[V6] napinacze łańcucha rozrządu
witam, dość krótko mam audika z 2.8ACK (232000km), zauważyłem, że jak dostał ostro po garach to te napinacze się odezwały (-masakra) a jak na spokojnie i zimno to chodzi bez tych stukotów, dodam że zapoznałem się z tematem, spróbuje od lepszego smarowania za jakieś 5000km , obecnie mobil s2000 10W40 np. w motula 5w40 , oby wystarczyło na jakiś czas...
dzięki forumowiczom za tak realizowany wątek
dzięki forumowiczom za tak realizowany wątek
Witam, panowie a6 c6 4,2 V8 2005 rok przebieg ok 180000 kupiony został pół roku temu od niemca, auto w niemczech cały czas serwisowane, teraz w zimę zaczęło się stuku puku po odpaleniu silnika i jest coraz gorzej, zaczynało się hałasowanie delikatne, teraz minęło ok 3 miesiące i już jest długo i głośno. Nie jest ważne czy silnik rozgrzany czy zimny stuka tak samo, jedynie jezeli zapalam raz po raz lub w odległościach czasowych od minuty do mniej więcej 3 minut nic nie słychać, silnik zapala jak bajeczka cichuteńko. Byłem w 2 warsztatach i w 3 ASO w ÂŁodzi Olsztynie i Gdańsku, w każdym stwierdzono wade rozrządu jednogłośnie, a mianowicie napinacza. Ogólnie zdecydowałem się na wymianę całego rozrządu gdyż tak wskazuje audi koszt ok 10000 zł. Dużo i boleśnie gdyż nie obejdzie się bez wyciągania silnika niestety Teraz auto stoi w audi w Gdańsku Groblewski (najlepsze wrażenie z serwisu) i dostałem wczoraj telefon że jednak może to nie być rozrząd lecz kolektor a mianowicie klapy w jednym się nie otwierają, zaproponowali mi regenerację gdyż koszt nowego ok 5500 zł (zregenerowali) i okazało się że jeszcze jakaś "puszka" (nie znam się) która jest połączona z kolektorem jest do wymiany koszt 600 zł została zamówiona i czekamy ,będzie w poniedziałek. Oby to było to gdyż koszt 10000 za rozrząd to trochę nie ciekawie
Piszę gdyż przewaliłem cały internet i albo ja jestem tępy albo słabo szukam bo malo strasznie jest o tym aucie w tym silniku. Może komuś się to przyda.
Piszę gdyż przewaliłem cały internet i albo ja jestem tępy albo słabo szukam bo malo strasznie jest o tym aucie w tym silniku. Może komuś się to przyda.
Mój ośmiopak ;D https://a6klub.pl/a6-c6-42-v8-335km- ... htm#373718
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Mając dzisiaj troche wolnego czasu postanowiłem zdjąć pasek wielorowkowy PK i po zdjeciu go odpalić silnik, chciałem sprawdzić w ten sposób czy to na 100% hałasują mi łańcuszki napinaczy czy może jednak coś innego mi szeleści.
Po zdjęciu paska odpaliłem silnik i cisza... Nie słyszałem jeż tego szelestu o którego podejrzewałem zurzyte napinacze oraz łańcuszki. Silnik pracował cicho
Sprawdziłem luzy na wszystkich rolkach i tak:
-rolka pompy wspomagania kier. ma wyczwalne luzy, ale gdy ja obracałem to nie słyszałem żadnego tarcia ani szelestu.. pozatym ze wspomaganiem nie mam problemu kierownica kreci się lekko.
-gdy obracałem rolką kompresora klimatyzacji to czułem lekkie luzy oraz obracając ją słyszałem szelest, czyli sprawcą całego zamieszania z szelestem na pracujacym silniku prawdopodobnie jest kompresor klimy, a nie jak wcześniej podejrzewałem napinacze łańcuszków rozrzadu.
Wszystkie pozostałe rolki są ok.
Co o tym sądzicie?
Po zdjęciu paska odpaliłem silnik i cisza... Nie słyszałem jeż tego szelestu o którego podejrzewałem zurzyte napinacze oraz łańcuszki. Silnik pracował cicho
Sprawdziłem luzy na wszystkich rolkach i tak:
-rolka pompy wspomagania kier. ma wyczwalne luzy, ale gdy ja obracałem to nie słyszałem żadnego tarcia ani szelestu.. pozatym ze wspomaganiem nie mam problemu kierownica kreci się lekko.
-gdy obracałem rolką kompresora klimatyzacji to czułem lekkie luzy oraz obracając ją słyszałem szelest, czyli sprawcą całego zamieszania z szelestem na pracujacym silniku prawdopodobnie jest kompresor klimy, a nie jak wcześniej podejrzewałem napinacze łańcuszków rozrzadu.
Wszystkie pozostałe rolki są ok.
Co o tym sądzicie?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Naprawde cena napinaczy to masakra Chciałbym jeszcze sprawdzić moje dla pewnosci VAGiem, ale niestety mam interfejs od nie dawna i nie wiem gdzie sie wpisuje kanal, ktory chcemy sprawdzić.sebastian855 pisze:Darek_v6, Czyli w twoim przypadku obejdzie sie bez wielkich kosztów,
bo ceny tych rolek i łożyska klimy to pikuś w porównaniu z napinaczami
Wiem, że sprawdza się w kanale nr. 27 ale nie wiem gdzie go sie wpisuje, dlatego prosze was o napisanie mi gdzie go wpisać w VAGu.
Mam nadzieję, że VAG wykaże, że z napinaczami jest wszystko ok.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
W końcu pożyczyłem laptopa na którym mam VAGa, bo ja niestety mam komputer stacjonarny...sebastian855 pisze:Darek_v6, musisz wejść w sterownik silnika,
potem w bloki pomiarowe, i wpisać numer bloku, czyli w tym przypadku 27, i GO
U mnie jest to na innym kanale.
Ale do rzczy.. Dzisiaj sprawdziłem napinacze, wszedłem w "SILNIK" i nastepnie w bloki danych, wpisałem numer bloku 27 i ukazały mi się takie dane w tabelce:
0.79 wolt (Czujnik antystykowy cylindra 5)
0.79 wolt (Czujnik antystykowy cylindra 6)
0
0
Sprawdzałem to na biegu jałowym.
Dopiero początkuje z VAGiem.. -czy sprawdziłem to dobrze?
Co sądzicie o tych danych?
Czy napinacze są ok czy kaput?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Sprawdziłem dzisiaj na 30 kanale i to tez nie tensebastian855 pisze:Darek_v6, sprawdź bloki pomiarowe na kanale 30,
bo pewnie u Ciebie jest jednak na tym samym kanale co u mnie
Panowie pomózcie mi znalezc ten kanał, bo chcialbym zdiagnozowac napinacze.. moze przez to, ze mam wersje USA mam inaczej kanały?
Mam pytanie czy u was też czasem przerywa połączenie z VAGiem? Trochę to wkurza... Słyszałem, że jeśli ma się Viste to tak sie dzieje,a ten laptop akurat ma.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Tak wiem śledzilem ten temat.fishmanr11 pisze:Opisywałem na forum że na kanale 90 może być dla silników z elektryczną przepustnicą może u Ciebie mimo wszytko jest na 90 a masz linke. Sprawdź
Mam linke, a na kanale 90 patrzałem i niestety to nie ten kanał
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
hmm . Jak masz wersję AHA to masz wersję silnika produkowaną na USA . To może masz jeszcze coś inaczej z kanałami ... hm . zostaje ci tylko sprawdzać na którym podczas jazdy zacznie Ci pokazywać podobne do oczekiwanych wartości... nom jest to wykonalne tylko musisz pojeździć z lapkiem. I jak widzisz ze wynik podany jest w procentach to możesz przełączać na inny kanał albo jak widzisz ze wartość jest powyżej 30 albo poniżej zera bardzo dużo . Bo w nastawniku nawet jak jest zepsuty to raczej nie możliwe. DO tego jeszcze pamietaj ze zmienne fazy dzialaja prawidłowo dopiero jak silnik jest nagrzany do 80 stopni. a poniżej chyba 40 nie dzialają w ogóle ale tego juz nie pamietam dokładnie
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Niestety mam wersje AHA.. nie dość, że mam 4 sondy to jeszcze nie mozna znalezć kanałufishmanr11 pisze:hmm . Jak masz wersję AHA to masz wersję silnika produkowaną na USA . To może masz jeszcze coś inaczej z kanałami ... hm . zostaje ci tylko sprawdzać na którym podczas jazdy zacznie Ci pokazywać podobne do oczekiwanych wartości... nom jest to wykonalne tylko musisz pojeździć z lapkiem. I jak widzisz ze wynik podany jest w procentach to możesz przełączać na inny kanał albo jak widzisz ze wartość jest powyżej 30 albo poniżej zera bardzo dużo . Bo w nastawniku nawet jak jest zepsuty to raczej nie możliwe. DO tego jeszcze pamietaj ze zmienne fazy dzialaja prawidłowo dopiero jak silnik jest nagrzany do 80 stopni. a poniżej chyba 40 nie dzialają w ogóle ale tego juz nie pamietam dokładnie
Wczoraj mająć włączony silnik szukałem tego kanału, żeby sprawdzić napinacze w kanałach między 1-100 i niestety nie znalazłem go, ale szukałem tak na szybkiego.. może gdzieś go przeoczyłem.
A tak w ogóle ile jest razem wszystkich kanałów może ktoś wie?
Nie wiem jak go znalezć.. chyba będę musiał sprawdzać wszystkie po kolei
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
mam pytanie do znawców tematu napinaczy,
dzisiaj zrobiłem test,
na wolnych obrotach wskazania z jednej i drugiej głowicy były 0 czasem -1, natomiast podczas przyspieszania wynik z jednej strony wskakiwał na 21 z drugiej na 17, czy te rozbieżności między głowicami o czymś świadczą ? w którym okienku jest pokzywana która głowica ?
dzisiaj zrobiłem test,
na wolnych obrotach wskazania z jednej i drugiej głowicy były 0 czasem -1, natomiast podczas przyspieszania wynik z jednej strony wskakiwał na 21 z drugiej na 17, czy te rozbieżności między głowicami o czymś świadczą ? w którym okienku jest pokzywana która głowica ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga