Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] 2.7t Wypadanie zapłonu- jaka przyczyna?

Silniki benzynowe
skakun07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2010, 05:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: skakun07 » 11 lut 2011, 22:30

sebastian855,dzięki za tak szybka odpowiedz.Czyli też szarpał ci silnik?czy tylko miałeś problem z falowaniem obrotów, kupie jutro ten zaworek,i zobaczymy. Mógłbyś mi sprecyzować jak tą adaptacje zrobić, co do takich rzeczy jestem laikiem,od niedawna ma vaga i uczę się sam. Dzięki za Pomoc.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 lut 2011, 08:07

skakun07, długotrwała adaptacja sie robi sama podczas jazdy.
A podejżeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki,
wskazania powinny być jak najbliższe zera. A zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond.
Norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz mia,l wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeżdzij na PB
i zobaczysz, powinno jak u mnie wrócić do normy ;)
Co do szarpania to bardziej takie malutkie dławienie było,
jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze też adaptację przepustnicy zrobić,
Na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem
wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 i go
potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.
Pozdro :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 lut 2011, 08:26

Dodam coś od siebie.
Korekty krótkie muszą się cały czas zmieniać w okolicach 0, jeśli jest to od -5 do +5 to jest bardzo dobrze, są jednak pewne stany przejściowe w których te korekty mogą być -+7 lub -+8 i nie jest to też nic złego, akceptowalne są do -+10, na zimnym silniku korekty będą sporo ujemne ale jest to normalne bo na zimnym ECU podaje więcej paliwa i na dodatek katalizatory nie są jeszcze dostatecznie dogrzane i mieszanka nie dopala się w nich jeszcze całkowicie , dlatego sonda pokazuje bardziej bogato i korekty są bardziej na minusie.
Jeśli korekty krótkie są cały czas 0, nie zmieniają się, to jest coś nie tak z układem zasilania silnika, nie jest to normalny stan.
Co do korekt długich to fakt perfekcyjne są 0, ale raczej rzadko się to zdarza i dobra korekta jest w granicach -+5, zazwyczaj przyjmuje wartości z tego przedziału.

skakun07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2010, 05:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: skakun07 » 13 lut 2011, 12:46

Witam i sorry za zwłokę.
Cięszko znaleść czas żeby pogrzebać w aucie,
długotrwała adaptacja zrobiona.
Kanał32
Na zimnym:
-0.2% ,-0.8% ,0.0% ,0.0%
na ciepłym:
-0.6% ,-0.8% ,-0.4% ,0.0%
Kanał33
Na zimnym:
-3.9%do-7.9% , -3.9do-7.8%
na ciepłym na biegu jałowym:
+-3% ,+-3%
przy obrotach 2200 te skale się zmieniają:
-4.7%do-10.3% , 0.8%do-3.1%
Adaptacja przepustnicy zrobiona.
Wspomnę tak przy okazji mieszkam w angli i mam angielska wersje, co do tych zaworków tam są dwa zielone,tak jak widać na SSP 198-2.7Biturbo-SelfStudy,i czy mam wymienić dwa bo nie wiem który.I nie chcę jechać do serwisu dwa razy.
Mam jeszcze jedno pytanko czy na zegarze predkościomierza powinna być kontrolka silnika, bo u mnie nic takiego nie ma,czy to się powinno wyświetlać na głównym komputerze?.Dzięki z Góry za pomoc.
:)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 13 lut 2011, 19:38

skakun07, Co do tych zaworkó to najpierw sprawdź czy są wogóle uszkodzone, :)
bo takie same objawy może dać nieszczelność którego kolwiek elementu układu podciśnień,
czyli najpierw sprawdź wszystkie wężyki,
zrób Vagiem test wyjść to wszystkie elektrozaworki powinieneś usłyszeć po kolei jak cykają, potem sprawdź szczelność tych zaworków.
Co do zegarów to u mnie tej kontrolki tez nie ma ,albo ją ktoś kiedyś wyłączył ;p
A u mnie to był ten zaworek walnięty bliżej lewej strony, tak na boku silnika.
A co do sond i korekt to masz wszystko ok :)
Pozdro

skakun07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2010, 05:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: skakun07 » 13 lut 2011, 20:23

Dzięki za pomoc. Jak się dowiem co i jak to dam znać :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 lut 2011, 20:27

Bank nr 1 jest za bogato -4.7% do -10% za bardzo się różni od Bank 2.
Obie strony powinny być zbliżone.
Korekty długie są jednak dobre.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 13 lut 2011, 20:33

skakun07,
skakun07 pisze:przy obrotach 2200 te skale się zmieniają:
-4.7%do-10.3% , 0.8%do-3.1%
A to na postoju sprawdzałeś czy w czasie jazdy?
Bo jak korekty długie są ok to znaczy że tylko chyba chwilowe było ;)
A przy przegazówce u mnie czasem też tak skacze ;)

skakun07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2010, 05:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: skakun07 » 15 lut 2011, 10:00

sebastian855

To sprawdzałem na postoju utrzymując 2200 obrotów. :)
Pojawił mi się znowu błąd czujnika G235 SHORT TO GROUND.tak wiec nie udało się mi go naprawić było dobrze przez 2 tygodnie.Może to było przyczyna tych wszystkich problemów czyjnik niby był dobry a wcale nie był. Znalazłem używany tak wiec zobaczymy.Dzięki pozdro :)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 15 lut 2011, 11:29

skakun07, Czyli korektami nie masz sie co martwic, bo są ok :)
A czujnik G235 jak naprawiłeś? Kupiłeś od ZbigWwl tą elektronikę czy w jakiś inny sposób?
Bo ja kupiłem od Zbyszka elektronikę i wszystko u mnie śmiga już 3 miechy i jest ok.
W używki nie ma sie co bawić ,sam kiedyś kupiłem używke i pochodziła 1 miesiąc :(
Pozdro

skakun07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2010, 05:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: skakun07 » 15 lut 2011, 22:54

sebastian855 ,wyczytałem na forum ze mogą być zimne luty tak wiec pobawiłem się w lutowanie, nic konkretnego.a co do używki to już ma ja od S4 i zobaczymy.Jak będzie coś nie tak to skontaktuje się z ZbigWwl tak jak wspomniałeś i kupie ta elektronikę. :]
Pozdro.

[ Dodano: 2011-02-27, 18:20 ]
Witam ponownie.
Czujnik G235 sprawuje się narazie dobrze,dwa nowe zaworki podciśnienia,jeden ewidentnie był zepsuty,samochód jedzie lepiej niż wcześniej ale w dalszym ciągu jest wyczuwalne szarpnięcia silnikiem, może macie jeszcze jakieś pomysły co to może być??? Dodam jeszcze na ciepłym silniku ale temperatura oleju jeszcze nie ma 90 stopni to auto nie ma żadnych problemów,dopiero jak się trochę poszaleje to jest to wyczuwalne,
Dzięki za pomoc :)

atomasz1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2011, 16:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: atomasz1 » 30 maja 2011, 22:35

Witam,

Mam problem z wypadaniem zapłonów w 2.7T.
Czy mógłby ktoś pomóc w rozwiązaniu tego problemu.
Nie jestem mechanikiem i nie chciałbym czegoś popsuć grzebiąc w silniku

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 maja 2011, 08:38

atomasz1, jakie masz objawy?
Sprawdzałeś auto Vagiem?

atomasz1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2011, 16:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: atomasz1 » 31 maja 2011, 14:50

Tak jakby samochód jechał po tarce przy mocniejszym przyspieszaniu w zakresie od około 2000 do 3500 obr/min i oczywiście brak mocy w całym zakresie obrotów.
VAG wskazał wypadnie zapłonów na 1 i 5 cylindrze.
Wsadzałem już nowe cewki i nowe końcówki mocy i nie pomogło.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 maja 2011, 19:34

atomasz1, a sprawdzałeś świece?
Jak sprawdzisz świece to obejrzyj jeszcze kable od cewek bo,
może być jeszcze kabel od cewki gdzieś złamany lub przerwany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl