Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] wałki rozrządu

Silniki wysokoprężne
cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

[ A6 C5 2.5 Tdi] wałki rozrządu

Post autor: cacek66 » 26 mar 2011, 17:12

Witam, mam problem z moją audiczką, mianowicie zaczęło się od dziwnego "buczenia" przy ok. 2 tys. obrotów, następnego dnia po odpaleniu zaczęły falować obroty i coś dziwnie zaczło stukać (napewno nie jest to dźwięk przestawionego rozrządu) obstawiam pompe wtryskową. Zdjąłem pokrywę zaworów prawą i nie widać żeby dźwigienki pospadały (a zdjęcia wałków wstawię do oceny) i jeszcze jedno po zrobieniu logów strasznie przestawia się kąt wtrysku ( o ok. 2 st. tzn, od -1,6 do +0,6). Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 27 mar 2011, 10:01

tu jest log 0054BS: http://vaglog.rtnet.pl/cacek66_40873.html
a teraz jest jeszcze gorzej z kątem.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 27 mar 2011, 16:02

cacek66- sprawdź paski- może któryś napinacz poszedł <mysli> .

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 27 mar 2011, 17:33

[quote="piotras72"]sprawdź paski- może któryś napinacz poszedł .[/quote
jeśli chodzi o rozrząd to był robiony ok 20tys temu z tym że pasek rozrządu był wymieniany jeszcze raz jakieś 5tys temu. Obstawiam pompę bo: sprawdzałem wałki (jak na zdjęciach) wszystko jest na miejscu(dźwigienki) lewej stony nie zdejmowałem. Dźwięk bardziej dochodzi od pompy najbardziej słychać po środku między głowicami.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2011, 18:09

cacek66, ja bym sprawdził jeszcze napięcie paska napedzającego pompę wtryskową. Zreszta napięcie paska rozrządu (ten długi) też. Tak jak napisal kol. piotras72, . To że jakiś czas temu coś było wymieniane to żaden dowód, ze teraz jest OK !

Sprawdź, pomacaj !

A rolka napinająca pasek napędu pompy jest miedzy pompą a lewą (po stronie kierowcy) głowicą. Wystarczy zdjąć jedną oslone przednią i masz jak na dłoni <okok>

Sprawdzasz ustawienie znaczników i dokręcenie nakrętki mocujacej rolkę napinającą w odpowiednim położeniu.
Części samochodowe online - Motostacja pl

TERI-AIR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: warszawa

Post autor: TERI-AIR » 27 mar 2011, 18:50

pozakładaj blokade do rozrządu i sprawdz czy jest ustawiony idealnie bez wiekszego rozbierania od tego zacznij !, vag czy błędów nie ma przestestuj dawki paliwa, kont wtrysku itd.
AUDI A6 TERI

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 27 mar 2011, 21:17

no niby jak zdejmowałem pokrywę to tak zerkałem na paski to niby wszystko oki było. ten od pompy też raczej ok. nie mam za bardzo warunków żeby sprawdzić rozrząd a płacić kase komuś nie wiem czy ma sens i właśnie dlatego chyba pompa pójdzie na stół. od chyba roku borykałem się z problemem porannego odpalania i zwlekałem z pompą na koniec(nic dawało efektu - filtr, wężyki podkładki itp.) i myślę że dam pompę do sprawdzenia i ewentualnie do regeneracji i mam nadzieję że to pomoże. A co myślicie o wałkach? widziałem na nich datę 97'.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2011, 22:07

cacek66 pisze:no niby jak zdejmowałem pokrywę to tak zerkałem na paski to niby wszystko oki było
Pisałeś w 1 poscie, że zdejmowałeś pokrywe zaworów, a nie że pokrywe pasków.
Po zdjęciu samej pokrywy zaworów nic o paskach nie stwierdzisz na pewno. Jesli zdjąleś prawą to paska napedu pompy nie mogłeś w ogóle widziec.
To naprawdę żadna robota odpiąć 3 zatrzaski o zdjać lub odchylić prawą pokrywę. Napięcie paska rozrzadu sprawdzisz pobieżnie palcami (na tyle, żeby sprawdzić czy nie jest luźny) a napięcie paska napędu pompy sprawdzisz dokąłdnie patrząc na znaki napinacza. Koszt zaden a sprawdzić warto. Tak myslę <okok>

Co do wałków to widać, że proces zuzycia juz się rozpoczął. Oceniając na podstawie fotek to i tak są lepsze niż moje z 2000 roku po 230 000 km. Pamiętaj jednak, że tak jak krzywka wałka tak tez zużywa sie wspólpracująca z nia powierzchnia dxwigni zaworowej. U mnie w części przypadków zużycie na dźwignie przewyższało zuzycie krzywki. Te 2 zuzycia sie dodają. Wróżac na podstawie fotek które zamieściłeś może to wystarczyc jeszcze na kilkanascie lub kilkadziedziąt tysięcy km. Na kilkaset raczej już nie <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 28 mar 2011, 20:09

RomanS pisze:Po zdjęciu samej pokrywy zaworów nic o paskach nie stwierdzisz na pewno. Jesli zdjąleś prawą to paska napedu pompy nie mogłeś w ogóle widziec.
serio? No już nie pisałem o zdjęciu osłon od rozrządu bo to chyba oczywiste <figielek> no ale mniejsza z tym. jak już pisałem wydaje się ok. Jutro odstawiam do pompiarza i ma sprawdzić rozrząd. i jeszcze co zauważyłem i nie wiem czy tak powinno być to ta rolka napinająca pasek od pompy i na niej (nie wiem jak to nazwać - to zaznaczone w kółku na zdjęciu a zdjęcie zaporzyczone z forum) rusza sięw prawo i w lewo tak 3-5mm.
Obrazek



teraz mi się skojarzył dźwięk mojego silnika słychać tak podobnie jak podczas logowania 004BS.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 mar 2011, 20:20

cacek66, bo cię normalnie kopnę w... przy najbliższej okazji <wnerw>

To o co ja Ciebie męczę od kilku postów ???

To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !

Albo masz niedokręconą tą nakrętkę co jest poniżej zaznaczonego kólka (mocuje rolke napinacza) albo sama rolka rozwalona albo... nie wiem co ? Jajowate któreś koło zębate ??? <szok>

Napina się pasek napędu pompy tak, że imbus wsadzasz w oś tej rolki napinającej, obracasz tak aby znak zgrał sie z tym wskaźnikiem (no ten dynks co w kółku Ci się przemieszcza ma byc w zasadzie pionowo) i dokręcasz nakrętkę na osi rolki.

Aha, w tym poście nie ma agresji jakby co <luzik> , mialo byc dowcipnie <nerwus> hehe
Części samochodowe online - Motostacja pl

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 28 mar 2011, 20:34

RomanS pisze:Aha, w tym poście nie ma agresji jakby co , mialo byc dowcipnie hehe
spoko
RomanS pisze:To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !
no no i za tym wskaźnikiem jest jeszcze "takie cóś" i to właśnie taj sobie lata. Ja niestety nie mam bardzo warunków i dlatego jak już pisałem jutro zaprowadzam ją do Pana. Ma zacząć od sprawdzenia ustawień pasków a potem w razie czego - pompe. :(
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 28 mar 2011, 21:23

cacek66, mam nadzieję, że napiszesz co było ? <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 31 mar 2011, 08:55

cacek66, zostaw tą pompę w spokoju- uparłeś się jak ...
Załatw sprawę tego napinacza- aż sam jestem ciekaw. :]

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 05 kwie 2011, 20:06

Witam, więc tak:
piotras72 pisze:Załatw sprawę tego napinacza- aż sam jestem ciekaw.
to właśnie było to poprostu jeszcze chwila i by była masakra <brawo> wymieniłem od razu dla świętego spokoju cały komplet :( troche zabolało finansowo ale teraz działa ok. Zastanawiam się jeszcze tylko ile moje wałki wytrzymają, datę na nich widziałem 97r. i ile jeszcze moja kieszeń :)
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 kwie 2011, 20:36

Cytując siebie:

>>cacek66, bo cię normalnie kopnę w... przy najbliższej okazji

To o co ja Ciebie męczę od kilku postów ?

To w kółku to jest właśnie wskaźnik naciągu napinacza !

Albo masz niedokręconą tą nakrętkę co jest poniżej zaznaczonego kólka (mocuje rolke napinacza) albo sama rolka rozwalona albo... nie wiem co ? <<

No widzisz, trzeba Cię było postraszyc kopnięciem, hehe <rotfl>

Najwazniejsze, że zadziałało <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja