[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.
[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.
Cześć, zauważyłem od dłuższego czasu, że jak furka postoi dzień lub dwa, to przy pierwszym odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać chrobot przesuwającego się łańcucha po jakimś przedmiocie. We wrześniu 2010 wymieniałem kompletny rozrząd z wszystkimi napinaczami, rolkami, pompą, napinacz hydrauliczny również i wiele innych rzeczy przy okazji. Olej zmieniam co 10000km, jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W/40. W lecie tego chrobotu nie było. W zimie go słychać tylko przy pierwszym odpalaniu, później w ciągu dnia już nie. Olej gęsty i musi minąć chwilka, żeby dotarł do któregoś napinacza? Mam się czym martwić, czy raczej nie???
Moje Kochanie:)
Na vagu można sprawdzić działanie zmiennych faz. Jest temat. Poczytaj może coś ci się rozjaśni.
Trzeba dostać się do głowic. Ja bym uderzył do zaufanego mechanika na oględziny. A na Vagu sprawdził swoją drogą.
Dodam, że jak to jest to, to nie czekaj z wymianą, ja czekałem i robiłem remont który mnie kosztował 4 tyś.
Trzeba dostać się do głowic. Ja bym uderzył do zaufanego mechanika na oględziny. A na Vagu sprawdził swoją drogą.
Dodam, że jak to jest to, to nie czekaj z wymianą, ja czekałem i robiłem remont który mnie kosztował 4 tyś.
na wszelki wypadek poczytaj te dwa tematy
a6-c5-28-quattrozasada-dzialania-zmienn ... ienne+fazy
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... zy&start=0
u mnie było słyszalne chrobotanie z lewej strony, błędy z czujnikiem położenia lewego wałka rozrządu i trzęsienie auta też po lewej strony. Lewa czyli kierowcy.
Jeden regulator zmiennych faz to koszt w ASO około 1700 pln plus łańcuch.
Na allegro do kupienia za 900.
Ale bez paniki na razie. Wcześniej sprawdź. Może to być coś innego. A może też być wszystko OK i to normalny objaw.
a6-c5-28-quattrozasada-dzialania-zmienn ... ienne+fazy
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... zy&start=0
u mnie było słyszalne chrobotanie z lewej strony, błędy z czujnikiem położenia lewego wałka rozrządu i trzęsienie auta też po lewej strony. Lewa czyli kierowcy.
Jeden regulator zmiennych faz to koszt w ASO około 1700 pln plus łańcuch.
Na allegro do kupienia za 900.
Ale bez paniki na razie. Wcześniej sprawdź. Może to być coś innego. A może też być wszystko OK i to normalny objaw.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
pancurski pisze:na wszelki wypadek poczytaj te dwa tematy
a6-c5-28-quattrozasada-dzialania-zmienn ... ienne+fazy
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... zy&start=0
u mnie było słyszalne chrobotanie z lewej strony, błędy z czujnikiem położenia lewego wałka rozrządu i trzęsienie auta też po lewej strony. Lewa czyli kierowcy.
Jeden regulator zmiennych faz to koszt w ASO około 1700 pln plus łańcuch.
Na allegro do kupienia za 900.
Ale bez paniki na razie. Wcześniej sprawdź. Może to być coś innego. A może też być wszystko OK i to normalny objaw.
Te z Allegro za 900zł to podobno odrzuty z fabryki i posiadają wadę, jesli ktoś na nich jezdzi to niech napisze jak sie sprawuja.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
A ja pierwsze co, to bym zmienił olej. Jeśli ma być półsyntetyk, to polecam Valvoline Maxlife 10W40. Po własnych doświadczeniach nie polecam właśnie magnateca 10W40 i mobila 10W40.
Można również sprawdzić opisane bodajże w wyżej wspomnianych wątkach zawory pod kolektorem ssącym. Regulują one ciśnienie oleju w głowicach i zapobiegają jego nadmiernemu cofaniu się po unieruchomieniu silnika.
Można również sprawdzić opisane bodajże w wyżej wspomnianych wątkach zawory pod kolektorem ssącym. Regulują one ciśnienie oleju w głowicach i zapobiegają jego nadmiernemu cofaniu się po unieruchomieniu silnika.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
pancurski wymieniałeś u siebie po obu stronach? Widziałem na allegro, że ten koleś ma tylko na lewą strony czyli od kierowcy,na prawą nie widziałem w jego aukcjach.pancurski pisze:Jeżdzę od dwóch miesięcy i nic niepokojącego z nimi nie zauważyłem.Darek_v6 pisze:Te z Allegro za 900zł to podobno odrzuty z fabryki i posiadają wadę, jesli ktoś na nich jezdzi to niech napisze jak sie sprawuja.
Uzytkownik naszego forum 2 razy musiał mu zwracać napinacz, bo był wadliwy
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Chrobocze mi rano przez sekunde 1.5 roku . Nie zmieniam bo zdjąłem pokrywę i zobaczyłem że napinacz wygląda ok . na vagu sprawdzony działa . Więc mimo wszystko uważam że nie ma sensu wymiana napinacza tylko po to żeby nie tyrkotał przez sekundę rano. Chyba że ktoś ma dużo czasu i pieniędzy za dużo. Taka jest moja opinia na ten temat. Napinacze jak dobrze napinają i nie latają o 5 stopni na wolnych obrotach w vagu to po co zmeiniać ? bo cisnienie schodzi ? niech schodzi napompuje w sekunde i się jedzie dalej . Nie słyszałem żęby komuś własnie rano przy tym chrobotaniu coś się stało. Jak chrobocze cały czas to jest to niebezpieczne.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
A jakie były u Ciebie objawy, że to wymieniłeś?pancurski pisze:Wymieniłem lewy wraz z łańcuchem, a po prawej stronie sam łańcuch bo był rozciągnięty.Darek_v6 pisze: pancurski wymieniałeś u siebie po obu stronach?
Wydaje się, że pracuje OK, ale przyznam, że pod vaga nie podpinałem celem zdiagnozowania pracy zmiennych faz.
Czy po wymianie praca sinika ucichła?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga