Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Pisk przy skręcie kół

Zawieszenie
Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

[A6 C5] Pisk przy skręcie kół

Post autor: August Horch » 09 lut 2011, 20:52

Witajcie. Od poniedziałku mam nieprzyjemny problem z moim samochodem :-? Otóż wyjeżdżając rano w poniedziałek z bramy skręciłem jak zawsze koła do oporu i ku mojemu zaskoczeniu z pod maski zaczął wydobywać się pisk jakby guma się z czymś ścierała. Jak dojechałem do pracy było już ok. Po pracy odpalam furkę i znów sytuacja się powtarza. W domu zajrzałem pod maskę i okazało się że pasek ślizga się przy max obrocie w lewo lub prawo na kole pasowym od wspomagania układu kierowniczego. Jeżeli dodam trochę gazu to nic nie słychać. Wczoraj i dziś po odpaleniu przez jakieś 30 s słychać pisk paska. Kontaktowałem się już z moim przyjacielem z Bydgoszczy który jest również zrzeszony na A6klubie i on uważa że to po prostu poluzował się pasek ale nie mogę sobie tego wytłumaczyć jak to mogło się stać??? Co wy o tym sądzicie??? Zastanawiam się czy w piątek nie podjechać z tym do mojego Bosch serwisu. Dodam że auto ma obecnie przebieg 156882km pasek zmieniany przy przebiegu 90tyś w DE sprowadziłem osobiście auto z DE i proszę mi nie pisać że na pewno ma kręcony licznik albo że od Turasa kupiłem.

Pozdrawiam ;-)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 09 lut 2011, 20:57

najtaniej to bedzie jak wymienisz sam pasek ( nie trzeba przodu zciągac ) . Jezeli i to nie pomoze to Główny napinacz tego paska do wymiany ( ok 500 zł ) + zciąganie przodu .
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 08:56 przez rafal100, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 lut 2011, 21:10

August Horch, wymień pasek i zobaczysz czy przestanie sie ślizgać,
jak będzie to samo to do wymiany napinacz paska.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 10 lut 2011, 09:21

censored, a ja obstawiam ze to na 100% nie pompa .
Tylko słabo napięty pasek , spowodowany wydłużeniem przez starosc , albo jak załozy nowy pasek i bedzie tylko troche lepiej to tak lak pisałem - do wymiany główny napinacz tego paska .
Miałem tak samo i tez mówili ze pompa - wymieniłem , okazało sie ze niepotrzebnie :-/
Po wymianie paska ustało piszczenie , po tygodniu znowu problem wrócił .
Wymiana napinacza i ponownie paska problem zniknął :lol:

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 10 lut 2011, 10:13

censored,

w omawianym przypadku pasek kreci sie juz przez 70 tys km .
cos piszczy przy max w lewo albo w prawo - wiec wspomaganie jest - pompa chodzi i jest ollej ( chociaż stan i ilosc masz racje , nalezy sprawdzic )
jezeli objawy tylko przy max skreceniu ( wtedy największe cisnienie w pompie i największy opór koła pasowego pompy ) pasek luzny slizga sie własnie na pompie .
nalezy go wymienic ( kolegi August Horch, pasek ma troche lat i moze byc juz wyciągniety ) . jezeli to nie pomoze to wtedy napinacz do wymiany bo tez pewnie od nowosci nie wymieniany .
I taka mysl mi do głowy przychodzi , jak myslisz censored, czy jak pasek ma juz 70 tys km to kolega August Horch, nie wymienił rozrządu .Bo przecież jak bu wymienił to i pasek wibro dał by nowy . Czeka wiec go teraz chyba wymaina wszystkich pasków , napinaczy i rolek .

Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paulo3535 » 10 lut 2011, 10:24

Ja stawiam jak censored na pompę, może zakłady zrobimy... :lol: pompa czy pasek :mrgreen: .
Wygrana na utrzymanie forum <ok>

[ Dodano: 2011-02-10, 10:30 ]
A tak na poważnie, to miałem takie objawy w innym autku (seat). Zregenerowałem pompę i było OK, ale na rok tylko, niestety. Te regeneracje to lepiej przemyśleć, czy się opłaca. Może regenerator (czyt.mechanik) był marny, ale po roku pompa znów piszczała.
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 10 lut 2011, 10:32

jest jeszcze kwestia tego "pisku"; jeśli to był taki typowo "gumowy" pisk to będzie pasek, jeśli to taki nierównomierny mechaniczny pisk (jak w starych koparkach) pojawiający się przy skręcaniu to będzie ewidentnie pompa

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 10 lut 2011, 11:00

censored pisze: Za niski poziom w 100% spowoduje jej piszczenie.
ale nie kwalifikuje pompy do wymiany .
censored pisze:Jeżeli robi sie ponad 100 tys w 3 lata i nie ma na nim ewidentnych pęknięć i ząbki nie sa ściorane
na pasku od wspomagania nie ma zabków tylko rowki wzdłuzne

Paulo3535, zakładasz sie ?

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 10 lut 2011, 19:22

Widzę że mój temat nabrał rumieńców <lol> Panowie sprawdzałem przed chwilą poziom płynu i jest na równo z MAX wydaje mi się że kolor zielonkawy choć głowy nie dam bo jest już ciemno na dworze może jutro sprawdzę za dnia dokładniej. Po przyprowadzeniu auta z DE nie zmieniłem paska i może ze starości już trochę sflaczał. Dziś w nocy była temp. w okolicach 0 C i dziś w ciągu dnia nie było piszczenia. Ja jestem na 90% przekonany że to pasek się rozciągnął ze starości. Jak będę miał jutro trochę czasu to podjadę do mojego Bosch serwisu <lol> zobaczymy jak będę wiedział coś więcej poinformuję. Dziękuję za odzew.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 10 lut 2011, 21:23

August Horch pisze:Otóż wyjeżdżając rano w poniedziałek z bramy skręciłem jak zawsze koła do oporu i ku mojemu zaskoczeniu z pod maski zaczął wydobywać się pisk jakby guma się z czymś ścierała.
Upewnij się, czy faktycznie się pasek slizgał -na rolce od pompy będzie tochę pozostałości po gumie. Przy okazji sprawdź, czy pasek w międzyczasie nie ucierpieł i czy nie jest popękany.

Ja bardziej stawiam na luźny pasek :-P (wyregulować napinacz, albo wymienić pasek)

Tak na przyszłość: jak skręcasz na maxa to nie trzymaj kierownicy skręconej na oporze, tylko lekko ją popuść od tego oporu, żeby "nie męczyć" pompy ;-)

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 10 lut 2011, 21:52

Tak na przyszłość: jak skręcasz na maxa to nie trzymaj kierownicy skręconej na oporze, tylko lekko ją popuść od tego oporu, żeby "nie męczyć" pompy ;-)
OK. Będę pamiętał :)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 11 lut 2011, 09:01

M0NEER pisze:Ja bardziej stawiam na luźny pasek :-P (wyregulować napinacz, albo wymienić pasek)
tego napinacza sie nie reguluje

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 12 lut 2011, 10:52

Witajcie. Mamy weekand więc nie trzeba zasuwać do roboty. Skorzystałem z okazji że garaż się zwolnił (papa wyjechał na miasto :) ) postanowiłem przeprowadzić trochę dokładniejsze oględziny mojego problemu oczywiście bez przesady <lol> . Postanowiłem sprawdzić kolor i poziom płynu wspomagania kiery oraz stan paska rowkowego. Oto fotorelacja:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oględziny były prowadzone po nocy gdzie temp. powietrza była poniżej zera stopni Celsjusza. Kiedy przyszedłem do auta to nie mogłem drzwi otworzyć znów przymarzło cięgno <uoee> . Na zdjęciu widać że kolor płynu nie przypomina koloru zielonego a raczej kolor brązowy. Poziom cieczy w połowie pomiędzy max a min . Myślę że moje pierwsze oględziny opisane wyżej były robione za szybko po powrocie do domu nie odczekałem aż wszystko ostygło. Myślę że te po nocce sa bardziej miarodajne chociaż może wpływ ujemnych temp. ma też jakieś znaczenie na poziom cieczy. Na chwilę obecną skłaniam się do tego aby wymienić płyn . Powiedzcie czy mogę wykonać sam taką operację w jaki sposób wydostać w całości ten zużyty płyn czy jest jakiś sposób na przepłukanie instalacji nie wiem może wodą destylowaną :] Proszę o instrukcję.

Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paulo3535 » 12 lut 2011, 12:29

August.
Wymiana to nic trudnego, ja to robiłem sam na dworze. Jak coś pomylę, to sorki, robiłem to, ze dwa lata temu. Potrzebne: Płyn do wspomagania FEBI, najlepiej dwa litry. Jeden do przepłukania układu, drugi do zalania. I teraz tak; od zbiorniczka odchodzą dwa węże do pompy, jeden z nich trzeba zdjąć i stary płyn zleci. Inny sposób, ( ja tak wymieniałem, bo nie mogłem zdjąć węża ) to duża strzykawka 100ml. + wężyk do niej np. przedłużacz do kroplówki <szok> . Bez obaw, można to kupić w aptece za grosze <rotfl> . Ja akurat miałem dostęp do takich rzeczy, bo pracowałem w pogotowiu. Generalnie, chodzi o to, żeby wyssać stary płyn. Wyssać, spuścić jak tam Ci się uda. Zalać układ literkiem nowego, uruchomić silnik, poskręcać kilka razy w obie strony, do oporu kierownicą, spuścić płyn. Zalać już na stałe świeżym. Odpowietrzanie polega na skręceniu kilkakrotnie kierownicą w obie strony do oporu ( korek w zbiorniczku odkręcony ).Poziom płynu ma być- na zimnym silniku MIN. na ciepłym może dochodzić do MAX.
Miłej pracy <piwosz> takie 0,5l też się zda, co by uzupełnić.
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 12 lut 2011, 13:00

Paulo3535, serdeczne dzięki za instrukcję myślę że w najbliższym tygodniu powinienem wymienić ten płyn

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga