U mnie to samo i dalej się leje... jak z kaczki... gdzieś z tyłu silnikaKaszeszczuk pisze:- uszczelka pod pokrywą zaworów
- zaślepka rozrządu ( 30zł w aso)
- uszczelki napinacza łańcuszka ( 30zł w aso) ale wymiana trudniejsza)
- uszczelniacze wałków rozrządu
[ A6 C5+Lpg] zapach oleju w kabinie
z tyłu kolego to tak dość ogulnie powiedziane!
to moze być uszczelniacz na wale ,u mnie też wyglądało że z tyłu leci gdzieś z góry mechanior ztwierdził podstawe filtra oleju ,może tak było ale teraz jakoś nie chce mi sie wierzyć , była popękana odma i pęknięty przywud wychodzacy z niej do pokrywy zaworowej przez co czułem zapach oleju w środku. Upierał sie że czujnik nie cieknie !
po uszczelnieniu odmy zaczęło bardziej leciec to w koncu sprawdził że to spod czujnika oleju w bloku i mam w końcu spokój silnik jest czysy
to moze być uszczelniacz na wale ,u mnie też wyglądało że z tyłu leci gdzieś z góry mechanior ztwierdził podstawe filtra oleju ,może tak było ale teraz jakoś nie chce mi sie wierzyć , była popękana odma i pęknięty przywud wychodzacy z niej do pokrywy zaworowej przez co czułem zapach oleju w środku. Upierał sie że czujnik nie cieknie !
po uszczelnieniu odmy zaczęło bardziej leciec to w koncu sprawdził że to spod czujnika oleju w bloku i mam w końcu spokój silnik jest czysy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
witam kolegów. podzielę się moją historią w temacie smrodu spalonego oleju. pierwsza myśl oczywiście uszczelki pod pokrywami, zamawiam, umawiam się z mechanikiem i czytam forum. prześledziłem wszystkie wątki dotyczące tego tematu i wiedziałem za co się zabrać. więc rozebrane odmy ( okazało się że zaszlamione i wycieka z nich woda, więc proste woda ze szlamem zamarzła i ciśnienie wywaliło olej uszczelkami) odmy wyczyszczone, ezektor wymieniony ( oczywiście zapchany, reanimować się nie dało) założone nowe uszczelki. niestety nadal leci i śmierdzi,z braku czasu na wizytę u mechanika sam ściągam pokrywę i wklejam uszczelkę na silikon aby sprawdzić czy to to, niestety, kolejna wizyta u mechanika, stwierdzamy że skoro uszczelka zaklejona a nadal leci to może jeszcze gdzieś, rozebraliśmy co się dało ( zaślepki wałków, regulatory łańcuszków, czujniki regulatorów ) wymienione wszystkie uszczelki, poprzednio olaliśmy to,że ktoś kazał przy wymianie uszczelek w rogach dać silikon, więc i to poprawiliśmy. rezultat. cieszę się zapachem wnętrza mego auta bez tego okropnego smrodu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
U mnie z przodu już nic się nie leje, więc napinacz itp odpada. Z tyłu musi z czegoś mi kapać, a tam obie zaślepki wałków zostały wymienione na nowe. Dalej leci, a cięzko popatrzeć z czego. U góry nie czuć niczego mokrego, a ręka się brudzi starym brudem. Leci mi jeszcze troche z maglownicy - może to jednak ona kapie na kolektory wydechowe...
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 kwie 2011, 16:39
- Lokalizacja: Grudziądz
Witam Szanownych kolegów.Chciałbym podzielić się z Wami jak rozwiązałem problem ze smrodem spalonego oleju Niuni.Otóż zabrałem się za temat od końca i to był mój błąd.Przyczyną był niedrożny ezektor i zapchane odmy-zanim do tego doszłem 3 razy wymieniłem kpl uszczelek pod kapami.Po wymianie ezektora,wyczyszczeniu odm a nastepnie założeniu nowych orginalnych uszczelek pokryw wymianie uszczelek vanosa oraz pod napinaczami łańcuszków i zaślepek wałków rozrządu ponownie po dwóch latach walki cieszę się świeżym powietrzem.Wniosek jest prosty jeżeli macie podobny problem najpierw sprawdżcie ezektor i odmę czy są drożne a dopiero wymieńcie uszczelki.Słyszałe że w niektórych przypadkach wystarczy wymienić ów ezektor i udrożnić odmy ale ja nie chciałem wracać do tematu.Dla zainteresowanych mogę podesłać fotostory mojego zwycięstwa.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 09:30 przez kelujcostam, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga