Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 10 gru 2010, 22:16

MichałGdy powiedz mi, czy te drgania wystepowały w związku z dana predkością, czy z obrotami silnika???

Bo wydaje mi sie niemożliwe, żeby miały cos wspólnego z drganiem na konkretnych obrotach silnika.

U mnie jak pisałem, drgania występuja na każdym biegu (w lusterku tez sie rozmazuje) ale w zakresie obrotów od ok 1500 do 2100.... nie wiem, może faktyczn ie półosie??

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Re: [AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu

Post autor: tomect » 12 gru 2010, 11:34

metronomus pisze: w okolicach 1500 do 2000 obr auto wpada w rezonans, pojawiają się silne drgania karoserii, zwłaszcza czuć to w fotelu kierowcy, a w pozostałych również. Nie czuć tego w kierownicy, no może minimalnie. Gdy puszczę gaz jest ok.
!

Mam identyczne objawy

czy rozwiązałeś może swój problem?? Co było przyczyną??

u mnie drgania są odczówwalne juz na drugim biegu w zakresie 1500 - 2000

tez wymieniałem filtr paliwa .

jak wiskam stopniowo gaz na postoju wydaje mi sie że w momencie kiedy wskazówka obrotomierza zbliża sie do 1500 obrotów ma moment tak jakby hamuje dopiero po mocniejszym dodaniu gazu idzie dalej,
natymiast gdy dodaje sie gazu stanowczo idzie w góre cały czas równomiernie

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 12 gru 2010, 20:13

nie rozwiązałem.

MichałGdy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: MichałGdy » 12 gru 2010, 22:44

przypomniałem sobie właśnie, że u mnie te drgania były przeważnie kiedy np. podczas jazdy nie redokowałem biegu tylko powoli dodawałem mu gazu.....okolice 2 tys....niby się zgadza...głowy nie dam

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 01 lut 2011, 16:43

i co koledzy>??

Sprawdziłem już:
- koło dwumasowe
- ciśnienie na cylindrach
- wtryski
- turbo pompuje dobre ciśnienie
- obie półosie wraz z przegubami.

Auto nadal wpada w rezonans gdy przyspieszam.

juz teraz pozostaje mi chyba tylko pompa wtryskowa... co jeszcze może być??

Gdy zdejmę wężyk z membrany od turbo, to auto jest slabe ale nie szarpie.

byggdavid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 17 sie 2010, 20:35
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: byggdavid » 01 lut 2011, 17:14

u mnie przestalo..u sopy zrobiono:
aktualizacje skrzyni,ale widze ze masz manual i to nie to a drugie
to zmienili jakies drobne ustawienia silnika ..co nie wiem..ale pomoglo jak narazie..

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 01 lut 2011, 23:23

założyłem nowy dwumas ze sprzęgłem i dociskiem. Nowy , znaczy nowiutki spod igły SACHS.

Czy jest opcja, że przyczyna jest dwumas, a ten nowy jest wadliwy??

Czy dwumas przy probie przekręcenia rękami powinien się poruszyć?? Bo ten nowy dało się ruszyć, ciężko szło, ale szło

minos4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 31 sty 2011, 13:01
Lokalizacja: wrocław

Post autor: minos4u » 04 lut 2011, 14:35

metronomus zadzwoń do gościa też jest z kępna 601919478

jest dobry i godny polecenia powinien pomóc

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 04 lut 2011, 15:39

przednia poduszka silnika znaczy se ten bolec z guma ktory wchodzi w lape w przednim pasie zobacz czy jest idealnie na srodku
treść podpisu niezgodna z regulaminem

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 08 lut 2011, 12:23

jakie powinny być objawy zużytych półosi??

Ja wyjąłem swoje i sprawdziłem luzy na przegubach - są minimalne, praktycznie zero....

Samochód bezwypadkowy więc powinny być proste, poza tym, sprawdzałem na tokarni...

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 08 lut 2011, 13:16

moze wczsniej byl automat zalozony? jezeli tak to powinny byc tez zmienione polosie bo automat ma ale krotsze od manuala ale da sie je zamontowac tylko beda naprezenia duze wystepowac przy przyspieszaniu, po przyspieszeniu juz nie ma drgan?
treść podpisu niezgodna z regulaminem

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 08 lut 2011, 15:14

nie no... w aucie nic nie było robione , wszystko jest fabryczne, więc nieodpowiednie półosie odpadają.

Zauwazyłem natomiast jedna rzecz, a więc na wewnetrzynym przegubie prawej pólosi, a dokładnie na tym metalowym dekielku zamykającym wnetrze przegubu są widoczne wybrzyszenia, tak ,jak by półoś była zbyt długa i wnętrze przegubu dobiło do skrzyni. Nie wiem tylko, dlaczego tak mogło się wydarzeyć??? Auto bezwypadkowe - pragnę zaznaczyć.

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 08 lut 2011, 17:30

to czy nie bylo nic robione to wie tylko pierwszy wlascicel choc ostatnio to tez moze byc niewiadome :)
czy bezwyoadkowe to tez nie wiesz chyba ze masz je od nowosci :)
tak jak pisalem to moze byc problem polosi lub przegubu ewentualnie dwumasik jak masz to pada :(
treść podpisu niezgodna z regulaminem

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 08 lut 2011, 21:32

dwumas nowy.

Tylko nadal nie otrzymałem odpowiedzi, czym charakteryzuja się zużyte półosie???

Ja swoje wymontowałem i sprawdziłem jak pisałem wyżej. Nie wiem teraz, czy mimo tego co udalo mi się sprawdzić względem półosi, mogą byc jednak zużyte???

[ Dodano: 2011-02-12, 22:34 ]
półosie wyjąłem, i zawiozłem jeszcze raz do fachowca od półosi i przegubów...

wszystko ok z półosiami i przegubami...

Wszystko sprawdzone, a co podejżane to wymienione..

pozostaje tylko pompa wtryskowa.

ktos mi jeszcze pdosunął pomysł ze skrzynią biegów, ale raczej wykluczam.

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 16 lut 2011, 20:27

Witam Ciebie Metronomus. Zaczynam walkę z takim samym problemem tj. wibracje najbardziej odczuwalne w granicach obrotów 1600-2000 obrotów. Dzieje się to już od dłuższego czasu i nie mam pojęcia co to jest. Czytałem już kilka postów na ten temat i powodów jest bez liku. Posiadam dokładnie taki sam model autka i silnik w skrzyni manualnej. W dniu dzisiejszym odebrałem auto do pompiarza. Sprawdził całą pompę, nastawnik, wyczyścił i dał sto procent pewności że to nie pompa.

W przyszłym tygodniu jadę do mechanika i planuję wymienić:
łącznik elastyczny tłumika
gumy tłumika
poduszki silnika i poduszki skrzyni

Na razie tyle bo dwumas jest kosmicznie drogi a jak widzę, że piszesz że to nie dwumas to mnie szlak trafia...

Napisz czy może udało Ci się zlokalizować przyczynę tych drgań i czy dałeś sobie z tym radę... Pozdrawiam

PS. Zapraszam wszystkich forumowiczy do dyskusji bo temat widzę powszechnie znany ale jeszcze nikt nie napisał jak sobie z tym poradził i czy wibracje zniknęły.

Przed chwilą na forum wyczytałem: cytuję:

"...ja kiedyś miałem podobnie i też nikt nie umiał mi pomóc,a przyczyna okazała sie banalnie prosta.auto buczało na wolnych obrotach,wibracje przenosiło do wnętrza było to na tyle wnerwiające,że już szlag mnie trafiał.okazało się że wibracje powstawały z dołu silnika jest tam przednia poduszka taka mała i ona siedzi w takim metalowym gnieździe,które znajduje się w belce poprzecznej i właśnie ta belka była delikatnie wygięta i stykała się z silnikiem i stąd te wibracje.wziołem brechę podgiolem belkę i jak ręką odjął,jaki ja byłem szczęśliwy.mam nadzieję,że w końcu znajdziesz przyczynę i będzie to błachostka ;-)..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga