Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 qattro] Cofa paliwo. Co może załatwić sprawę?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

[a6 c5 qattro] Cofa paliwo. Co może załatwić sprawę?

Post autor: harbuz » 08 lut 2011, 21:39

Witam.
Nie będę opisywał ponownie swojego problemu, bo był już poruszany. Mam tylko krótkie pytanie, czy śruba, która wchodzi w pompę na powrocie ma jakiś zawór zwrotny?
W szukajce jakoś jedni piszą, że ma, natomiast inni, że nie?
Chodzi o to, że wymieniłem już wszystko i dałem dwa zaworki zwrotne i dalej cofa paliwo przelewem. Wyeliminowałem powietrze, ale po nocy robi się balon długości 4-5 cm.
Proszę o radę, lub wskazówki. Może gdzieś w pompie jest jakiś zaworek? Pzdr.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 10 lut 2011, 12:22

harbuz pisze:Mam tylko krótkie pytanie, czy śruba, która wchodzi w pompę na powrocie ma jakiś zawór zwrotny?
Powrót wkręcony w pompę, ten z tymi dwoma króćcami powrotu, to zawór zwrotny (kulka i sprężyna w śrubie), który przymyka paliwo.
Wymieniłeś pod tymi śrubami podkładki miedziane??

Co do tych dodatkowych zaworków to możesz ich nawalić więcej ale to nic nie da, bo może masz nieszczelność w pompie . :-/

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 10 lut 2011, 18:50

Super.
Dzięki za info. Podkładki wymieniłem. Co do śruby to nie ruszałem, bo nie wiedziałem napewno czy coś tam jest takiego? Skoro tak to wymienię to śrubę. Narazie pali, ale w rurce jest po nocy powietrze długości 4-5 cm. Myślę, że jak postoji ze dwa dni to będzie kłopot.
Pozdrawiam.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 10 lut 2011, 20:32

Ok. Możesz spróbować wymienić. Wtedy powinieneś zrobić próbę, tą o której wspominałeś- dwa dni postoju. Po tym pomyślimy jakby co. :]

czyzzu

Post autor: czyzzu » 11 lut 2011, 00:44

Kolego sprawdź sobie ten czarny zaworek na filtrze paliwa na 100% Ci on padł koszt wymiany jakieś 85 PLN i będziesz miał problem z głowy. Ja wymontujesz go i dmuchniesz w niego pod prąd to powinien nie puszczać powietrza.

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 11 lut 2011, 11:51

czyzzu pisze:Ja wymontujesz go i dmuchniesz w niego pod prąd to powinien nie puszczać powietrza.
No chyba nie do końca tak jest. Duża rolę odgrywa tu temperatura przy tym zaworku. Jest na forum szczegułowo opisane jak działa, nawet jeden forumowicz zrobił mu sekcje...
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

czyzzu

Post autor: czyzzu » 11 lut 2011, 13:14

Wiesz ja też tak miałem jak kolega wymieniłem ten zaworek na nowy dolałem do filtra paliwa ropy i do przewodów paliwowych i mam problem z głowy z zapowietrzaniem. Ten zawór nadmiar paliwa oddaje do baku jak przepuszcza to powietrze z baku dostaje się do układu i układ się zapowietrza.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 13 lut 2011, 12:09

Quattrorulezz pisze:nawet jeden forumowicz zrobił mu sekcje...
Ciekawe który..heheh <skromny> <okok>
czyzzu pisze:Ja wymontujesz go i dmuchniesz w niego pod prąd to powinien nie puszczać powietrza.
Nic z tych rzeczy . k
Kolega Quattrorulezz, ma racje.
czyzzu pisze:Wiesz ja też tak miałem jak kolega wymieniłem ten zaworek na nowy

A to że wymieniłeś ten zaworek i jest ok tzn. ze w nim była nieszczelność i trafiłeś w miejsce zapowietrzania. Zresztą ten zaworek i jego oring to jest jedna z pierwszych opcji szukania zapowietrzania się układu.

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 14 lut 2011, 07:50

Witam.
Powiem, że już mam dość. Wczoraj było znowu kino. Jakoś odpaliłem i doleciałem. W garażu poszedł system na ściski. Rano podpalił, ale powietrza full. Tak sobie wymyśliłem, że może to być coś przy zbiorniku? Skoro ściski założyłem przed filtrem to raczej nic przy pompie. Chyba, że jest tam jakiś zawór, który ma bezpośredni kontakt z pompą i z otoczeniem?
Zaraz szukam jakiś serwis i dam go może tam? Widzę, że 3 szpeców nie zrobiło i każdy stosuję tam swoję mądrości. Pzdr.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 14 lut 2011, 08:29

harbuz pisze:Zaraz szukam jakiś serwis i dam go może tam
Najlepszym rozwiązaniem byłoby dać do dobrego serwisu Bosch w celu sprawdzenia szczelności VP i pewnie skończyłoby się uszczelnieniem pompy. Koszt to chyba gdzieś 600pln i myślę ze to rozwiąże problem.

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 18 lut 2011, 20:33

Witam.
I tak też zrobiłem. Pompa do regeneracji. 2400 zł plus 300 wymiana. Ma być na orginałach Boscha. Gwarancja i te sprawy. Pożyjemy, zobaczymy. ÂŻałuję, że odrazu tego nie zrobiłem. Tak napradę to liczyłem, że szkłem dupę wytrę.
Jacyś koledzy pisali, ze tak czy inaczej na końcu idzie pompa. <wnerw> Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 19 lut 2011, 16:41

stary nawet mnie nie załamuj ja też mam podobny przypadek tyle że zrobiło mi sie tak tylko 2 razy. 2 raz po miesiącu przerwy i dobrym odpalaniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja