Koledzy to małe pytanie jest esp czy tylko asr??
[A6 C5]kiedy ASR a kiedy ESP ?
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 05:40 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
no to ładnie ściemniają sprzedający...
już drugie auto w opisie kontrola trakcji, esp, a w rzeczywistości nie ma nic..
a czytałem gdzieś że quattro zawsze miało jakiś system ale chyba ktoś się mylił
już drugie auto w opisie kontrola trakcji, esp, a w rzeczywistości nie ma nic..
a czytałem gdzieś że quattro zawsze miało jakiś system ale chyba ktoś się mylił
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 05:42 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wawryn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
:)
no to jak to jest z tymi kontrolami trakcji ?
w Q go ie wogulę jak jest szufladka na drobne?niech się wypowiedzą ci co mają Q i szuflade.bo jakoś mi się wierzyć nieche że inc tam nie ma....
w Q go ie wogulę jak jest szufladka na drobne?niech się wypowiedzą ci co mają Q i szuflade.bo jakoś mi się wierzyć nieche że inc tam nie ma....
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom
Ja mam 2.8 quattro nie mam zadnego guzika mam szufladke obok uchwyt na kubki.auto ciezko wpada w poslizg jesli sie staram nie udaje sie .Bączki na sniegu moge krecic bez problemu lepiej niz nie jeden bmw.Na suchym nie wiem bo mi szkoda auta katować.W zakrety wpadam po 130 i jest lux . Czy ja mam asr czy esp czy wogle cos jest nie wiem.Abs napewno mam Niech ktos sie wypowie co ja posiadam
Dzieki mad max za odpowiedz czyli wszystko jasne.
Poniżej w linku widac zasade działania esp właczonego i wyłączonego .Wiec ja osobiscie u siebie w quattro ciesze sie ze nie mam ESP bo w zasadzie nie potrzebne do niczego a w zakretach i tak jak przyklejony sie trzymam .Quattro fajna sprawa i oto link poniżej
Poniżej w linku widac zasade działania esp właczonego i wyłączonego .Wiec ja osobiscie u siebie w quattro ciesze sie ze nie mam ESP bo w zasadzie nie potrzebne do niczego a w zakretach i tak jak przyklejony sie trzymam .Quattro fajna sprawa i oto link poniżej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
też mi się tak zdawało. ale gdy wciśniesz pedał gazu do oporu czyli pełen gaz nie ograniczy ci mocy. dzieki temu a poznałem to tej zimy moższ w miare bezpiecznie jeżdzić bokami mająć quattroMurzyn pisze:Nie kojarze, zeby byly wersje bez wylaczanego ASR/ESP.
Co do tematu ogolnego ASR/ESP zapomnieliscie jeszcze o EDL - tez system wspomagajacy ruszanie (lub przeszkadajacy jak kto woli) i jest w kazdym A6 C5 dezaktywowac z deski sie go nie da.
Wg mnie ASR jest urzadzeniem niebezpiecznym i wylaczam go prawie zawsze jak zaczyna sie robic slisko.
Wyobrazciesobie taka sytuacje. Jedziemy sliska droga, na za szybkim zakrecie przy odpuszczeniu gazu zaczyna nam sie uslizgiwac tyl, automatycznie wciskamy gaz do podlogi, zeby wyciagnac auto + lekka kontra.
ASR dostaje wtedy informacje o uslizgu przedniej osi, odcina potencjometr gazu i robimy ladny piruet o 360o
[ Dodano: 2011-03-28, 21:42 ]
i to by się zgadało po wyłączeniu ESP jeszcze coś kontroluje minimalnie trakcje .dopiero po wyjęcciu 2 bezpieczników auto jest neutralnesacreble pisze:panowie po części wszyscy macie racje;
tu na forum juz ktoś pisał w jakimś temacie (być może został utarcony przez serwer) ale ponoć wyłącznik ESP/ASR wyłącza tylko ok 30% aktywności tychże układów,pozostałymi 70% nadal steruje jednostra centralna. <czapa>
[ Dodano: 2011-03-28, 21:55 ]
tez miałem taki pogląd jak ty pojeżdziłem zimą swoim quattro z odłączonym (bezpieczniki) ASP i z włączonym i zmieniłem zdanie .przekonałem się żę mimo esp reaguje na dodanie gazu tylko trzeba dodać energicznie i do samego oporu.a cała zabawa polega na wprowadzaniu auta w poślizg i nie martwieniu się o wyjście z tego poślizgu .na pewno nie jest to pełny profesjonalizm ale zabawa fantastyczna i w miare bezpieczna.Patryś pisze:Dzieki mad max za odpowiedz czyli wszystko jasne.
Poniżej w linku widac zasade działania esp właczonego i wyłączonego .Wiec ja osobiscie u siebie w quattro ciesze sie ze nie mam ESP bo w zasadzie nie potrzebne do niczego a w zakretach i tak jak przyklejony sie trzymam .Quattro fajna sprawa i oto link poniżej