Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] po wymianie filtra paliwa kreci do 2 tys ob

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

[ A6 C5 2.5 Tdi] po wymianie filtra paliwa kreci do 2 tys ob

Post autor: bartosch » 12 mar 2011, 18:47

wymienilem wszystkie przewody wraz z filtrem i zaworkiem odpowietrzyłem układ paliwowy. silnik odpala odrazu na luzie wkreca sie prawie do 5tys a w trakcie jazdy tylko do 2tys na kazdym biegu. co moze byc przyczyna? vag nie pokazuje zadnych bledow. moze to byc przeplywka?

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 12 mar 2011, 19:02

Logi zrób bo przyczyn może być dużo, turbo przepływka nieszczelny układ dolotu itd;

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 12 mar 2011, 19:07

niemam czym. mam tylko polskiego vaga i vag commandera. a nimi sie niestety nieda :(

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 12 mar 2011, 19:19

bartosch pisze:niemam czym. mam tylko polskiego vaga i vag commandera. a nimi sie niestety nieda :(
To ciężko będzie określić ale sprawdź te rzeczy które podałem połączenia dolotu przeczyść przepływkę zawór N75 sprawdź przewody podciśnienia turbiny.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 12 mar 2011, 19:51

w spróbuj wsadzić stary filtr i zobaczyć co będzie....

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 13 mar 2011, 08:40

stary już tez zalozylem. zaraz zobacze te przewody. A ten zawór N75 to od czego jest i gdzie go znajdę?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 13 mar 2011, 10:59

bartosch pisze:A ten zawór N75 to od czego jest i gdzie go znajdę?
Na podszybiu koło filtra paliwa. Są tam 2 zaworki z których wychodzą wężyki podciśnieniowe.
N75 (prawy), steruje siłownikiem podciśnieniowym na turbo który to znowu steruje gruchą turbo. Nieszczelność tego układu lub jego niepoprawne działanie może powodować podobne dolegliwości.
Jednak przy takiej okazji zapisuje się błąd typu 575 i zastanawiam się dlaczego się nie zapisał. <mysli>

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 13 mar 2011, 11:04

podciśnienia na 90%, nowy gumowy przewód ;)

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 13 mar 2011, 11:47

zaraz lecę zobaczyć. może to być właśnie klucz do sukcesu!!! odpinałem te oba i sporo przy nich grzebałem bo tam idą przewody paliwowe. a błąd miałem jeden ale skasowałem i się nie powtarzał ale uznałem to za mało istotne bo móógł być stary. oby to było to:)

[ Dodano: 2011-03-13, 12:04 ]
jeszcze jedno pytanie czy jak ustami pociągnę powietrze z gruszki na turbo to powinno się coś zmienić? żeby mieć pewność że to jest to

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 13 mar 2011, 15:28

Jak zassiesz (będzie ciężko), to sztanga na turbo powinna się unieść. Tak samo jak na wolnych obrotach- sztanga cały czas w górze. Po odpięciu wężyka z gruszki (bądź wtyczki z N75), sztanga powinna opaść.

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 13 mar 2011, 23:25

Rozebrałem dzisiaj całe podciśnienie i się okazało że trójnik między dwoma zaworami był pęknięty. było to widać dopiero po zdjeciu filtra powietrza i poruszaniu przewodami:) Autko nareszcie zaczęło normalnie działać. Niepokoi mnie natomiast to, że wydaje się być trochę za słabe, kolega ma passata czyli waga podobna a ma silnik 110km który się o niebo lepiej zbiera(niemam do niego szans). Czy ta różnica jest stąd, że ma manuala i napęd na przód czy może mam coś uszkodzone?? Powiedział mi, że miał podobnie tracił mu moc i był wyraźnie słabszy ale kupił nowy oryginalny przepływomierz i od razu wróciła moc. Wie ktoś jak sprawdzić przepływkę?? polski vag pokazuje przy ciepłym silniku temperature zasysanego powietrza 103 stC, masa powietrza to ok 4000 mg bez gazu po dodaniu spada do ok 2-3tys i rosnie do 6tys. wiecej nie umiem sprawdzic. przepływka czysta widac 3 czujniczki nie zabrudzone.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 14 mar 2011, 08:12

bartosch
przepływomierz możesz sprawdzić robiąc komplet logów.
Tutaj masz ciekawy wątek jak je zrobić.
Dlaczego polskim vagiem nie da się zrobić logów?

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 14 mar 2011, 09:21

duzo szukalem info jak zrobic logi polskim vagiem i nieznalazlem. wszedzie instrukcje na vag com. jestem na etapie czytania info od ciebie falco i jest swietnie opisane ale tez na vag coma. narazie niestet nawet niemam kasy na ten kabelek:(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja