[ A6 C5 2.5 Tdi] wałki rozrządu
[ A6 C5 2.5 Tdi] wałki rozrządu
Witam, mam problem z moją audiczką, mianowicie zaczęło się od dziwnego "buczenia" przy ok. 2 tys. obrotów, następnego dnia po odpaleniu zaczęły falować obroty i coś dziwnie zaczło stukać (napewno nie jest to dźwięk przestawionego rozrządu) obstawiam pompe wtryskową. Zdjąłem pokrywę zaworów prawą i nie widać żeby dźwigienki pospadały (a zdjęcia wałków wstawię do oceny) i jeszcze jedno po zrobieniu logów strasznie przestawia się kąt wtrysku ( o ok. 2 st. tzn, od -1,6 do +0,6).
![Obrazek]()
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
tu jest log 0054BS: http://vaglog.rtnet.pl/cacek66_40873.html
a teraz jest jeszcze gorzej z kątem.
a teraz jest jeszcze gorzej z kątem.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[quote="piotras72"]sprawdź paski- może któryś napinacz poszedł .[/quote
jeśli chodzi o rozrząd to był robiony ok 20tys temu z tym że pasek rozrządu był wymieniany jeszcze raz jakieś 5tys temu. Obstawiam pompę bo: sprawdzałem wałki (jak na zdjęciach) wszystko jest na miejscu(dźwigienki) lewej stony nie zdejmowałem. Dźwięk bardziej dochodzi od pompy najbardziej słychać po środku między głowicami.
jeśli chodzi o rozrząd to był robiony ok 20tys temu z tym że pasek rozrządu był wymieniany jeszcze raz jakieś 5tys temu. Obstawiam pompę bo: sprawdzałem wałki (jak na zdjęciach) wszystko jest na miejscu(dźwigienki) lewej stony nie zdejmowałem. Dźwięk bardziej dochodzi od pompy najbardziej słychać po środku między głowicami.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
cacek66, ja bym sprawdził jeszcze napięcie paska napedzającego pompę wtryskową. Zreszta napięcie paska rozrządu (ten długi) też. Tak jak napisal kol. piotras72, . To że jakiś czas temu coś było wymieniane to żaden dowód, ze teraz jest OK !
Sprawdź, pomacaj !
A rolka napinająca pasek napędu pompy jest miedzy pompą a lewą (po stronie kierowcy) głowicą. Wystarczy zdjąć jedną oslone przednią i masz jak na dłoni
Sprawdzasz ustawienie znaczników i dokręcenie nakrętki mocujacej rolkę napinającą w odpowiednim położeniu.
Sprawdź, pomacaj !
A rolka napinająca pasek napędu pompy jest miedzy pompą a lewą (po stronie kierowcy) głowicą. Wystarczy zdjąć jedną oslone przednią i masz jak na dłoni

Sprawdzasz ustawienie znaczników i dokręcenie nakrętki mocujacej rolkę napinającą w odpowiednim położeniu.
Części samochodowe online - Motostacja pl
no niby jak zdejmowałem pokrywę to tak zerkałem na paski to niby wszystko oki było. ten od pompy też raczej ok. nie mam za bardzo warunków żeby sprawdzić rozrząd a płacić kase komuś nie wiem czy ma sens i właśnie dlatego chyba pompa pójdzie na stół. od chyba roku borykałem się z problemem porannego odpalania i zwlekałem z pompą na koniec(nic dawało efektu - filtr, wężyki podkładki itp.) i myślę że dam pompę do sprawdzenia i ewentualnie do regeneracji i mam nadzieję że to pomoże. A co myślicie o wałkach? widziałem na nich datę 97'.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Pisałeś w 1 poscie, że zdejmowałeś pokrywe zaworów, a nie że pokrywe pasków.cacek66 pisze:no niby jak zdejmowałem pokrywę to tak zerkałem na paski to niby wszystko oki było
Po zdjęciu samej pokrywy zaworów nic o paskach nie stwierdzisz na pewno. Jesli zdjąleś prawą to paska napedu pompy nie mogłeś w ogóle widziec.
To naprawdę żadna robota odpiąć 3 zatrzaski o zdjać lub odchylić prawą pokrywę. Napięcie paska rozrzadu sprawdzisz pobieżnie palcami (na tyle, żeby sprawdzić czy nie jest luźny) a napięcie paska napędu pompy sprawdzisz dokąłdnie patrząc na znaki napinacza. Koszt zaden a sprawdzić warto. Tak myslę

Co do wałków to widać, że proces zuzycia juz się rozpoczął. Oceniając na podstawie fotek to i tak są lepsze niż moje z 2000 roku po 230 000 km. Pamiętaj jednak, że tak jak krzywka wałka tak tez zużywa sie wspólpracująca z nia powierzchnia dxwigni zaworowej. U mnie w części przypadków zużycie na dźwignie przewyższało zuzycie krzywki. Te 2 zuzycia sie dodają. Wróżac na podstawie fotek które zamieściłeś może to wystarczyc jeszcze na kilkanascie lub kilkadziedziąt tysięcy km. Na kilkaset raczej już nie

Części samochodowe online - Motostacja pl
serio? No już nie pisałem o zdjęciu osłon od rozrządu bo to chyba oczywisteRomanS pisze:Po zdjęciu samej pokrywy zaworów nic o paskach nie stwierdzisz na pewno. Jesli zdjąleś prawą to paska napedu pompy nie mogłeś w ogóle widziec.

teraz mi się skojarzył dźwięk mojego silnika słychać tak podobnie jak podczas logowania 004BS.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
cacek66, bo cię normalnie kopnę w... przy najbliższej okazji
To o co ja Ciebie męczę od kilku postów
?
To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !
Albo masz niedokręconą tą nakrętkę co jest poniżej zaznaczonego kólka (mocuje rolke napinacza) albo sama rolka rozwalona albo... nie wiem co ? Jajowate któreś koło zębate
? <szok>
Napina się pasek napędu pompy tak, że imbus wsadzasz w oś tej rolki napinającej, obracasz tak aby znak zgrał sie z tym wskaźnikiem (no ten dynks co w kółku Ci się przemieszcza ma byc w zasadzie pionowo) i dokręcasz nakrętkę na osi rolki.
Aha, w tym poście nie ma agresji jakby co
, mialo byc dowcipnie
hehe

To o co ja Ciebie męczę od kilku postów

To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !
Albo masz niedokręconą tą nakrętkę co jest poniżej zaznaczonego kólka (mocuje rolke napinacza) albo sama rolka rozwalona albo... nie wiem co ? Jajowate któreś koło zębate

Napina się pasek napędu pompy tak, że imbus wsadzasz w oś tej rolki napinającej, obracasz tak aby znak zgrał sie z tym wskaźnikiem (no ten dynks co w kółku Ci się przemieszcza ma byc w zasadzie pionowo) i dokręcasz nakrętkę na osi rolki.
Aha, w tym poście nie ma agresji jakby co


Części samochodowe online - Motostacja pl
spokoRomanS pisze:Aha, w tym poście nie ma agresji jakby co , mialo byc dowcipnie hehe
no no i za tym wskaźnikiem jest jeszcze "takie cóś" i to właśnie taj sobie lata. Ja niestety nie mam bardzo warunków i dlatego jak już pisałem jutro zaprowadzam ją do Pana. Ma zacząć od sprawdzenia ustawień pasków a potem w razie czego - pompe.RomanS pisze:To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam, więc tak:
wymieniłem od razu dla świętego spokoju cały komplet
troche zabolało finansowo ale teraz działa ok. Zastanawiam się jeszcze tylko ile moje wałki wytrzymają, datę na nich widziałem 97r. i ile jeszcze moja kieszeń 
to właśnie było to poprostu jeszcze chwila i by była masakrapiotras72 pisze:Załatw sprawę tego napinacza- aż sam jestem ciekaw.



Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Cytując siebie:
>>cacek66, bo cię normalnie kopnę w... przy najbliższej okazji
To o co ja Ciebie męczę od kilku postów ?
To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !
Albo masz niedokręconą tą nakrętkę co jest poniżej zaznaczonego kólka (mocuje rolke napinacza) albo sama rolka rozwalona albo... nie wiem co ? <<
No widzisz, trzeba Cię było postraszyc kopnięciem, hehe
Najwazniejsze, że zadziałało
>>cacek66, bo cię normalnie kopnę w... przy najbliższej okazji
To o co ja Ciebie męczę od kilku postów ?
To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !
Albo masz niedokręconą tą nakrętkę co jest poniżej zaznaczonego kólka (mocuje rolke napinacza) albo sama rolka rozwalona albo... nie wiem co ? <<
No widzisz, trzeba Cię było postraszyc kopnięciem, hehe

Najwazniejsze, że zadziałało

Części samochodowe online - Motostacja pl