[ A6 C5 2.5 Tdi] Zapowietrzenie układu paliwowego.
[ A6 C5 2.5 Tdi] Zapowietrzenie układu paliwowego.
Witam.
czasem po odpaleniu silnik pracuje kilka sekund po czym gaśnie.Nie ma błędów VAG.
Problem występuje zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.
Gdy odpali w wężu zasilającym (przeżroczystym)nie ma pęcherzyków powietrza-nawet przy wysokich obrotach.
Jednak w czasie postoju w wężyku zbiera się powietrze -przy pompie wtryskowej oraz z drugiej strony wężyka(oczka ok. 1 cm).
Ominąłem dzisiaj filtr paliwa i odpaliłem z bańki-zasilanie i powrót zanurzone w ropie.
Fura odpala bez problemu,jednak gdy zgaszę to z banieczki ubywa ropy-cofa się do zbiornika?
Po założeniu ścisku stolarskiego na wąż powrotny miedzy filtrem,a zbiornikiem,przestaje ubywać.
Filtr paliwa Bosch zmieniony 2 tyg.temu
Wszystkie wężyki przelewowe nowe
Podkładki miedziane przy wtryskach,oraz przy zaworze zwrotnym na pompie nowe.
Co powoduje cofanie się ropy?Zamawiać zaworek zwrotny na filtrze czy od razu dać pompę do uszczelnienia?
Z góry dzięki za pomoc.
czasem po odpaleniu silnik pracuje kilka sekund po czym gaśnie.Nie ma błędów VAG.
Problem występuje zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.
Gdy odpali w wężu zasilającym (przeżroczystym)nie ma pęcherzyków powietrza-nawet przy wysokich obrotach.
Jednak w czasie postoju w wężyku zbiera się powietrze -przy pompie wtryskowej oraz z drugiej strony wężyka(oczka ok. 1 cm).
Ominąłem dzisiaj filtr paliwa i odpaliłem z bańki-zasilanie i powrót zanurzone w ropie.
Fura odpala bez problemu,jednak gdy zgaszę to z banieczki ubywa ropy-cofa się do zbiornika?
Po założeniu ścisku stolarskiego na wąż powrotny miedzy filtrem,a zbiornikiem,przestaje ubywać.
Filtr paliwa Bosch zmieniony 2 tyg.temu
Wszystkie wężyki przelewowe nowe
Podkładki miedziane przy wtryskach,oraz przy zaworze zwrotnym na pompie nowe.
Co powoduje cofanie się ropy?Zamawiać zaworek zwrotny na filtrze czy od razu dać pompę do uszczelnienia?
Z góry dzięki za pomoc.
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
Dzięki Wujek-West za szybką odpowiedż.
Po 3 godzinach od "operacji" w wężyku nie ma nawet kropelki powietrza.
Scisk nadal zaciśnięty.Zostawię w takim stanie do poniedziałku-zobaczymy czy nie łapie powietrza przez pompę wtryskową.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zaworka kulowego na pompie.Czy podczas zaciągania paliwa z pompy powinien on stawiać duży opór,czy wcale?
U mnie bez oporów można zaciągać przez niego paliwo i bez oporu wdmuchać powietrze(ustami)?
Po 3 godzinach od "operacji" w wężyku nie ma nawet kropelki powietrza.
Scisk nadal zaciśnięty.Zostawię w takim stanie do poniedziałku-zobaczymy czy nie łapie powietrza przez pompę wtryskową.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zaworka kulowego na pompie.Czy podczas zaciągania paliwa z pompy powinien on stawiać duży opór,czy wcale?
U mnie bez oporów można zaciągać przez niego paliwo i bez oporu wdmuchać powietrze(ustami)?
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
Na te pytanie już niemoge sie wypowiedziećfalco pisze:Mam jeszcze pytanie odnośnie zaworka kulowego na pompie.Czy podczas zaciągania paliwa z pompy powinien on stawiać duży opór,czy wcale?
U mnie bez oporów można zaciągać przez niego paliwo i bez oporu wdmuchać powietrze(ustami)?
ale mam nadzieje że na wcześniejsze pytanie coś pomogłem
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska
Witam.
Co do tej śruby to nie da się jej dmuchnąć ustami. Robiliśmy tą procedurę kompresorem i nie podołał. Tylko teraz o ile dobrze pamiętam to ta śruba jest na zasilaniu, więc nie ma nic wspólnego z cofaniem przez powrót. Chyba, że się mylę? Przerabiałem ten temat jakiś czas temu i już zapomniałem układu tych śrub. Co do ściska stolarskiego to jest to patent doraźny. Nie nic tu filtr wspólnego, bo ja wymieniłem trzy szt. i ten zaworek na górze też.
Nie daj się namówić na zaworki, bo one zdają egzamin tylko na kilka dni.
Efekt końcowy jest taki, że się człowiek łudzi, a tak naprawdę to wychodzi czarny scenariusz. Dręczył mnie ten temat 2 miesiące, a i tak pompa poszła do remontu.
Wiem, że nie można zwalać wszystkiego na pompe, ale tak było u mnie. Te remonty, łapy śmierdzące ropą i co kilka dni inny mechanik.
Powodzenia i aby to była tylko błach przyczyna. Pzdr.
Co do tej śruby to nie da się jej dmuchnąć ustami. Robiliśmy tą procedurę kompresorem i nie podołał. Tylko teraz o ile dobrze pamiętam to ta śruba jest na zasilaniu, więc nie ma nic wspólnego z cofaniem przez powrót. Chyba, że się mylę? Przerabiałem ten temat jakiś czas temu i już zapomniałem układu tych śrub. Co do ściska stolarskiego to jest to patent doraźny. Nie nic tu filtr wspólnego, bo ja wymieniłem trzy szt. i ten zaworek na górze też.
Nie daj się namówić na zaworki, bo one zdają egzamin tylko na kilka dni.
Efekt końcowy jest taki, że się człowiek łudzi, a tak naprawdę to wychodzi czarny scenariusz. Dręczył mnie ten temat 2 miesiące, a i tak pompa poszła do remontu.
Wiem, że nie można zwalać wszystkiego na pompe, ale tak było u mnie. Te remonty, łapy śmierdzące ropą i co kilka dni inny mechanik.
Powodzenia i aby to była tylko błach przyczyna. Pzdr.
Niestety,ale ta śruba jest na powrocie,w miejscu gdzie dochodzą króćce z wężykami od przelewów lewego i prawego rzędu cylindrów oraz wąż przelewowy do filtra paliwa.harbuz pisze: Tylko teraz o ile dobrze pamiętam to ta śruba jest na zasilaniu, więc nie ma nic wspólnego z cofaniem przez powrót.
Gdy węże zasilający i przelewowy prawego rzędu cyl.( założyłem przeżroczysty) były podłączone do bańki z ropą to na zgaszonym silniku paliwa ubywa z bańki,jednocześnie cofa się paliwo w wężyku przelewowym właśnie poprzez zawór kulowy i dalej wędruje kolejnym przelewem(tym czarnym)do filtra.
Nie twierdzę ,że na 100% pompa jest szczelna,jednak całą noc samochód specjalnie stał przodem pod górkę,rano w wężu zasilającym nie było grama powietrza i odpalił od strzała.Oczywiście wąż powrotny między zaworkiem zwrotnym,a zbiornikiem był zaciśniety.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Możesz wymienić tą śrubę na powrocie która robi za zaworek zwrotny. Ona służy bardziej do utrzymywania stałego ciśnienia w VP w części niskiego ciśnienia.
Ja myślę ,że:
do dobrego pompiarza i VP na stół do ponownego uszczelnienia. Na dzień dzisiejszy to koszt od 300 do 600pln i myślę że zapomnisz o problemie.
Pozdrawiam![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ja myślę ,że:
do dobrego pompiarza i VP na stół do ponownego uszczelnienia. Na dzień dzisiejszy to koszt od 300 do 600pln i myślę że zapomnisz o problemie.
Pozdrawiam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Witam.
A tak przy okazji czy zapowietrzanie się układu paliwowego może powodować zwiększone spalanie
pacjentem nie jest audi na szczęście
tylko mój dostawczak francuzik
po dłuższym postoju schodzi paliwo w przewodzie między filtrem a gruszką..auto pali od pierwszego tyknięcia,większych problemów nie ma tylko to spalanie
..
Dzieki
A tak przy okazji czy zapowietrzanie się układu paliwowego może powodować zwiększone spalanie

pacjentem nie jest audi na szczęście


po dłuższym postoju schodzi paliwo w przewodzie między filtrem a gruszką..auto pali od pierwszego tyknięcia,większych problemów nie ma tylko to spalanie

Dzieki

Boże spraw by nam się chciało tak jak nam się nie chce
Dobry.
Mimo,że auto po wymianie zaworka zwrotnego/śruby drążonej/ odpala od strzała,to mam problem z powietrzem w przewodach.Na wolnych obrotach jest o.k. ,ale po dodaniu gazu widać w przewodzie przezroczystym przed pompą bąble powietrza,które pompa zasysa.
Na próbę pozamieniałem wężyki na zasilaniu i powrocie na przeżroczyste. Zakładając wszystko przeżroczyste chciałem zobaczyć w którym miejscu łapie powietrze.I tutaj zonk.Myślałem,że winny jest filtr lub podgrzewacz.Jednak widać,że powietrze jest zasysane z baku,bo najpierw pojawia się w wężu zasilającym przed filtrem,przechodzi przez filtr,wpada do pompy i wylatuje znowu przelewem do zbiornika.
Korek wlewu odkręcony,paliwa ponad 3/4.
Po zgaszeniu auta,paliwo od razu cofa sie ok.10 cm przed filtrem w stronę baku/tylko na zasilaniu/.
Gdzie jeszcze szukać nieszczelności,pozostaje już chyba tylko zbiornik.
Rano auto po odpaleniu trochę kuleje w czasie jazdy lekko drży w przedziale ok,1600/1800 obr.,jednak po rozgrzaniu do 90C jak ręką odjął/chodzi równo.
Mimo,że auto po wymianie zaworka zwrotnego/śruby drążonej/ odpala od strzała,to mam problem z powietrzem w przewodach.Na wolnych obrotach jest o.k. ,ale po dodaniu gazu widać w przewodzie przezroczystym przed pompą bąble powietrza,które pompa zasysa.
Na próbę pozamieniałem wężyki na zasilaniu i powrocie na przeżroczyste. Zakładając wszystko przeżroczyste chciałem zobaczyć w którym miejscu łapie powietrze.I tutaj zonk.Myślałem,że winny jest filtr lub podgrzewacz.Jednak widać,że powietrze jest zasysane z baku,bo najpierw pojawia się w wężu zasilającym przed filtrem,przechodzi przez filtr,wpada do pompy i wylatuje znowu przelewem do zbiornika.
Korek wlewu odkręcony,paliwa ponad 3/4.
Po zgaszeniu auta,paliwo od razu cofa sie ok.10 cm przed filtrem w stronę baku/tylko na zasilaniu/.
Gdzie jeszcze szukać nieszczelności,pozostaje już chyba tylko zbiornik.
Rano auto po odpaleniu trochę kuleje w czasie jazdy lekko drży w przedziale ok,1600/1800 obr.,jednak po rozgrzaniu do 90C jak ręką odjął/chodzi równo.