Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5+Lpg] zapach oleju w kabinie

Silniki benzynowe
Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 28 mar 2011, 16:00

Kaszeszczuk pisze:- uszczelka pod pokrywą zaworów
- zaślepka rozrządu ( 30zł w aso)
- uszczelki napinacza łańcuszka ( 30zł w aso) ale wymiana trudniejsza)
- uszczelniacze wałków rozrządu
U mnie to samo i dalej się leje... jak z kaczki... gdzieś z tyłu silnika :|

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 28 mar 2011, 16:47

z tyłu kolego to tak dość ogulnie powiedziane!
to moze być uszczelniacz na wale ,u mnie też wyglądało że z tyłu leci gdzieś z góry mechanior ztwierdził podstawe filtra oleju ,może tak było ale teraz jakoś nie chce mi sie wierzyć , była popękana odma i pęknięty przywud wychodzacy z niej do pokrywy zaworowej przez co czułem zapach oleju w środku. Upierał sie że czujnik nie cieknie !
po uszczelnieniu odmy zaczęło bardziej leciec to w koncu sprawdził że to spod czujnika oleju w bloku i mam w końcu spokój silnik jest czysy

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 28 mar 2011, 21:08

To wymieniłeś wszystko co zacytowane i dalej leci? Tak odebrałem tego posta.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 28 mar 2011, 21:58

tak to wymieniłem oprucz uszczelniacza wału . A leciało spod czujnika i juz nie leci

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 29 mar 2011, 17:16

tensknis, czujnik ciśnienia oleju? Gdzie on jest? Gdzieś z tyłu? U mnie odmy ciągną z silnika aż miło, a jak depnę (wzrost ciśnienia oleju) to po chwili znowu czuje ten smród... :(

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 mar 2011, 20:39

witam kolegów. podzielę się moją historią w temacie smrodu spalonego oleju. pierwsza myśl oczywiście uszczelki pod pokrywami, zamawiam, umawiam się z mechanikiem i czytam forum. prześledziłem wszystkie wątki dotyczące tego tematu i wiedziałem za co się zabrać. więc rozebrane odmy ( okazało się że zaszlamione i wycieka z nich woda, więc proste woda ze szlamem zamarzła i ciśnienie wywaliło olej uszczelkami) odmy wyczyszczone, ezektor wymieniony ( oczywiście zapchany, reanimować się nie dało) założone nowe uszczelki. niestety nadal leci i śmierdzi,z braku czasu na wizytę u mechanika sam ściągam pokrywę i wklejam uszczelkę na silikon aby sprawdzić czy to to, niestety, kolejna wizyta u mechanika, stwierdzamy że skoro uszczelka zaklejona a nadal leci to może jeszcze gdzieś, rozebraliśmy co się dało ( zaślepki wałków, regulatory łańcuszków, czujniki regulatorów ) wymienione wszystkie uszczelki, poprzednio olaliśmy to,że ktoś kazał przy wymianie uszczelek w rogach dać silikon, więc i to poprawiliśmy. rezultat. cieszę się zapachem wnętrza mego auta bez tego okropnego smrodu.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 kwie 2011, 12:24

U mnie z przodu już nic się nie leje, więc napinacz itp odpada. Z tyłu musi z czegoś mi kapać, a tam obie zaślepki wałków zostały wymienione na nowe. Dalej leci, a cięzko popatrzeć z czego. U góry nie czuć niczego mokrego, a ręka się brudzi starym brudem. Leci mi jeszcze troche z maglownicy - może to jednak ona kapie na kolektory wydechowe...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 02 kwie 2011, 09:29

camel, z której strony ci się leje? napinacze są dwa, stojąc przodem do auta po prawej stronie jest z przodu a po lewej z tyłu. cały układ wygląda dokładnie tak samo z tym że jest odwrócony w drugą stronę. i właśnie z lewej strony lało mi się spod napinacza na kolektor,

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 07 kwie 2011, 15:01

Swoją drogą czy z tyłu po lewej stronie jest czujnik, który może cieknąć?
Czy poza wymienianymi wyżej elementami nie ma co cieknąć?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

kelujcostam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2011, 16:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kelujcostam » 19 kwie 2011, 10:40

Witam Szanownych kolegów.Chciałbym podzielić się z Wami jak rozwiązałem problem ze smrodem spalonego oleju Niuni.Otóż zabrałem się za temat od końca i to był mój błąd.Przyczyną był niedrożny ezektor i zapchane odmy-zanim do tego doszłem 3 razy wymieniłem kpl uszczelek pod kapami.Po wymianie ezektora,wyczyszczeniu odm a nastepnie założeniu nowych orginalnych uszczelek pokryw wymianie uszczelek vanosa oraz pod napinaczami łańcuszków i zaślepek wałków rozrządu ponownie po dwóch latach walki cieszę się świeżym powietrzem.Wniosek jest prosty jeżeli macie podobny problem najpierw sprawdżcie ezektor i odmę czy są drożne a dopiero wymieńcie uszczelki.Słyszałe że w niektórych przypadkach wystarczy wymienić ów ezektor i udrożnić odmy ale ja nie chciałem wracać do tematu.Dla zainteresowanych mogę podesłać fotostory mojego zwycięstwa.Pozdrawiam <radocha>
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 09:30 przez kelujcostam, łącznie zmieniany 2 razy.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 21 kwie 2011, 21:22

Czujniki napinaczy tez mają uszczelki i się je wymienia?ile kosztują? Muszę odkupić do kolekcji:)
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 22 kwie 2011, 01:43

jeden czujnik jest przy chłodnicy oleju a drugi w bloku ale dokladnie gdzie to niewiem bo sam go szukałem bez kanału i lusterka nie zobaczy sie go

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga