Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.

Silniki benzynowe
Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.

Post autor: Killer71 » 14 mar 2011, 10:35

Cześć, zauważyłem od dłuższego czasu, że jak furka postoi dzień lub dwa, to przy pierwszym odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać chrobot przesuwającego się łańcucha po jakimś przedmiocie. We wrześniu 2010 wymieniałem kompletny rozrząd z wszystkimi napinaczami, rolkami, pompą, napinacz hydrauliczny również i wiele innych rzeczy przy okazji. Olej zmieniam co 10000km, jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W/40. W lecie tego chrobotu nie było. W zimie go słychać tylko przy pierwszym odpalaniu, później w ciągu dnia już nie. Olej gęsty i musi minąć chwilka, żeby dotarł do któregoś napinacza? Mam się czym martwić, czy raczej nie???
Moje Kochanie:)

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 14 mar 2011, 12:20

Regulatory(nastawniki) zmiennych faz rozrządu wraz z łańcuchami sprawdzone?

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 14 mar 2011, 12:27

Nie. Jak je sprawdzić?
Moje Kochanie:)

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 14 mar 2011, 12:40

Na vagu można sprawdzić działanie zmiennych faz. Jest temat. Poczytaj może coś ci się rozjaśni.
Trzeba dostać się do głowic. Ja bym uderzył do zaufanego mechanika na oględziny. A na Vagu sprawdził swoją drogą.
Dodam, że jak to jest to, to nie czekaj z wymianą, ja czekałem i robiłem remont który mnie kosztował 4 tyś.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 14 mar 2011, 12:44

Objaw miałeś identyczny, jak ja? Tylko przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju? Słychać było sekundę lub dwie? Tak jakby łańcuch przesuwał sie po jakimś metalu? Ile kosztuje usunięcie tej usterki i co trzeba ewentualnie zakupić?
Moje Kochanie:)

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 14 mar 2011, 12:55

na wszelki wypadek poczytaj te dwa tematy

a6-c5-28-quattrozasada-dzialania-zmienn ... ienne+fazy

v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... zy&start=0

u mnie było słyszalne chrobotanie z lewej strony, błędy z czujnikiem położenia lewego wałka rozrządu i trzęsienie auta też po lewej strony. Lewa czyli kierowcy.

Jeden regulator zmiennych faz to koszt w ASO około 1700 pln plus łańcuch.
Na allegro do kupienia za 900.
Ale bez paniki na razie. Wcześniej sprawdź. Może to być coś innego. A może też być wszystko OK i to normalny objaw.

Awatar użytkownika
levi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 15 wrz 2010, 09:50
Lokalizacja: =3City=

Post autor: levi » 14 mar 2011, 15:24

Jak Ci nie stuka później to ok.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 14 mar 2011, 21:23

pancurski pisze:na wszelki wypadek poczytaj te dwa tematy

a6-c5-28-quattrozasada-dzialania-zmienn ... ienne+fazy

v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... zy&start=0

u mnie było słyszalne chrobotanie z lewej strony, błędy z czujnikiem położenia lewego wałka rozrządu i trzęsienie auta też po lewej strony. Lewa czyli kierowcy.

Jeden regulator zmiennych faz to koszt w ASO około 1700 pln plus łańcuch.
Na allegro do kupienia za 900.
Ale bez paniki na razie. Wcześniej sprawdź. Może to być coś innego. A może też być wszystko OK i to normalny objaw.

Te z Allegro za 900zł to podobno odrzuty z fabryki i posiadają wadę, jesli ktoś na nich jezdzi to niech napisze jak sie sprawuja.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 14 mar 2011, 22:25

Darek_v6 pisze:Te z Allegro za 900zł to podobno odrzuty z fabryki i posiadają wadę, jesli ktoś na nich jezdzi to niech napisze jak sie sprawuja.
Jeżdzę od dwóch miesięcy i nic niepokojącego z nimi nie zauważyłem.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 mar 2011, 10:40

A ja pierwsze co, to bym zmienił olej. Jeśli ma być półsyntetyk, to polecam Valvoline Maxlife 10W40. Po własnych doświadczeniach nie polecam właśnie magnateca 10W40 i mobila 10W40.

Można również sprawdzić opisane bodajże w wyżej wspomnianych wątkach zawory pod kolektorem ssącym. Regulują one ciśnienie oleju w głowicach i zapobiegają jego nadmiernemu cofaniu się po unieruchomieniu silnika.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 15 mar 2011, 11:19

Co do oleju to mógłbym polecić Motul Technosyntetic.

A co do chrobotania to sprawdź u gazownika czy wtryskiwacze gazu nie umierają.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 15 mar 2011, 15:07

pancurski pisze:
Darek_v6 pisze:Te z Allegro za 900zł to podobno odrzuty z fabryki i posiadają wadę, jesli ktoś na nich jezdzi to niech napisze jak sie sprawuja.
Jeżdzę od dwóch miesięcy i nic niepokojącego z nimi nie zauważyłem.
pancurski wymieniałeś u siebie po obu stronach? Widziałem na allegro, że ten koleś ma tylko na lewą strony czyli od kierowcy,na prawą nie widziałem w jego aukcjach.

Uzytkownik naszego forum 2 razy musiał mu zwracać napinacz, bo był wadliwy :|
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 mar 2011, 16:42

Darek_v6 pisze: pancurski wymieniałeś u siebie po obu stronach?
Wymieniłem lewy wraz z łańcuchem, a po prawej stronie sam łańcuch bo był rozciągnięty.
Wydaje się, że pracuje OK, ale przyznam, że pod vaga nie podpinałem celem zdiagnozowania pracy zmiennych faz.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 mar 2011, 17:15

Chrobocze mi rano przez sekunde 1.5 roku . Nie zmieniam bo zdjąłem pokrywę i zobaczyłem że napinacz wygląda ok . na vagu sprawdzony działa . Więc mimo wszystko uważam że nie ma sensu wymiana napinacza tylko po to żeby nie tyrkotał przez sekundę rano. Chyba że ktoś ma dużo czasu i pieniędzy za dużo. Taka jest moja opinia na ten temat. Napinacze jak dobrze napinają i nie latają o 5 stopni na wolnych obrotach w vagu to po co zmeiniać ? bo cisnienie schodzi ? niech schodzi napompuje w sekunde i się jedzie dalej . Nie słyszałem żęby komuś własnie rano przy tym chrobotaniu coś się stało. Jak chrobocze cały czas to jest to niebezpieczne.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 15 mar 2011, 17:57

pancurski pisze:
Darek_v6 pisze: pancurski wymieniałeś u siebie po obu stronach?
Wymieniłem lewy wraz z łańcuchem, a po prawej stronie sam łańcuch bo był rozciągnięty.
Wydaje się, że pracuje OK, ale przyznam, że pod vaga nie podpinałem celem zdiagnozowania pracy zmiennych faz.
A jakie były u Ciebie objawy, że to wymieniłeś?
Czy po wymianie praca sinika ucichła?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga