Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] Wymiana pompy i bania powietrza

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

[ A6 C5 2.5 Tdi] Wymiana pompy i bania powietrza

Post autor: harbuz » 25 lut 2011, 21:16

Witam.
Po dwóch miesiącach męki z zapowietrzonym układem, doszło do regenercji pompy. 2700 nie moje. Naprawiałęm u trzech mechaników i w końcu zdecydowałem na ten krok.
Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że na wężu zasilania jest bańka powietrza na 5 cm długa. Przewód nie jest orginalny i fajnie widać.
Moje pytanie jest takie, że są na forum akcje jak to odpowietrzyć, ale nie mam głowy jak zrobić taką odsysarkę? Wykręcałem wtryski, każdy po kolejnym, ale to nie podołało.
Może ktoś z kolegów ma jakiś patent garażowy> Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 21:45 przez harbuz, łącznie zmieniany 1 raz.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 26 lut 2011, 07:17

Witam.

Tzn...ja rozumiem ze autko odpala <mysli> a po dłuższym postoju robi się balon.<mysli>
Jeżeli tak to nie musisz odpowietrzać, bo po kilku minutach układ sam się odpowietrzy .
Jeżeli robi się balon to poprostu masz nieszczelność w układzie i trza to zlikwidować.

[ Dodano: 2011-02-26, 07:24 ]
harbuz pisze:Przewód nie jest orginalny i fajnie widać.
A powiedz mi co to za przewód, jaką ma ściankę, bo ciężko dostać przeźroczysty z grubą ścianką. Dlaczego o tym piszę..... cienkościenne ciężko zacisnąć na metalowych króćcach filtra i VP.Przy zaciskaniu zazwyczaj nieowalnym zaciskiem robi się tzw kwiatek i gdzieś tam puszcza sobie powietrze. Jeżeli tak jest to wymień go na grubościenny nieprzeźroczysty i może będziesz miał spokój.

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 27 lut 2011, 08:02

Witam.
Wczoraj trochę walczyłem i zobaczę później jaki będzie tego efekt. Sprawa miała się następująco, że po wyłączeniu silnika ta bańka momentalnie wracałała od pompy i zatrzymywałał się w najwyższym punkcie, koło filtra. Zrobiłem taki patent, że wyjąłem przewód z powrotu i podłączyłem pompkę elektryczną 12 V. Zaczęło ciągnąć, ale przyrząd był za słaby. Nie miał siły. Posiłkowałem się instrukcją kolegów i podłączyłem przewód z pompki spiętrzającej, na krótko i odpaliłem silnik ( to już mój wymysł). Powrotem wracało paliwo do bańki przez skonstruowaną pompkę. ÂŻeby było jeszcze pewniej to trzykrotnie zagiąłęm przewód paliwa tak, że słychać było jak vp 44 nie mam mocy. Później puściłem i tak chyba wyeliminowałem tego cwaniaka?
Zobaczę później jaki jest efekt, bo jak się zapowietrza to oddaję to spowrotem do mechanika. Prawda jest taka, że zapłaciłem 2700 zł i może się okazać, że ten ruch był zbędny.
Pozdrawiam.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 27 lut 2011, 08:25

No dobra...czyli wężyka nie wymieniasz.
Taki mały test:
Jak autko chodzi to poruszaj wężem przy filtrze zobaczysz czy polecą bąbelki w stronę VP.

.
harbuz pisze:Zobaczę później jaki jest efekt, bo jak się zapowietrza to oddaję to spowrotem do mechanika. Prawda jest taka, że zapłaciłem 2700 zł i może się okazać, że ten ruch był zbędny.
To czekamy <mysli>

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 27 lut 2011, 11:13

Szkoda, że nie mam dobrych wiadomości. :[ Rano powietrza nie było, ale jak zapaliłem to ciągnie ze zbiornika. Wszystko pali, bo może pompa jest sparwna to póki co chodzi. Wyglada na to, że trzeba będzie ingerować w przewody przy zbiorniku. Jak będzie trochę cieplej to się za to wezmę. Tak sobie myślę, że jak by nie zapaliła to jadę na reklamcję i g... mnie to obchodzi. Ma być dobrze, a nie płacić za coś co nie było może potrzebnę? Pzdr.

[ Dodano: 2011-03-10, 06:57 ]
Tak, czy inaczej błąd został naprawiony <radocha> Kupiłem wszystkie nowe wężę które idą pod maską. Zacząłem wymieniać i okazało się, żę powrót na zaworze przy pompie, powinien mieć średnicę 6 mm. Te głąby u mechanika, który sposobem zaworków zwrotnych próbował coś improwizować, założył fi 8mm. Może i było by ok, ale przecież ci od regeneracj też musieli to widzieć, bo trzeba je odkręcić od pompy.
Podsumowując temat, jak sam nie przypilnujesz i nie sprawdzisz to ci nikt nie naprawi.
Wymieniłem na fi 6 i jest wszystko wporzo. Chyba na tyle . Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja