[A6 C5] 2.7t Wypadanie zapłonu- jaka przyczyna?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
skakun07, długotrwała adaptacja sie robi sama podczas jazdy.
A podejżeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki,
wskazania powinny być jak najbliższe zera. A zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond.
Norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz mia,l wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeżdzij na PB
i zobaczysz, powinno jak u mnie wrócić do normy
Co do szarpania to bardziej takie malutkie dławienie było,
jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze też adaptację przepustnicy zrobić,
Na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem
wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 i go
potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.
Pozdro
A podejżeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki,
wskazania powinny być jak najbliższe zera. A zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond.
Norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz mia,l wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeżdzij na PB
i zobaczysz, powinno jak u mnie wrócić do normy

Co do szarpania to bardziej takie malutkie dławienie było,
jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze też adaptację przepustnicy zrobić,
Na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem
wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 i go
potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.
Pozdro

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dodam coś od siebie.
Korekty krótkie muszą się cały czas zmieniać w okolicach 0, jeśli jest to od -5 do +5 to jest bardzo dobrze, są jednak pewne stany przejściowe w których te korekty mogą być -+7 lub -+8 i nie jest to też nic złego, akceptowalne są do -+10, na zimnym silniku korekty będą sporo ujemne ale jest to normalne bo na zimnym ECU podaje więcej paliwa i na dodatek katalizatory nie są jeszcze dostatecznie dogrzane i mieszanka nie dopala się w nich jeszcze całkowicie , dlatego sonda pokazuje bardziej bogato i korekty są bardziej na minusie.
Jeśli korekty krótkie są cały czas 0, nie zmieniają się, to jest coś nie tak z układem zasilania silnika, nie jest to normalny stan.
Co do korekt długich to fakt perfekcyjne są 0, ale raczej rzadko się to zdarza i dobra korekta jest w granicach -+5, zazwyczaj przyjmuje wartości z tego przedziału.
Korekty krótkie muszą się cały czas zmieniać w okolicach 0, jeśli jest to od -5 do +5 to jest bardzo dobrze, są jednak pewne stany przejściowe w których te korekty mogą być -+7 lub -+8 i nie jest to też nic złego, akceptowalne są do -+10, na zimnym silniku korekty będą sporo ujemne ale jest to normalne bo na zimnym ECU podaje więcej paliwa i na dodatek katalizatory nie są jeszcze dostatecznie dogrzane i mieszanka nie dopala się w nich jeszcze całkowicie , dlatego sonda pokazuje bardziej bogato i korekty są bardziej na minusie.
Jeśli korekty krótkie są cały czas 0, nie zmieniają się, to jest coś nie tak z układem zasilania silnika, nie jest to normalny stan.
Co do korekt długich to fakt perfekcyjne są 0, ale raczej rzadko się to zdarza i dobra korekta jest w granicach -+5, zazwyczaj przyjmuje wartości z tego przedziału.
Witam i sorry za zwłokę.
Cięszko znaleść czas żeby pogrzebać w aucie,
długotrwała adaptacja zrobiona.
Kanał32
Na zimnym:
-0.2% ,-0.8% ,0.0% ,0.0%
na ciepłym:
-0.6% ,-0.8% ,-0.4% ,0.0%
Kanał33
Na zimnym:
-3.9%do-7.9% , -3.9do-7.8%
na ciepłym na biegu jałowym:
+-3% ,+-3%
przy obrotach 2200 te skale się zmieniają:
-4.7%do-10.3% , 0.8%do-3.1%
Adaptacja przepustnicy zrobiona.
Wspomnę tak przy okazji mieszkam w angli i mam angielska wersje, co do tych zaworków tam są dwa zielone,tak jak widać na SSP 198-2.7Biturbo-SelfStudy,i czy mam wymienić dwa bo nie wiem który.I nie chcę jechać do serwisu dwa razy.
Mam jeszcze jedno pytanko czy na zegarze predkościomierza powinna być kontrolka silnika, bo u mnie nic takiego nie ma,czy to się powinno wyświetlać na głównym komputerze?.Dzięki z Góry za pomoc.

Cięszko znaleść czas żeby pogrzebać w aucie,
długotrwała adaptacja zrobiona.
Kanał32
Na zimnym:
-0.2% ,-0.8% ,0.0% ,0.0%
na ciepłym:
-0.6% ,-0.8% ,-0.4% ,0.0%
Kanał33
Na zimnym:
-3.9%do-7.9% , -3.9do-7.8%
na ciepłym na biegu jałowym:
+-3% ,+-3%
przy obrotach 2200 te skale się zmieniają:
-4.7%do-10.3% , 0.8%do-3.1%
Adaptacja przepustnicy zrobiona.
Wspomnę tak przy okazji mieszkam w angli i mam angielska wersje, co do tych zaworków tam są dwa zielone,tak jak widać na SSP 198-2.7Biturbo-SelfStudy,i czy mam wymienić dwa bo nie wiem który.I nie chcę jechać do serwisu dwa razy.
Mam jeszcze jedno pytanko czy na zegarze predkościomierza powinna być kontrolka silnika, bo u mnie nic takiego nie ma,czy to się powinno wyświetlać na głównym komputerze?.Dzięki z Góry za pomoc.

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
skakun07, Co do tych zaworkó to najpierw sprawdź czy są wogóle uszkodzone,
bo takie same objawy może dać nieszczelność którego kolwiek elementu układu podciśnień,
czyli najpierw sprawdź wszystkie wężyki,
zrób Vagiem test wyjść to wszystkie elektrozaworki powinieneś usłyszeć po kolei jak cykają, potem sprawdź szczelność tych zaworków.
Co do zegarów to u mnie tej kontrolki tez nie ma ,albo ją ktoś kiedyś wyłączył
A u mnie to był ten zaworek walnięty bliżej lewej strony, tak na boku silnika.
A co do sond i korekt to masz wszystko ok
Pozdro

bo takie same objawy może dać nieszczelność którego kolwiek elementu układu podciśnień,
czyli najpierw sprawdź wszystkie wężyki,
zrób Vagiem test wyjść to wszystkie elektrozaworki powinieneś usłyszeć po kolei jak cykają, potem sprawdź szczelność tych zaworków.
Co do zegarów to u mnie tej kontrolki tez nie ma ,albo ją ktoś kiedyś wyłączył

A u mnie to był ten zaworek walnięty bliżej lewej strony, tak na boku silnika.
A co do sond i korekt to masz wszystko ok

Pozdro
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebastian855
To sprawdzałem na postoju utrzymując 2200 obrotów.
Pojawił mi się znowu błąd czujnika G235 SHORT TO GROUND.tak wiec nie udało się mi go naprawić było dobrze przez 2 tygodnie.Może to było przyczyna tych wszystkich problemów czyjnik niby był dobry a wcale nie był. Znalazłem używany tak wiec zobaczymy.Dzięki pozdro
To sprawdzałem na postoju utrzymując 2200 obrotów.

Pojawił mi się znowu błąd czujnika G235 SHORT TO GROUND.tak wiec nie udało się mi go naprawić było dobrze przez 2 tygodnie.Może to było przyczyna tych wszystkich problemów czyjnik niby był dobry a wcale nie był. Znalazłem używany tak wiec zobaczymy.Dzięki pozdro

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
skakun07, Czyli korektami nie masz sie co martwic, bo są ok
A czujnik G235 jak naprawiłeś? Kupiłeś od ZbigWwl tą elektronikę czy w jakiś inny sposób?
Bo ja kupiłem od Zbyszka elektronikę i wszystko u mnie śmiga już 3 miechy i jest ok.
W używki nie ma sie co bawić ,sam kiedyś kupiłem używke i pochodziła 1 miesiąc
Pozdro

A czujnik G235 jak naprawiłeś? Kupiłeś od ZbigWwl tą elektronikę czy w jakiś inny sposób?
Bo ja kupiłem od Zbyszka elektronikę i wszystko u mnie śmiga już 3 miechy i jest ok.
W używki nie ma sie co bawić ,sam kiedyś kupiłem używke i pochodziła 1 miesiąc

Pozdro
sebastian855 ,wyczytałem na forum ze mogą być zimne luty tak wiec pobawiłem się w lutowanie, nic konkretnego.a co do używki to już ma ja od S4 i zobaczymy.Jak będzie coś nie tak to skontaktuje się z ZbigWwl tak jak wspomniałeś i kupie ta elektronikę.
Pozdro.
[ Dodano: 2011-02-27, 18:20 ]
Witam ponownie.
Czujnik G235 sprawuje się narazie dobrze,dwa nowe zaworki podciśnienia,jeden ewidentnie był zepsuty,samochód jedzie lepiej niż wcześniej ale w dalszym ciągu jest wyczuwalne szarpnięcia silnikiem, może macie jeszcze jakieś pomysły co to może być??? Dodam jeszcze na ciepłym silniku ale temperatura oleju jeszcze nie ma 90 stopni to auto nie ma żadnych problemów,dopiero jak się trochę poszaleje to jest to wyczuwalne,
Dzięki za pomoc
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Pozdro.
[ Dodano: 2011-02-27, 18:20 ]
Witam ponownie.
Czujnik G235 sprawuje się narazie dobrze,dwa nowe zaworki podciśnienia,jeden ewidentnie był zepsuty,samochód jedzie lepiej niż wcześniej ale w dalszym ciągu jest wyczuwalne szarpnięcia silnikiem, może macie jeszcze jakieś pomysły co to może być??? Dodam jeszcze na ciepłym silniku ale temperatura oleju jeszcze nie ma 90 stopni to auto nie ma żadnych problemów,dopiero jak się trochę poszaleje to jest to wyczuwalne,
Dzięki za pomoc

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza