[A6 C5] Pisk przy skręcie kół
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Chłopaki tak czytam o zdejmowaniu wężyka i całe te ceregiele... U Was chyba nie ma osłony pod silnikiem, że tak łatwo można się dostać...
U mnie takie manewry bez zdejmowania osłony nie wypalą.
August Horch, zrobisz jak chcesz, ale szczegółowo Ci opisałem co i jak można to zrobić ze strzykawką -chodzi o to, że czynność ze strzykawką trzeba powtórzyć ze 2-3 razy, aż olej w układzie stanie się przyzwoity. I tez Ci napisałem, że przy każdym cyklu wyjdzie ok.300ml.
Ja to tak zrobiłem, że nawet nie musiałem nic wycierać po czynnościach, kombinować z podnoszeniem, mechaników odwiedzać, itp. Wystarczyło 25 min i już miałem ręce umyte po sprawie.
Bez urazy, ale robicie z igły widły
U mnie takie manewry bez zdejmowania osłony nie wypalą.
August Horch, zrobisz jak chcesz, ale szczegółowo Ci opisałem co i jak można to zrobić ze strzykawką -chodzi o to, że czynność ze strzykawką trzeba powtórzyć ze 2-3 razy, aż olej w układzie stanie się przyzwoity. I tez Ci napisałem, że przy każdym cyklu wyjdzie ok.300ml.
Ja to tak zrobiłem, że nawet nie musiałem nic wycierać po czynnościach, kombinować z podnoszeniem, mechaników odwiedzać, itp. Wystarczyło 25 min i już miałem ręce umyte po sprawie.
Bez urazy, ale robicie z igły widły
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
M0NEER, mój sposób to niecałe pół h od odkręcenia osłony do zamknięcia garażu Osłona to jest AÂŻ całe 4 czy 6 wkrętów. No po prostu szau :D Proszę Cię, jakie z igły widły, po prostu zrobić to raz, a porządnie. Wygląda to tak. Zdejmujesz osłonę, wyciągasz wężyk. On jest od razu na wierzchu. Nigdzie nie trzeba grzebać, od razu pod osłoną. Podkładasz jakieś wiadro, czekasz aż się wsio zleje, kręcisz trochę kołem, potem wlewasz trochę płynu, znowu kręcisz, powtarzasz to z 2 razy. Potem zamykasz wężyk, wlewasz płynu, kręcisz porządnie do odpowietrzenia, odpalasz auto, dajesz troszkę pompie na maxa w lewo i prawo, obserwując stan płynu. Gasisz auto, spuszczasz znowu ten płyn, przepłukujesz jeszcze raz układ, raz wystarczy, zamykasz porządnie opaski, lejesz pod MAX płynu. Trochę kręcenia na zgaszonym. Odpalasz, dajesz jej chwilę pochodzić, potem kręcenie kierą, sporo kręcenia, oczywiście przy odkręconym zbiorniczku, potem parę razy na maxa w prawo, na maxa w lewo, dolewasz płynu na maxa, trochę jeszcze kręcenia i koniec. Zakładasz osłonę, zamykasz maskę, gasisz niunię i idziesz na piwko
Po takim zabiegu, przejedziesz strzelam koło 60 000.
Po takim zabiegu, przejedziesz strzelam koło 60 000.
- August Horch
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
- Lokalizacja: POLSKA
Witajcie dziś wymieniłem sobie w końcu ten płyn. Zajęło mi to około 1h. ÂŚciągnąłem wężyk powrotny dochodzący do zbiorniczka wsadziłem do słoika 1l i zacząłem kręcić kierownicą. Kiedy już słabo leciało postanowiłem włączyć silnik (ok 15s) wylały się resztki, Podłączyłem wężyk z powrotem . Zalałem zielony płyn febi 6162. kręciłem kierą odpaliłem auto przejechałem po mojej ulicy i zero piszczenia zobaczymy jak będzie działać na rozgrzanym silniku ale myślę że problem rozwiązany. Przyznaję że wymiana banalnie prosta i nie trzeba było ściągać osłony pod silnikiem.
- August Horch
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
- Lokalizacja: POLSKA
Panowie muszę was zmartwić dziś przejechałem ok 40 km i znów pojawiły się piski w dodatku nie tylko przy skręcie ale również jadąc prosto a dokładniej kiedy silnik jest na ok 1000-1300 obrotów. A jednak może to luźny pasek i trzeba by było fachowo sprawdzić jego napięcie. Mam tu na myśli jakiś warsztat. Dodam że jak wczoraj wymieniałem ten olej to trochę mi się rozlało z wężyka jak ściągałem go i ochlapałem okolice koła pasowego pompy wspomagania. Może olej dostał się na pasek rowkowy i dlatego się teraz ten pisk zwiększył. Czy można to ewentualnie zmyć myjką ciśnieniową z jakim płynem. Proszę o poradę
A no, niestety zaczynamy od początku . Pompa, albo pasek. Jedź gdzieś do warsztatu, niech Ci sprawdzą co to piszczy, zapytaj o koszt naprawy i będziesz wiedział co i jak. Chyba, że mechanior powie...abo pasek, abo pompa, trza rozbierać sie zobaczy. Dowiesz się chociaż jakie koszt wchodzą w grę. O ile dobrze pamiętam to Rafal stawiał na pasek, ja na pompę. Regeneracja pewnie ze 200zł. Szukaj na allegro jakiejś używki, albo w sklepie typu INTER CARS zamiennika i tyle.
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
August Horch, to taka improwizacja diagnostyczna: ustaw samochód na podnośniku z przodu, żeby koła były w powietrzu (b.niski opór skrętu) i wtedy pokręć na włączonym silniku. Przekonasz czy także w takich okolicznościach też coś piszczy i będziesz mógł lepiej zlokalizować przy pomocy drugiej osoby...
Będę strzelał: przetrzyj zaoliwione elementy szmatą nasączoną naftą i później wyczyść do sucha. Wydaje mi się, że nafta niczego nie powinna uszkodzić... ale niech ktoś jeszcze to potwierdzi...
Będę strzelał: przetrzyj zaoliwione elementy szmatą nasączoną naftą i później wyczyść do sucha. Wydaje mi się, że nafta niczego nie powinna uszkodzić... ale niech ktoś jeszcze to potwierdzi...
August Horch trochę chyba to się robi łopatologia, że tak powiem. Generalnie wszystko jest jasne. żeby było po taniości, wymień pasek (to chyba nie jest drogie), a po za tym na pewno nie zaszkodzi. Jeżeli będzie piszczeć dalej to niestety pompa. Będzie wtedy drożej.
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
- August Horch
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
- Lokalizacja: POLSKA
Cześć dziś byłem w warsztacie Mechanik kazał otworzyć maskę skręcić kołami popatrzył na pracę paska wielo rowkowego i postawił jednoznaczną diagnozę SPRZęGIEÂŁKO ALTERNAORA jest uszkodzone. Wymienił na nowe INA czy jakoś tak koszt 130zł + robocizna 100zł (BOSCH serwis). Cenią się, jest to moja druga wizyta u nich (pierwsza to wymiana termostatu) ale obsługa, celna i szybka diagnoza to ich atut i nie mam problemów z tysiącem spraw które mechanik zazwyczaj chce załatwić w jednej naprawie zanim naprawi to co faktycznie jest uszkodzone. Także myślę że sprawa osiągnęła linię mety i cieszę się że nie musiałem wymieniać pompy Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga