Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.7t Wypadanie zapłonu- jaka przyczyna?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[A6 C5] 2.7t Wypadanie zapłonu- jaka przyczyna?

Post autor: sebastian855 » 09 lut 2011, 20:11

Witam.
Może ktoś mi podpowie jak zdiagnozować przyczynę wypadania zapłonu?
Silnik delikatnie faluje na wolnych obrotach jak jest ciepły,
a podczas ostrej jazdy też czuć jakby gdzieś się zapłon gubił.
Wie ktoś jak Vagiem sprawdzić pojedynczo cewki?

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 10 lut 2011, 15:44

Podłączasz vaga i wyskakuje ci na którym cylindrze masz wypadanie zapłonu :) W tym silniku to dosyc częsta usterka ;/

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lut 2011, 15:50

spawn, a w którym bloku to sprawdzić?
Bo właśnie o to mi chodziło,żeby ktoś mi podpowiedział gdzie to znaleźć i jakie wartości ma wskazywać <ok>
A co jest przyczyną tego? Cewka, moduł zapłonowy?

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 10 lut 2011, 20:15

Wchodzisz w blok 01 i tam masz na dole zakładkę kody błędów i jeżeli są to cewki to powinien ci wyskoczyc błąd "wypadanie zapłonu na cyl... " A pojawia się na zegarach "ENGIN" ? jeżeli jest to wypadanie zapłonu to na 90% cewka ewentualnie świeca :) koszt jednej cewki w ASO 140-160 zł :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lut 2011, 20:21

spawn, jakbym miał jakieś błędy to by było jasne,
ale błędów nie mam żadnych.
ÂŚwiece wszystkie nowe,
wykluczony przepływomierz i moduły zapłonowe,
bo podpiąłem od kumpla i to samo.
Spadków na mocy auta nie ma żadnych.
Tylko lekkie falowanie na wolnych obrotach.
Zostały do sprawdzenia cewki,ale nie chce od razu kupować wszystkich
nie mając pewności że to one powoduję falowanie.


Wie ktoś jak sprawdzić, każdą cewkę po kolei Vagiem?

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 10 lut 2011, 20:25

sebastian855,

W celu upewnienia się możesz dodatkowo zamienić cewki i po ponownym vagowaniu zobaczysz czy nadal masz wypadanie na tym samym cylindrze czy juz na innym, rozwiążesz w ten sposób dodatkowo problem świecy..



__________
<dresik>

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 10 lut 2011, 21:54

sebastian855

Jeżeli na vagu nie pokazuje wypadania zapłonu to go nie ma ! więc nie są to cewki ;/ Skłaniałbym się bardziej ku sterowania silnikiem ;/ może przepustnica ? 2-3 razy wypadnie ci zapłon i na vagu masz zapisany błąd. A ten problem masz na PB i na LPG ? czy tylko na LPG ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lut 2011, 22:15

spawn, to samo dzieje się i na PB i na LPG,
z tą różnicą że na PB jest mniej odczuwalne,
i tylko jak silnik jest rozgrzany.
Na zimnym jest wszystko ok.
Przepustnica ,jak i cały dolot była czyszczona,
nie ma też żadnego innego błędu w silniku.
Jesteś pewien że zawsze wywali bląd?
Bo miałem rozcięte kable od 1 cewki i było na nich przebicie,
i też nie było żadnego błędu ,a chyba powinien jakiś wyskoczyć?
A jest wogóle możliwość sprawdzenia Vagiem każdej cewki z osobna,tak dla pewności? :)

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 10 lut 2011, 22:59

U mnie jak mi szarpnie na gazie ze 2 razy to od razu zapala się "check engin" i zapisuje błąd w kompie :) czy jest możliwośc sprawdzenia każdej cewki ? nie wiem :( ale raczej tutaj bym się nie doszukiwał usterki ;/. Daj znac jak usuniesz usterkę :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lut 2011, 23:28

spawn pisze:sebastian855

Jeżeli na vagu nie pokazuje wypadania zapłonu to go nie ma ! więc nie są to cewki ;/ Skłaniałbym się bardziej ku sterowania silnikiem ;/ może przepustnica ? 2-3 razy wypadnie ci zapłon i na vagu masz zapisany błąd. A ten problem masz na PB i na LPG ? czy tylko na LPG ?
Pozdrawiam
Nie zawsze ECU wyłapie wypadanie zapłonu więc i błąd w cale nie musi się pojawić a wypadanie zapłonu będzie występować.
Jeśli jest wypadanie zapłonu na biegu jałowym to w tym momencie sonda na tej stronie zrobi się bogata a korekta krótka skoczy bardziej na minus, po prostu ECU będzie chciało zubożyć sobie mieszankę

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 lut 2011, 07:42

fassi1, o widzisz :) I to sobie dzisiaj sprawdzę,
bo sondy powinny korygować w granicach od +5 do -5,
a nie pamiętam która,ale mi nawet do -9 pokazywała.
A dokładniej się jakoś da zapłon sprawdzić Vagiem czy raczej nie?
Może jakieś logi zrobić? Tylko jakie? ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 lut 2011, 07:59

Możesz sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu w blokach 020, 021. Prawidłowe wartości są zera, jeśli występuje przesunięcie zapłonu na jakimś cylindrze to będzie to podane w stopniach, ale tu mowa o wypadaniu zapłonu, chociaż zawsze możesz sprawdzić.
Jak odpalisz vaga to włącz vag-scopi obserwuj korekty i sondy na wykresach, zawsze lepiej widać.
Upewnij się też, że masz odpowiednie świece dla swojego silnika, takie jak NGK mówi.
http://www.ngkpartfinder.co.uk/

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 lut 2011, 08:03

fassi1, ÂŚwiece mam NGK platinum,
kolega w s4 jeździ na takich samych i u niego jest ok.
Dzięki za wskazówki :) Dzisiaj sobie to sprawdzę i dam znać.

[ Dodano: 2011-02-11, 17:43 ]
I wszystko jasne <rotfl>
Problem rozwiązany :)
Przyczyną okazał się wadliwy zaworek zwrotny na podciśnieniach.
Dzięki wszystkim za pomoc <piwo>

skakun07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2010, 05:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: skakun07 » 11 lut 2011, 19:42

Witam.

Właśnie przeczytałem temat i myślę ze mam ten sam problem,u mnie pierwszym objawem był czujnik tempertury spalin G235.przeczytałem jak go naprawić na forum i już błędu nie ma,tylko coś jest jeszcze nie tak, podczas gwałtownego przyśpieszania tak jakby silnik zaczyna szarpać(przerywać),jak stopniowo przyspieszam to jest to mało wyczuwalne.Na benzynce jest to słabo wyczuwalne,na lpg jest już gorzej.Pytanie jest czy wymieniłeś ten zaworek zwrotny podciśnienia czy coś da się zrobić samemu,i który to zaworek bo lubię sam grzebać w aucie.
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 lut 2011, 20:18

skakun07, temat G235 też już kiedyś przerabiałem, i chyba mamy ten sam patent od ZbigWwl zastosowany :)
U mnie problem ustąpił po wymianie zaworka który jest zamontowany z lewej
strony silnika patrząc z przodu auta. Mniej więcej za gumą dochodzącą do rury Y.
Ma kolor zielony.
Ale sprawdź sobie długotrwałą adaptację sond lambda,
bo u mnie z powodu rozregulowania LPG korekta wychodziła na - 15.
Wyłączyłem gaz i po około pół godzinnej jeździe korekta wróciła do normy.
Falowanie ustało,ale muszę sie wybrać na regulację LPG,
bo jak tylko przełączę na LPG to korekta szaleje spowrotem.
Wymieniłem też filterek powietrza na K&N,aby swobodniej zasysał powietrze :)
To by było tyle ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga