok.10 cm przed filtrem w stronę baku/tylko na zasilaniu/.
Gdzie jeszcze szukać nieszczelności,pozostaje już chyba tylko zbiornik.
Rano auto po odpaleniu trochę kuleje w czasie jazdy lekko drży w przedziale ok,1600/1800 obr.,jednak po rozgrzaniu do 90C jak ręką odjął/chodzi równo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga