cacek66 pisze:no niby jak zdejmowałem pokrywę to tak zerkałem na paski to niby wszystko oki było
Pisałeś w 1 poscie, że zdejmowałeś pokrywe zaworów, a nie że pokrywe pasków.
Po zdjęciu samej pokrywy zaworów nic o paskach nie stwierdzisz na pewno. Jesli zdjąleś prawą to paska napedu pompy nie mogłeś w ogóle widziec.
To naprawdę żadna robota odpiąć 3 zatrzaski o zdjać lub odchylić prawą pokrywę. Napięcie paska rozrzadu sprawdzisz pobieżnie palcami (na tyle, żeby sprawdzić czy nie jest luźny) a napięcie paska napędu pompy sprawdzisz dokąłdnie patrząc na znaki napinacza. Koszt zaden a sprawdzić warto. Tak myslę
Co do wałków to widać, że proces zuzycia juz się rozpoczął. Oceniając na podstawie fotek to i tak są lepsze niż moje z 2000 roku po 230 000 km. Pamiętaj jednak, że tak jak krzywka wałka tak tez zużywa sie wspólpracująca z nia powierzchnia dxwigni zaworowej. U mnie w części przypadków zużycie na dźwignie przewyższało zuzycie krzywki. Te 2 zuzycia sie dodają. Wróżac na podstawie fotek które zamieściłeś może to wystarczyc jeszcze na kilkanascie lub kilkadziedziąt tysięcy km. Na kilkaset raczej już nie
