[A6 C5] 2.7t Wypadanie zapłonu- jaka przyczyna?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
[A6 C5] 2.7t Wypadanie zapłonu- jaka przyczyna?
Witam.
Może ktoś mi podpowie jak zdiagnozować przyczynę wypadania zapłonu?
Silnik delikatnie faluje na wolnych obrotach jak jest ciepły,
a podczas ostrej jazdy też czuć jakby gdzieś się zapłon gubił.
Wie ktoś jak Vagiem sprawdzić pojedynczo cewki?
Może ktoś mi podpowie jak zdiagnozować przyczynę wypadania zapłonu?
Silnik delikatnie faluje na wolnych obrotach jak jest ciepły,
a podczas ostrej jazdy też czuć jakby gdzieś się zapłon gubił.
Wie ktoś jak Vagiem sprawdzić pojedynczo cewki?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
spawn, jakbym miał jakieś błędy to by było jasne,
ale błędów nie mam żadnych.
ÂŚwiece wszystkie nowe,
wykluczony przepływomierz i moduły zapłonowe,
bo podpiąłem od kumpla i to samo.
Spadków na mocy auta nie ma żadnych.
Tylko lekkie falowanie na wolnych obrotach.
Zostały do sprawdzenia cewki,ale nie chce od razu kupować wszystkich
nie mając pewności że to one powoduję falowanie.
Wie ktoś jak sprawdzić, każdą cewkę po kolei Vagiem?
ale błędów nie mam żadnych.
ÂŚwiece wszystkie nowe,
wykluczony przepływomierz i moduły zapłonowe,
bo podpiąłem od kumpla i to samo.
Spadków na mocy auta nie ma żadnych.
Tylko lekkie falowanie na wolnych obrotach.
Zostały do sprawdzenia cewki,ale nie chce od razu kupować wszystkich
nie mając pewności że to one powoduję falowanie.
Wie ktoś jak sprawdzić, każdą cewkę po kolei Vagiem?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
spawn, to samo dzieje się i na PB i na LPG,
z tą różnicą że na PB jest mniej odczuwalne,
i tylko jak silnik jest rozgrzany.
Na zimnym jest wszystko ok.
Przepustnica ,jak i cały dolot była czyszczona,
nie ma też żadnego innego błędu w silniku.
Jesteś pewien że zawsze wywali bląd?
Bo miałem rozcięte kable od 1 cewki i było na nich przebicie,
i też nie było żadnego błędu ,a chyba powinien jakiś wyskoczyć?
A jest wogóle możliwość sprawdzenia Vagiem każdej cewki z osobna,tak dla pewności?
z tą różnicą że na PB jest mniej odczuwalne,
i tylko jak silnik jest rozgrzany.
Na zimnym jest wszystko ok.
Przepustnica ,jak i cały dolot była czyszczona,
nie ma też żadnego innego błędu w silniku.
Jesteś pewien że zawsze wywali bląd?
Bo miałem rozcięte kable od 1 cewki i było na nich przebicie,
i też nie było żadnego błędu ,a chyba powinien jakiś wyskoczyć?
A jest wogóle możliwość sprawdzenia Vagiem każdej cewki z osobna,tak dla pewności?

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie zawsze ECU wyłapie wypadanie zapłonu więc i błąd w cale nie musi się pojawić a wypadanie zapłonu będzie występować.spawn pisze:sebastian855
Jeżeli na vagu nie pokazuje wypadania zapłonu to go nie ma ! więc nie są to cewkiSkłaniałbym się bardziej ku sterowania silnikiem
może przepustnica ? 2-3 razy wypadnie ci zapłon i na vagu masz zapisany błąd. A ten problem masz na PB i na LPG ? czy tylko na LPG ?
Pozdrawiam
Jeśli jest wypadanie zapłonu na biegu jałowym to w tym momencie sonda na tej stronie zrobi się bogata a korekta krótka skoczy bardziej na minus, po prostu ECU będzie chciało zubożyć sobie mieszankę
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Możesz sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu w blokach 020, 021. Prawidłowe wartości są zera, jeśli występuje przesunięcie zapłonu na jakimś cylindrze to będzie to podane w stopniach, ale tu mowa o wypadaniu zapłonu, chociaż zawsze możesz sprawdzić.
Jak odpalisz vaga to włącz vag-scopi obserwuj korekty i sondy na wykresach, zawsze lepiej widać.
Upewnij się też, że masz odpowiednie świece dla swojego silnika, takie jak NGK mówi.
http://www.ngkpartfinder.co.uk/
Jak odpalisz vaga to włącz vag-scopi obserwuj korekty i sondy na wykresach, zawsze lepiej widać.
Upewnij się też, że masz odpowiednie świece dla swojego silnika, takie jak NGK mówi.
http://www.ngkpartfinder.co.uk/
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
fassi1, ÂŚwiece mam NGK platinum,
kolega w s4 jeździ na takich samych i u niego jest ok.
Dzięki za wskazówki
Dzisiaj sobie to sprawdzę i dam znać.
[ Dodano: 2011-02-11, 17:43 ]
I wszystko jasne
Problem rozwiązany
Przyczyną okazał się wadliwy zaworek zwrotny na podciśnieniach.
Dzięki wszystkim za pomoc
kolega w s4 jeździ na takich samych i u niego jest ok.
Dzięki za wskazówki

[ Dodano: 2011-02-11, 17:43 ]
I wszystko jasne

Problem rozwiązany

Przyczyną okazał się wadliwy zaworek zwrotny na podciśnieniach.
Dzięki wszystkim za pomoc

Witam.
Właśnie przeczytałem temat i myślę ze mam ten sam problem,u mnie pierwszym objawem był czujnik tempertury spalin G235.przeczytałem jak go naprawić na forum i już błędu nie ma,tylko coś jest jeszcze nie tak, podczas gwałtownego przyśpieszania tak jakby silnik zaczyna szarpać(przerywać),jak stopniowo przyspieszam to jest to mało wyczuwalne.Na benzynce jest to słabo wyczuwalne,na lpg jest już gorzej.Pytanie jest czy wymieniłeś ten zaworek zwrotny podciśnienia czy coś da się zrobić samemu,i który to zaworek bo lubię sam grzebać w aucie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Właśnie przeczytałem temat i myślę ze mam ten sam problem,u mnie pierwszym objawem był czujnik tempertury spalin G235.przeczytałem jak go naprawić na forum i już błędu nie ma,tylko coś jest jeszcze nie tak, podczas gwałtownego przyśpieszania tak jakby silnik zaczyna szarpać(przerywać),jak stopniowo przyspieszam to jest to mało wyczuwalne.Na benzynce jest to słabo wyczuwalne,na lpg jest już gorzej.Pytanie jest czy wymieniłeś ten zaworek zwrotny podciśnienia czy coś da się zrobić samemu,i który to zaworek bo lubię sam grzebać w aucie.
Z góry dziękuję za pomoc.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
skakun07, temat G235 też już kiedyś przerabiałem, i chyba mamy ten sam patent od ZbigWwl zastosowany
U mnie problem ustąpił po wymianie zaworka który jest zamontowany z lewej
strony silnika patrząc z przodu auta. Mniej więcej za gumą dochodzącą do rury Y.
Ma kolor zielony.
Ale sprawdź sobie długotrwałą adaptację sond lambda,
bo u mnie z powodu rozregulowania LPG korekta wychodziła na - 15.
Wyłączyłem gaz i po około pół godzinnej jeździe korekta wróciła do normy.
Falowanie ustało,ale muszę sie wybrać na regulację LPG,
bo jak tylko przełączę na LPG to korekta szaleje spowrotem.
Wymieniłem też filterek powietrza na K&N,aby swobodniej zasysał powietrze
To by było tyle

U mnie problem ustąpił po wymianie zaworka który jest zamontowany z lewej
strony silnika patrząc z przodu auta. Mniej więcej za gumą dochodzącą do rury Y.
Ma kolor zielony.
Ale sprawdź sobie długotrwałą adaptację sond lambda,
bo u mnie z powodu rozregulowania LPG korekta wychodziła na - 15.
Wyłączyłem gaz i po około pół godzinnej jeździe korekta wróciła do normy.
Falowanie ustało,ale muszę sie wybrać na regulację LPG,
bo jak tylko przełączę na LPG to korekta szaleje spowrotem.
Wymieniłem też filterek powietrza na K&N,aby swobodniej zasysał powietrze

To by było tyle
