Jazda "automatem" oraz "quattro"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 19:28
- Lokalizacja: Toruń i okolice
Jazda "automatem" oraz "quattro"
do tej pory jedziłem manualne oraz przednionapedowka
troszke mnie przeraza quattro (po podobno sa awaryjne oraz drozsze w utrzymaniu) oraz troszke mnie preraza automat bo nigdny nie jezdziłem oraz nie siedziałem w automacie o co tu dopiero jazda automatem
moze kilka porad na temat jazdy automatem ??
troszke mnie przeraza quattro (po podobno sa awaryjne oraz drozsze w utrzymaniu) oraz troszke mnie preraza automat bo nigdny nie jezdziłem oraz nie siedziałem w automacie o co tu dopiero jazda automatem
moze kilka porad na temat jazdy automatem ??
Jeżdżę automatami wiele lat i powiem Ci jedno. Kto raz pojeździ automatem nigdy już nie przesiądzie się na samochód z manualem. Jeśli jeszcze masz multitronic to możesz poudawać manual i to Ci wystarczy.
Quattro jest super na sliskim, w terenie, na lodzie lub sniegu. Więcej pali, ale jak go nie katujesz to jest tak samo trwałe jak mechanizm różnicowy w FWD.
Pozdrawiam
Quattro jest super na sliskim, w terenie, na lodzie lub sniegu. Więcej pali, ale jak go nie katujesz to jest tak samo trwałe jak mechanizm różnicowy w FWD.
Pozdrawiam
Michał - Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Co Wy z tymi awariami z napędem Quattro ? temat wiele razy maglowany na forum, ten napęd w Audi to najlepszy i bezawaryjny jaki robiono, a jak będziesz non stop palił gumę jak dresiarze w bejcach to i Ci ośka padnie i quattro :mrgreen: Napęd Q nie ma sobie równych co do bezpieczeństwa, choć większe zużycie, u mnie ok. 2 litrów przy jeździe normalnej bez mulenia. A co do skrzyni automatycznej nie wiem bo nie mam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 19:28
- Lokalizacja: Toruń i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Co do automatu to wciskasz hamulec guziczek na dźwigni i ustawiasz w pozycji "D" jak drive :mrgreen: puszczasz guziczek, a jak puścisz hamulec dodajesz gazu i jedziesz, przy zatrzymaniu na światłach trzymasz tylko hamulec i to wszystko.
Pozycje skrzyni: "P'-parking na niej pozostawiasz auto w każdej sytuacji, jest to jedyna pozycja w której uda ci się wyjąć kluczyk ze stacyjki(jednak wg instrukcji należy jeszcze ręczny zaciągać ale temat był omawiany więc poszukaj; "N"-neutral jako szeroko rozumiany luz; "R"-return wsteczny;"D"-drive jazda do przodu; "2,3,4"lub +/- w mulitroniku to namiastka sekwencyjnej skrzyni tyle, że jak nie masz muli to działa to raczej jako blokady przy ruszaniu w ciężkim terenie lub z ciężką przyczepą (ogólnie rzadko stosowane w normalnej jeździe) jeśli to multi to możesz przełączyć i cieszysz się 6-cio biegową skrzynią manualną która przy zwalnianiu i tak redukuje sobie sama biegi :lol: . Mam nadzieje, że ten nudny i prosty wywód pomógł ci w czymś.
Aha i pedały obsługujemy prawą nogą, lewa ma wolne ( piszę bo już raz widziałem rajdowca który w automacie lewą nogą hamulec a prawą gaz :mrgreen: :mrgreen: )
Pozycje skrzyni: "P'-parking na niej pozostawiasz auto w każdej sytuacji, jest to jedyna pozycja w której uda ci się wyjąć kluczyk ze stacyjki(jednak wg instrukcji należy jeszcze ręczny zaciągać ale temat był omawiany więc poszukaj; "N"-neutral jako szeroko rozumiany luz; "R"-return wsteczny;"D"-drive jazda do przodu; "2,3,4"lub +/- w mulitroniku to namiastka sekwencyjnej skrzyni tyle, że jak nie masz muli to działa to raczej jako blokady przy ruszaniu w ciężkim terenie lub z ciężką przyczepą (ogólnie rzadko stosowane w normalnej jeździe) jeśli to multi to możesz przełączyć i cieszysz się 6-cio biegową skrzynią manualną która przy zwalnianiu i tak redukuje sobie sama biegi :lol: . Mam nadzieje, że ten nudny i prosty wywód pomógł ci w czymś.
Aha i pedały obsługujemy prawą nogą, lewa ma wolne ( piszę bo już raz widziałem rajdowca który w automacie lewą nogą hamulec a prawą gaz :mrgreen: :mrgreen: )
Jeżdżę sam w automacie i powiem, że mi to nie robi wielkiej różnicy, żeby się przesiąść na manuala. Po prostu trzeba pamiętać o lewej nodze, żeby nią nie hamować w automacie bo ja przez takie hamowanie wyciągałbym zęby z kierownicy :mrgreen: i tak jak opisał kolega wyżej wszystko się zgadza.
Elemelek Mistrz w układaniu butelek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Ja mam Tipa w Quatrro i nie chce nic innego :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 10 paź 2008, 17:35 przez Voytec, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 19:28
- Lokalizacja: Toruń i okolice
Jezdze Triptroniciem i musze przyznać, że to świetna sprawa automat jest inteligenty i bardzo szybko zmienia biegi jedziesz spokojnie to 1800 ekonomicznie zmienia Ci biegi dajesz dużo gazu to ciągnie do 5500 także niezła frajda ostatnio przełączyłem na zwykła zmiane biegów i muszę przyznać że automat robi to lepiej-precyzyjniej. :lol:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga