Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jazda "automatem" oraz "quattro"

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Endriuszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2008, 19:28
Lokalizacja: Toruń i okolice

Jazda "automatem" oraz "quattro"

Post autor: Endriuszka » 16 wrz 2008, 21:52

do tej pory jedziłem manualne oraz przednionapedowka

troszke mnie przeraza quattro (po podobno sa awaryjne oraz drozsze w utrzymaniu) oraz troszke mnie preraza automat bo nigdny nie jezdziłem oraz nie siedziałem w automacie o co tu dopiero jazda automatem !!


moze kilka porad na temat jazdy automatem ????

michał
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2008, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michał » 16 wrz 2008, 22:02

Jeżdżę automatami wiele lat i powiem Ci jedno. Kto raz pojeździ automatem nigdy już nie przesiądzie się na samochód z manualem. Jeśli jeszcze masz multitronic to możesz poudawać manual i to Ci wystarczy.
Quattro jest super na sliskim, w terenie, na lodzie lub sniegu. Więcej pali, ale jak go nie katujesz to jest tak samo trwałe jak mechanizm różnicowy w FWD.
Pozdrawiam
Michał - Warszawa

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 16 wrz 2008, 22:25

Nie wiem jak z Q bo mam ośkę ale automatem śmigam już od kilku lat i nie zamienił bym się już na manuala :)

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 16 wrz 2008, 22:32

Co Wy z tymi awariami z napędem Quattro ? temat wiele razy maglowany na forum, ten napęd w Audi to najlepszy i bezawaryjny jaki robiono, a jak będziesz non stop palił gumę jak dresiarze w bejcach to i Ci ośka padnie i quattro :mrgreen: Napęd Q nie ma sobie równych co do bezpieczeństwa, choć większe zużycie, u mnie ok. 2 litrów przy jeździe normalnej bez mulenia. A co do skrzyni automatycznej nie wiem bo nie mam <ok>

Endriuszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2008, 19:28
Lokalizacja: Toruń i okolice

Post autor: Endriuszka » 16 wrz 2008, 22:50

oki czyli o quattro sie wyjasniło :)

a moze jakis opisyk co i jak podczas 1szego kontaktu z automatem :) ??


co i jak po koleji robic zeby jeździć ??? bo nie mam bladego pojecia co i jak :( :( :(

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 17 wrz 2008, 08:00

Co do automatu to wciskasz hamulec guziczek na dźwigni i ustawiasz w pozycji "D" jak drive :mrgreen: puszczasz guziczek, a jak puścisz hamulec dodajesz gazu i jedziesz, przy zatrzymaniu na światłach trzymasz tylko hamulec i to wszystko.
Pozycje skrzyni: "P'-parking na niej pozostawiasz auto w każdej sytuacji, jest to jedyna pozycja w której uda ci się wyjąć kluczyk ze stacyjki(jednak wg instrukcji należy jeszcze ręczny zaciągać ale temat był omawiany więc poszukaj; "N"-neutral jako szeroko rozumiany luz; "R"-return wsteczny;"D"-drive jazda do przodu; "2,3,4"lub +/- w mulitroniku to namiastka sekwencyjnej skrzyni tyle, że jak nie masz muli to działa to raczej jako blokady przy ruszaniu w ciężkim terenie lub z ciężką przyczepą (ogólnie rzadko stosowane w normalnej jeździe) jeśli to multi to możesz przełączyć i cieszysz się 6-cio biegową skrzynią manualną która przy zwalnianiu i tak redukuje sobie sama biegi :lol: . Mam nadzieje, że ten nudny i prosty wywód pomógł ci w czymś.
Aha i pedały obsługujemy prawą nogą, lewa ma wolne ( piszę bo już raz widziałem rajdowca który w automacie lewą nogą hamulec a prawą gaz :mrgreen: :mrgreen: )

elmek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 11 wrz 2008, 23:27
Lokalizacja: Łódź

Post autor: elmek13 » 17 wrz 2008, 09:05

Jeżdżę sam w automacie i powiem, że mi to nie robi wielkiej różnicy, żeby się przesiąść na manuala. Po prostu trzeba pamiętać o lewej nodze, żeby nią nie hamować w automacie bo ja przez takie hamowanie wyciągałbym zęby z kierownicy :mrgreen: i tak jak opisał kolega wyżej wszystko się zgadza.
Elemelek Mistrz w układaniu butelek.

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 17 wrz 2008, 12:49

Szczególnie mając ESP :mrgreen:

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 18 wrz 2008, 23:32

Ja mam Tipa w Quatrro i nie chce nic innego :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 10 paź 2008, 17:35 przez Voytec, łącznie zmieniany 1 raz.

Endriuszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 14 wrz 2008, 19:28
Lokalizacja: Toruń i okolice

Post autor: Endriuszka » 19 wrz 2008, 10:03

Darek 2.5tdi pisze:Szczególnie mając ESP :mrgreen:
a ESP jest w kazdym Q ???

bo ASR to sie zdaza bardzpooooo czesto bo łatwo poznac bo jest wyłącznik koło kubeczna na napoje :)

a ESP to gdzie jest wyłacsznik zeby szybko poznac czy ma go czy nier ??

didymos33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 lip 2008, 17:31
Lokalizacja: lodz

Post autor: didymos33 » 09 paź 2008, 19:24

Jezdze Triptroniciem i musze przyznać, że to świetna sprawa automat jest inteligenty i bardzo szybko zmienia biegi jedziesz spokojnie to 1800 ekonomicznie zmienia Ci biegi dajesz dużo gazu to ciągnie do 5500 także niezła frajda ostatnio przełączyłem na zwykła zmiane biegów i muszę przyznać że automat robi to lepiej-precyzyjniej. :lol:

victory
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 19 sie 2008, 20:55
Lokalizacja: Klodzko/Austria

Post autor: victory » 10 paź 2008, 12:55

Mam Q i tipa i jestem zachwycony.Na poczatku balem sie ale okazalo sie super sprawa <ok>
jestem Losiem i mam V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga