Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Rawuli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:24
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: Rawuli » 05 mar 2011, 22:15

witam, dość krótko mam audika z 2.8ACK (232000km), zauważyłem, że jak dostał ostro po garach to te napinacze się odezwały (-masakra) a jak na spokojnie i zimno to chodzi bez tych stukotów, dodam że zapoznałem się z tematem, spróbuje od lepszego smarowania za jakieś 5000km , obecnie mobil s2000 10W40 np. w motula 5w40 , oby wystarczyło na jakiś czas...
dzięki forumowiczom za tak realizowany wątek <brawo> <brawo> <brawo>

Awatar użytkownika
komix007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 08 paź 2010, 08:58
Lokalizacja: Lidzbark W.

Post autor: komix007 » 27 mar 2011, 11:07

Witam, panowie a6 c6 4,2 V8 2005 rok przebieg ok 180000 kupiony został pół roku temu od niemca, auto w niemczech cały czas serwisowane, teraz w zimę zaczęło się stuku puku po odpaleniu silnika i jest coraz gorzej, zaczynało się hałasowanie delikatne, teraz minęło ok 3 miesiące i już jest długo i głośno. Nie jest ważne czy silnik rozgrzany czy zimny stuka tak samo, jedynie jezeli zapalam raz po raz lub w odległościach czasowych od minuty do mniej więcej 3 minut nic nie słychać, silnik zapala jak bajeczka cichuteńko. Byłem w 2 warsztatach i w 3 ASO w ÂŁodzi Olsztynie i Gdańsku, w każdym stwierdzono wade rozrządu jednogłośnie, a mianowicie napinacza. Ogólnie zdecydowałem się na wymianę całego rozrządu gdyż tak wskazuje audi koszt ok 10000 zł. Dużo i boleśnie gdyż nie obejdzie się bez wyciągania silnika niestety <stres> Teraz auto stoi w audi w Gdańsku Groblewski (najlepsze wrażenie z serwisu) i dostałem wczoraj telefon że jednak może to nie być rozrząd lecz kolektor a mianowicie klapy w jednym się nie otwierają, zaproponowali mi regenerację gdyż koszt nowego ok 5500 zł (zregenerowali) i okazało się że jeszcze jakaś "puszka" (nie znam się) która jest połączona z kolektorem jest do wymiany koszt 600 zł została zamówiona i czekamy ,będzie w poniedziałek. Oby to było to gdyż koszt 10000 za rozrząd to trochę nie ciekawie <zalamka>
Piszę gdyż przewaliłem cały internet i albo ja jestem tępy albo słabo szukam bo malo strasznie jest o tym aucie w tym silniku. Może komuś się to przyda.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 27 mar 2011, 15:30

Mając dzisiaj troche wolnego czasu postanowiłem zdjąć pasek wielorowkowy PK i po zdjeciu go odpalić silnik, chciałem sprawdzić w ten sposób czy to na 100% hałasują mi łańcuszki napinaczy czy może jednak coś innego mi szeleści.

Po zdjęciu paska odpaliłem silnik i cisza... Nie słyszałem jeż tego szelestu o którego podejrzewałem zurzyte napinacze oraz łańcuszki. Silnik pracował cicho :)
Sprawdziłem luzy na wszystkich rolkach i tak:

-rolka pompy wspomagania kier. ma wyczwalne luzy, ale gdy ja obracałem to nie słyszałem żadnego tarcia ani szelestu.. pozatym ze wspomaganiem nie mam problemu kierownica kreci się lekko.

-gdy obracałem rolką kompresora klimatyzacji to czułem lekkie luzy oraz obracając ją słyszałem szelest, czyli sprawcą całego zamieszania z szelestem na pracujacym silniku prawdopodobnie jest kompresor klimy, a nie jak wcześniej podejrzewałem napinacze łańcuszków rozrzadu.

Wszystkie pozostałe rolki są ok.

Co o tym sądzicie?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 27 mar 2011, 18:27

Darek_v6, Czyli w twoim przypadku obejdzie sie bez wielkich kosztów,
bo ceny tych rolek i łożyska klimy to pikuś w porównaniu z napinaczami ;)

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 27 mar 2011, 20:23

sebastian855 pisze:Darek_v6, Czyli w twoim przypadku obejdzie sie bez wielkich kosztów,
bo ceny tych rolek i łożyska klimy to pikuś w porównaniu z napinaczami ;)
Naprawde cena napinaczy to masakra :| Chciałbym jeszcze sprawdzić moje dla pewnosci VAGiem, ale niestety mam interfejs od nie dawna i nie wiem gdzie sie wpisuje kanal, ktory chcemy sprawdzić.

Wiem, że sprawdza się w kanale nr. 27 ale nie wiem gdzie go sie wpisuje, dlatego prosze was o napisanie mi gdzie go wpisać w VAGu.

Mam nadzieję, że VAG wykaże, że z napinaczami jest wszystko ok.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 27 mar 2011, 21:46

Darek_v6, musisz wejść w sterownik silnika,
potem w bloki pomiarowe, i wpisać numer bloku, czyli w tym przypadku 27, i GO :)
U mnie jest to na innym kanale.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 31 mar 2011, 20:41

sebastian855 pisze:Darek_v6, musisz wejść w sterownik silnika,
potem w bloki pomiarowe, i wpisać numer bloku, czyli w tym przypadku 27, i GO :)
U mnie jest to na innym kanale.
W końcu pożyczyłem laptopa na którym mam VAGa, bo ja niestety mam komputer stacjonarny...

Ale do rzczy.. Dzisiaj sprawdziłem napinacze, wszedłem w "SILNIK" i nastepnie w bloki danych, wpisałem numer bloku 27 i ukazały mi się takie dane w tabelce:

0.79 wolt (Czujnik antystykowy cylindra 5)
0.79 wolt (Czujnik antystykowy cylindra 6)
0
0

Sprawdzałem to na biegu jałowym.

Dopiero początkuje z VAGiem.. -czy sprawdziłem to dobrze?

Co sądzicie o tych danych?
Czy napinacze są ok czy kaput?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 31 mar 2011, 20:46

chyba nie ten blok pomiarowy .
dane powinny być w stopniach inne dla wolnych obr i inne dla pow 3 tyś dokładnie nie pamiętam jest to na forum i to chyba nawet w tym wątku

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 mar 2011, 22:20

Darek_v6, sprawdź bloki pomiarowe na kanale 30,
bo pewnie u Ciebie jest jednak na tym samym kanale co u mnie ;)

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 01 kwie 2011, 22:24

sebastian855 pisze:Darek_v6, sprawdź bloki pomiarowe na kanale 30,
bo pewnie u Ciebie jest jednak na tym samym kanale co u mnie ;)
Sprawdziłem dzisiaj na 30 kanale i to tez nie ten :|
Panowie pomózcie mi znalezc ten kanał, bo chcialbym zdiagnozowac napinacze.. moze przez to, ze mam wersje USA mam inaczej kanały?

Mam pytanie czy u was też czasem przerywa połączenie z VAGiem? Trochę to wkurza... Słyszałem, że jeśli ma się Viste to tak sie dzieje,a ten laptop akurat ma.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 01 kwie 2011, 22:34

Opisywałem na forum że na kanale 90 może być dla silników z elektryczną przepustnicą może u Ciebie mimo wszytko jest na 90 a masz linke. Sprawdź

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 01 kwie 2011, 23:07

fishmanr11 pisze:Opisywałem na forum że na kanale 90 może być dla silników z elektryczną przepustnicą może u Ciebie mimo wszytko jest na 90 a masz linke. Sprawdź
Tak wiem śledzilem ten temat.
Mam linke, a na kanale 90 patrzałem i niestety to nie ten kanał <nerwus>
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 01 kwie 2011, 23:34

hmm . Jak masz wersję AHA to masz wersję silnika produkowaną na USA . To może masz jeszcze coś inaczej z kanałami ... hm . zostaje ci tylko sprawdzać na którym podczas jazdy zacznie Ci pokazywać podobne do oczekiwanych wartości... nom jest to wykonalne tylko musisz pojeździć z lapkiem. I jak widzisz ze wynik podany jest w procentach to możesz przełączać na inny kanał albo jak widzisz ze wartość jest powyżej 30 albo poniżej zera bardzo dużo . Bo w nastawniku nawet jak jest zepsuty to raczej nie możliwe. DO tego jeszcze pamietaj ze zmienne fazy dzialaja prawidłowo dopiero jak silnik jest nagrzany do 80 stopni. a poniżej chyba 40 nie dzialają w ogóle ale tego juz nie pamietam dokładnie

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 02 kwie 2011, 14:52

fishmanr11 pisze:hmm . Jak masz wersję AHA to masz wersję silnika produkowaną na USA . To może masz jeszcze coś inaczej z kanałami ... hm . zostaje ci tylko sprawdzać na którym podczas jazdy zacznie Ci pokazywać podobne do oczekiwanych wartości... nom jest to wykonalne tylko musisz pojeździć z lapkiem. I jak widzisz ze wynik podany jest w procentach to możesz przełączać na inny kanał albo jak widzisz ze wartość jest powyżej 30 albo poniżej zera bardzo dużo . Bo w nastawniku nawet jak jest zepsuty to raczej nie możliwe. DO tego jeszcze pamietaj ze zmienne fazy dzialaja prawidłowo dopiero jak silnik jest nagrzany do 80 stopni. a poniżej chyba 40 nie dzialają w ogóle ale tego juz nie pamietam dokładnie
Niestety mam wersje AHA.. nie dość, że mam 4 sondy to jeszcze nie mozna znalezć kanału <nerwus>

Wczoraj mająć włączony silnik szukałem tego kanału, żeby sprawdzić napinacze w kanałach między 1-100 i niestety nie znalazłem go, ale szukałem tak na szybkiego.. może gdzieś go przeoczyłem.
A tak w ogóle ile jest razem wszystkich kanałów może ktoś wie?

Nie wiem jak go znalezć.. chyba będę musiał sprawdzać wszystkie po kolei :|
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 06 kwie 2011, 19:16

mam pytanie do znawców tematu napinaczy,
dzisiaj zrobiłem test,
na wolnych obrotach wskazania z jednej i drugiej głowicy były 0 czasem -1, natomiast podczas przyspieszania wynik z jednej strony wskakiwał na 21 z drugiej na 17, czy te rozbieżności między głowicami o czymś świadczą ??? w którym okienku jest pokzywana która głowica ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga