Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Po wymianie filtra nie chce odpalić

Silniki wysokoprężne
jaceksz20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2011, 20:42
Lokalizacja: Gdańsk

[ A6 C5 2.5 Tdi] Po wymianie filtra nie chce odpalić

Post autor: jaceksz20 » 26 mar 2011, 21:31

witam jestem nowy na forum mam problem z odpaleniem auta po wymianie filtra mechanik kombinował cały dzień i nic odpowietrzył pompę odpali ale na krótko podłączył lejek do wężyka od pompy leje paliwo i odpala ale jak tylko podłączy pod filtr auto nie chodzi ,drugi mechanik podłączył ją pod komputer były 2 błędy wykasował i to samo nie pali spróbowałem sam odpaliłem na krótko chodzi tylko wydaje mi się że jak jest odpalona to z filtra powinno lecieć paliwo bo ma pompkę w zbiorniku a nie leci ,jak ta pompka powinna działać rozebrałem wszystko w zbiorniku podłączyłem ją na krótko i niby działa tylko nie dodaje paliwa do silnika . :(

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 26 mar 2011, 21:53

Ta pompka w zbiorniku nie podaje paliwa do filtra tylko przegania do drugiej komory w zbiorniku , nazywa się to pompa turbinowa i napełnia tylko ten pojemnik w którym jest ten wkład elektrycznej pompki (w quattro jest zbiornik dzielony) tu masz opis odpowietrzania http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013 , albo bardziej drastyczna metoda na plaka aż pompa zaciągnie paliwo.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 27 mar 2011, 11:21

jaceksz20 pisze:podłączyłem ją na krótko i niby działa
Jak już ją ruszyłeś to, to pewnie zaczęła chodzić. Musisz być pewien ze zawsze się załączy. Pompeczki te, jak juz ich czas przyszedł koniec, to poprostu się zawieszają i takie cyrki się dzieją przy małym stanie paliwa tzn poniżej 1/2 zbiornika.
Szkoda ze nie wiesz jakie błędy się zapisały, te które mechanik wykasował. Jeżeli błąd typu 1441 to wskazanie właśnie na pompeczkę w zbiorniku jest jak najbardziej prawidłowe.

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 27 mar 2011, 15:31

Ostatnia moja wymiana filtra paliwa rozpoczęła się od zakupu ścisków, takich małych skręcanych. Pozakładałem te ściski na przewody paliwowe przed filtrem i za filtrem, dopiero wtedy odkręciłem zaciski na filtrze i wyjąłem filtr. Następnie nowy filtr zalany ropką, poskręcanie przewodów i zdjęcie zacisków. Furka odpaliła od strzała i nic sie nie zapowietrzyło. Ważne jest dobre dociśnięcie zaworka na filtrze najlepiej z nowym oringiem. Wczesniej miałem podobny przypadek i okazało się że gościu poprostu gówniano wcisnął ten zaworek w filtr. Po wyjęciu i wciśnięciu go jeszcze raz auto w końcu dało się odpowietrzyć i odpaliło. A wczesniej były alpejskie kombinacje bo ciagle nie było paliwa w filtrze.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

jaceksz20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2011, 20:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jaceksz20 » 27 mar 2011, 21:50

Witam 5 godzin spędziłem w garażu odpowietrzyłem układ według wskazówek tylko nie wiedziałem tak do końca jak to urządzenie zrobić to założyłem taką dużą strzykawkę około półtora litra i nią odpowietrzałem ale zero efektu nie chce odpalić powodem może być to że świece mi chyba nie grzeją kontrolka się pali jakieś 3,4 sekundy zdjąłem jeden kabel podłączyłem miernik i zero niema napięcia przed wymianą filtra rano trochę ciężko paliła ale paliła. :(

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 mar 2011, 21:58

Swiece grzeją tylko poniżej jakiejś temperatury(nie wiem dokładnie ale chyba poniżej 5 stopni)
U mnie żadna nie grzeje -ale to nie ma nic do tego. Borykałem sie z tym samym problemem co ty, a kluczem do wszystkiego u mnie okazało sie poluzowanie nakretek wtryskiwaczy i dokręcenie ich palcami- oczywiście po wczesniejszym odpowietrzeniu według opisu powyżej

jaceksz20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2011, 20:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jaceksz20 » 28 mar 2011, 17:46

Witam zrobione wymieniłem przekaznik od grzania świec i filtr paliwa na stary odpowietrzyłem tylko na wtryskach i chodzi . :)

kbogdan7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2012, 11:44
Lokalizacja: rybnik

Post autor: kbogdan7 » 24 paź 2012, 16:52

Witam wszystkich.
Mam Podobny problem a6 2,5 tdi. Po wymianie filtra paliwa nie udało mi się odpalic silnika.
W moim przypadku brak oringa był przyczyną zapowietrzania sie pompy. Nowego nie udało mi się kupic więc dopasowałem inny. Odpowietrzyłem pompe, wtryski i odpalił na 2 sekundy.
Czyżby wina oringa ? Jeżeli tak to może ktoś z drogich użytkowników tego forum może pokazac np na fotce jak taki oring dokładnie wygląda i jakie są wymiary.
Paliwo w wężyku widac ale kiedy zkręcę silnikiem opada potem się uzupełnia. Nie wiem czy to jest normalne , czy może w tym wężyku nie może byc wcale powietrza.
Jeżeli się jeszcze nie przedstawiłem to sorry.
Mam na imię Bogdan mieszkam Rybniku ale użytkownikiem samochodu jest syn.
Dodam tylko że przed wymianą filtra auto paliło trochę ciężko. Swiece żarowe wymienione miesiąc temu a wcześniej wymieniony tranzystor w sterowniku pompy wtryskowej.
Pozdrawiam i proszę o pomoc bo autko stoi już ze trzy tygodnie

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 paź 2012, 19:31

kbogdan7 pisze:Czyżby wina oringa ?
Jeżeli odpalał przed to duże prawdopodobieństwo że oring jest przyczyną i jeżeli przed były jakieś tam problemy z odpaleniem to:
1. Na pewno wymieniłbym obligatoryjnie zaworek (czarny ) na filtrze paliwa. Polecam tylko i wyłącznie oryginał w ASO , koszt ok 120pln.
2. Zakładając oring i przed wciśnięciem zaworka koniecznie oring posmarować olejem, aby zapobiec skręceniu.
3. Jeżeli nie wchodzimy w punkt 1 to na pewno trza się pofatygować jeszcze raz do sklepu motoryzacyjnego i dopasować oring (czyli około fi 18mm lub 22 ,nie pamiętam do końca grubość fi 1,8mm....coś koło tego). Mogę taki poszukać i dokładnie sprawdzić, a następnie zacząć operację tak jak w pkt.2.
4. Odpowietrzyć dokładnie układ niskiego ciśnienia.
5. Następnie,prawdopodobnie, układ wysokiego ciśnienia.

kbogdan7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2012, 11:44
Lokalizacja: rybnik

Post autor: kbogdan7 » 24 paź 2012, 19:54

Dzięki Jutro zaczynam.
Zobaczymy co z tego wyniknie.

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 25 paź 2012, 02:44

witam,ja przy wymianie filtra paliwa w quattro czyli dwu-komorowy bak ,miałem poprostu 3/4 baku paliwa ,nie zakładałem żadnych scisków na węże przed i za filtrem ,poprostu odkręciłem opaski wyjąłęm filtr ,zalałem nowy paliwem ,podłączyłem ,zaworek założyłem stary z oringiem który był wcześniej ,i tyle ,auto odpaliło od strzała,i tak już odpala ładnie od pół roku ,nic sie nie zapowietrzyło pozdrawiam
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

kbogdan7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2012, 11:44
Lokalizacja: rybnik

Post autor: kbogdan7 » 25 paź 2012, 18:24

Trochę późno zabrałem sie za robotę ale zaczęło padac i zrobiło się ciemno.
Dopasowałem oring ale nadal jest problem z odpowietrzeniem . Cały czas bąble.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 25 paź 2012, 19:31

kbogdan7 pisze:Cały czas bąble.
Bąble na odpalonym silniku czy bąble podczas odpowietrzania, a silnik nadal nie gada.
Next pytanie....jak odpowietrzasz, przynajmniej po krótce opisz ?

kbogdan7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2012, 11:44
Lokalizacja: rybnik

Post autor: kbogdan7 » 26 paź 2012, 16:16

Odpowietrzam zgodnie z instrukcją tzn zaciski , pompa w baku podłączona do akumulatora przez cały czas odpowietrzania, przewód do odp... do wyjścia vp które podaje paliwo do lewego rzędu wtrysków, używam takiej wielkiej strzykawy i zacisku bo takim sprzętem dysponuję.
Potem popuszczam nakrętki na wtryskach itd.
Obecnie pouszczelniałem wszystko przy filtrze i w przewodzie widac że jest uzupełniane paliwo. Oring wymieniłem na prawie orginał .
Wyssałem litr i myślę że jest ok ale nie odpalił. Przedtem 5 litrów i nadal było powietrze. Nie mam drugiej osoby bo może się uda z plakiem odpalic.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 27 paź 2012, 06:02

Załóżmy że masz odpowietrzony układ niskiego ciśnienia. Teraz należy odpowietrzyć wysoki ciśnienie. Do tego na pewno są potrzebne 2 osoby. Ale tego chyba nie trzeba pisać...rozumiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga