Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]kiedy ASR a kiedy ESP ?

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 06 lut 2011, 07:57

Koledzy to małe pytanie jest esp czy tylko asr??
Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 05:40 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.

Johanes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Johanes » 06 lut 2011, 13:57

Na tej konsoli nie ma przycisku ASR ani ESP tylko jest tak szufladka np na drobnniaki. Brak przycisku = brak systemu

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 06 lut 2011, 22:16

no to ładnie ściemniają sprzedający...
już drugie auto w opisie kontrola trakcji, esp, a w rzeczywistości nie ma nic..
a czytałem gdzieś że quattro zawsze miało jakiś system ale chyba ktoś się mylił
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 05:42 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

:)

Post autor: Wawryn » 07 lut 2011, 19:05

no to jak to jest z tymi kontrolami trakcji ?
w Q go ie wogulę jak jest szufladka na drobne?niech się wypowiedzą ci co mają Q i szuflade.bo jakoś mi się wierzyć nieche że inc tam nie ma....
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 11 lut 2011, 10:16

Ja mam 2.8 quattro nie mam zadnego guzika mam szufladke obok uchwyt na kubki.auto ciezko wpada w poslizg jesli sie staram nie udaje sie .Bączki na sniegu moge krecic bez problemu lepiej niz nie jeden bmw.Na suchym nie wiem bo mi szkoda auta katować.W zakrety wpadam po 130 i jest lux . Czy ja mam asr czy esp czy wogle cos jest nie wiem.Abs napewno mam :) Niech ktos sie wypowie co ja posiadam

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 21 lut 2011, 18:40

Dzieki mad max za odpowiedz czyli wszystko jasne.
Poniżej w linku widac zasade działania esp właczonego i wyłączonego .Wiec ja osobiscie u siebie w quattro ciesze sie ze nie mam ESP bo w zasadzie nie potrzebne do niczego a w zakretach i tak jak przyklejony sie trzymam .Quattro fajna sprawa i oto link poniżej


enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 mar 2011, 21:34

Murzyn pisze:Nie kojarze, zeby byly wersje bez wylaczanego ASR/ESP.

Co do tematu ogolnego ASR/ESP zapomnieliscie jeszcze o EDL - tez system wspomagajacy ruszanie (lub przeszkadajacy jak kto woli) i jest w kazdym A6 C5 ;) dezaktywowac z deski sie go nie da.


Wg mnie ASR jest urzadzeniem niebezpiecznym i wylaczam go prawie zawsze jak zaczyna sie robic slisko.

Wyobrazciesobie taka sytuacje. Jedziemy sliska droga, na za szybkim zakrecie przy odpuszczeniu gazu zaczyna nam sie uslizgiwac tyl, automatycznie wciskamy gaz do podlogi, zeby wyciagnac auto + lekka kontra.

ASR dostaje wtedy informacje o uslizgu przedniej osi, odcina potencjometr gazu i robimy ladny piruet o 360o
też mi się tak zdawało. ale gdy wciśniesz pedał gazu do oporu czyli pełen gaz nie ograniczy ci mocy. dzieki temu a poznałem to tej zimy moższ w miare bezpiecznie jeżdzić bokami mająć quattro

[ Dodano: 2011-03-28, 21:42 ]
sacreble pisze:panowie po części wszyscy macie racje;
tu na forum juz ktoś pisał w jakimś temacie (być może został utarcony przez serwer) ale ponoć wyłącznik ESP/ASR wyłącza tylko ok 30% aktywności tychże układów,pozostałymi 70% nadal steruje jednostra centralna. <czapa>
i to by się zgadało po wyłączeniu ESP jeszcze coś kontroluje minimalnie trakcje .dopiero po wyjęcciu 2 bezpieczników auto jest neutralne

[ Dodano: 2011-03-28, 21:55 ]
Patryś pisze:Dzieki mad max za odpowiedz czyli wszystko jasne.
Poniżej w linku widac zasade działania esp właczonego i wyłączonego .Wiec ja osobiscie u siebie w quattro ciesze sie ze nie mam ESP bo w zasadzie nie potrzebne do niczego a w zakretach i tak jak przyklejony sie trzymam .Quattro fajna sprawa i oto link poniżej

tez miałem taki pogląd jak ty pojeżdziłem zimą swoim quattro z odłączonym (bezpieczniki) ASP i z włączonym i zmieniłem zdanie .przekonałem się żę mimo esp reaguje na dodanie gazu tylko trzeba dodać energicznie i do samego oporu.a cała zabawa polega na wprowadzaniu auta w poślizg i nie martwieniu się o wyjście z tego poślizgu .na pewno nie jest to pełny profesjonalizm ale zabawa fantastyczna i w miare bezpieczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga