[AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
[AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu
Witam!!!
Problem w moim aucie polega na tym, że od 3 biegu wzwyż przy przyspieszaniu, zwłaszcza pod górkę, w okolicach 1500 do 2000 obr auto wpada w rezonans, pojawiają się silne drgania karoserii, zwłaszcza czuć to w fotelu kierowcy, a w pozostałych również. Nie czuć tego w kierownicy, no może minimalnie. Gdy puszczę gaz jest ok. Gdy bedę jechał pod stromą górkę poniżej 2000 obr. nabiegach 3-5 to szarpanie będzie pomimo tego , że nie przyspieszam.
A teraz, co sprawdziłem i jest OK:
- Pompa wtryskowa ok
- nastawnik (nowy)
- koło dwumasowe + sprzęgło (nowy Sachs)
- WTRYSKI (sprawdzone)
- filtr paliwa nowy, kupiony w ASO
- wszystkie parametry, które można sprawdzić pod VAG są OK!!(żadnych błędów)
Auto sprawdzone na hamowni i moc w normie, tzn ma więcej niz seria bo ponad 115 PS.
Gdzieś czytałem, że mogą być przeguby wewnętrzne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Nie wiem jak to sprawdzić. Podniosłem maskę, i próbowałem szarpac półosią, ale nawet nie drgnie... nie wiem czy dobrze sprawdzam...
Jestem zdesperowany!!!
Koledzy proszę o pomoc!!!
Problem w moim aucie polega na tym, że od 3 biegu wzwyż przy przyspieszaniu, zwłaszcza pod górkę, w okolicach 1500 do 2000 obr auto wpada w rezonans, pojawiają się silne drgania karoserii, zwłaszcza czuć to w fotelu kierowcy, a w pozostałych również. Nie czuć tego w kierownicy, no może minimalnie. Gdy puszczę gaz jest ok. Gdy bedę jechał pod stromą górkę poniżej 2000 obr. nabiegach 3-5 to szarpanie będzie pomimo tego , że nie przyspieszam.
A teraz, co sprawdziłem i jest OK:
- Pompa wtryskowa ok
- nastawnik (nowy)
- koło dwumasowe + sprzęgło (nowy Sachs)
- WTRYSKI (sprawdzone)
- filtr paliwa nowy, kupiony w ASO
- wszystkie parametry, które można sprawdzić pod VAG są OK!!(żadnych błędów)
Auto sprawdzone na hamowni i moc w normie, tzn ma więcej niz seria bo ponad 115 PS.
Gdzieś czytałem, że mogą być przeguby wewnętrzne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Nie wiem jak to sprawdzić. Podniosłem maskę, i próbowałem szarpac półosią, ale nawet nie drgnie... nie wiem czy dobrze sprawdzam...
Jestem zdesperowany!!!
Koledzy proszę o pomoc!!!
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
oczywiście!!!
Wszystkie przełożyłem ale nie oryginalne lemforder, tylko jakieś tańsze. Efekt taki, że drgania były dalej, a w nagrodę w aucie było 3 razy glośniej!!! Założyłem z powrotem stare oryginalne poduchy.
Ale powiedzcie mi, czy dobrym tropem są przeguby wewnętrzne??
A może kład paliwowy (zanieczyszczone przewody lub smog) , filtr juz dwa razy wymieniałem.
Nie wiem, nie wiem!!! Zwariować można!!
Nie wiem czy brac pod uwagę komputer, bo był u tuningowców którzy zajmuja się elektroniką, i nic niepokojącego nie zauważyli, poza tym niema żadnych błędów pod Vagiem.
POMOCY!!!
Wszystkie przełożyłem ale nie oryginalne lemforder, tylko jakieś tańsze. Efekt taki, że drgania były dalej, a w nagrodę w aucie było 3 razy glośniej!!! Założyłem z powrotem stare oryginalne poduchy.
Ale powiedzcie mi, czy dobrym tropem są przeguby wewnętrzne??
A może kład paliwowy (zanieczyszczone przewody lub smog) , filtr juz dwa razy wymieniałem.
Nie wiem, nie wiem!!! Zwariować można!!
Nie wiem czy brac pod uwagę komputer, bo był u tuningowców którzy zajmuja się elektroniką, i nic niepokojącego nie zauważyli, poza tym niema żadnych błędów pod Vagiem.
POMOCY!!!
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
tarq czytaj początek tego tematu:) DWUMAS nowy ze sprzęgłem firmy SACHS. Nic nie pomogło.
Poduchy też zmieniałem i nic nie dało.
Ojciec w swoim passacie B5 1.9 TDI 110 PS miał urwane poduszki i nic się nie działo. Wymienił je, ale tylko dlatego, że były urwane. Poza tym nie dawały żadnych oznak.
Także nie wiem co to może być.
czekam na kolejne podpowiedzi.
Znalazłem w necie na innych forach dot. Audi i VW, że może to być przegub przy skrzyni biegów... czy to możliwe, żeby takie objawy były??
Poduchy też zmieniałem i nic nie dało.
Ojciec w swoim passacie B5 1.9 TDI 110 PS miał urwane poduszki i nic się nie działo. Wymienił je, ale tylko dlatego, że były urwane. Poza tym nie dawały żadnych oznak.
Także nie wiem co to może być.
czekam na kolejne podpowiedzi.
Znalazłem w necie na innych forach dot. Audi i VW, że może to być przegub przy skrzyni biegów... czy to możliwe, żeby takie objawy były??
Jeśli o przegubach wewnętrznych mowa to jest to prawdopodobne i nie tylko w VW czy Audi ale praktycznie w każdej marce (a zwłaszcza w Renault ) ja miałem taki przypadek w Escorcie. Wymieniłem co tylko się dało, wyważałem wszystkie koła w 2 wulkanizacjach, zamieniałem opony, koła na miejsca i nic. Dopiero znajomy powiedział żebym sprawdził sobie przeguby przy skrzyni i ... wyszło szydło z worka :mrgreen:
Oprócz tego zdejmij sobie tarcze i podrzuć je do jakiegoś tokarza :arrow: niech Ci je sprawdzi bo to właśnie one mogą robić taki zamęt
Oprócz tego zdejmij sobie tarcze i podrzuć je do jakiegoś tokarza :arrow: niech Ci je sprawdzi bo to właśnie one mogą robić taki zamęt
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
Kolego podepnę się pod twój post bo dokładnie mam ten sam problem. Tylko, ze u mnie pojawiły się wibracje właśnie po wymianie poduszek. Dzisiaj byłem w sklepie w Holandii i koleś mi powiedział, ze do Afn/avg idą na lewą i prawą stronę inne poduszki, i rzeczywiście zmalałem na allegro 2 całkiem inne z tym ze jedna jest ori (lemforder) a druga dokładnie taka sama jak u siebie założyłem po obu stronach.
Takie mam założone na obie strony L+R http://allegro.pl/poduszka-silnika-audi ... 26747.html
A ta jest ori na stronę kierowcy http://allegro.pl/lemforder-poduszka-si ... 27293.html
Takie mam założone na obie strony L+R http://allegro.pl/poduszka-silnika-audi ... 26747.html
A ta jest ori na stronę kierowcy http://allegro.pl/lemforder-poduszka-si ... 27293.html
U mnie kolego racze to nie to.Jestem już tak na 99% jestem pewny ze potrzebuję ori poduch.
Te co założyłem nie nadają się, a jak zajadę do PL na święta to te poduchy dla typa co mi sprzedał, jedną "bluzganie" w tyłek a drugą w gardło.
Poczytaj TU
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
nowe odkrycie.,
pobawiłem się ustawienie nastawnika z samochodem podłączonym pod VAG.
Otóż, wg VAG tolerancja dawki jest od 3 do 9. Gdy ustawiłem w okolicach 8, to auto zaczęło palić 11 l/100km, szarpało już przy lekkim dodaniu gazu. Gdy dawkę ustawiłem w granicach 4 to auto pali 4,7 l/100km , jest mocniejsze, szarpie dopiero gdy dodam trochę więcej gazu. Ale przy normalnym rozpędzaniu , czyli wciśnięciu pedału gazu gklęboko, szarpanie jest i to straszne.... mnie wiem gdzie szukać powodu??
pobawiłem się ustawienie nastawnika z samochodem podłączonym pod VAG.
Otóż, wg VAG tolerancja dawki jest od 3 do 9. Gdy ustawiłem w okolicach 8, to auto zaczęło palić 11 l/100km, szarpało już przy lekkim dodaniu gazu. Gdy dawkę ustawiłem w granicach 4 to auto pali 4,7 l/100km , jest mocniejsze, szarpie dopiero gdy dodam trochę więcej gazu. Ale przy normalnym rozpędzaniu , czyli wciśnięciu pedału gazu gklęboko, szarpanie jest i to straszne.... mnie wiem gdzie szukać powodu??
siemanko.
ja mam podobny problem ktory opisalem na forum ,ja nadal nic nie wiem bo nikt nie odpisal na moj temat,tylko ze u mnie siedzi multi,benzynka(mysle ze to skrzynia,bo mam szarpniecie w momencie zrzutu 2 na 1 bieg.).autko wpada w wibracje przy przyspieszaniu,podjezdzie pod gore np 80 km..u mnie wydaje mnie sie ze wibracje ustaja w momencie wskoczenia na wyzszy bieg gdzie obroty wowczas opadaja..
i nie ma tego (chyba) przy zimnym silniku.ale tego nie jestem pewien bo nie tyram go jak jest zimny..
2
ja mam podobny problem ktory opisalem na forum ,ja nadal nic nie wiem bo nikt nie odpisal na moj temat,tylko ze u mnie siedzi multi,benzynka(mysle ze to skrzynia,bo mam szarpniecie w momencie zrzutu 2 na 1 bieg.).autko wpada w wibracje przy przyspieszaniu,podjezdzie pod gore np 80 km..u mnie wydaje mnie sie ze wibracje ustaja w momencie wskoczenia na wyzszy bieg gdzie obroty wowczas opadaja..
i nie ma tego (chyba) przy zimnym silniku.ale tego nie jestem pewien bo nie tyram go jak jest zimny..
2
Ja w swoim 1.9 TDI + multi mam sytuacje ze podczas jazdy, szczegolnie przy przyspieszaniu, gdy silnik ma 1600 obr , auto zaczyna drgac . szczegolnie widac to we wstecznym lusterku jak auta za mna sie rozmazuja . dziwne, bo jak obroty troche wzrosna lub zmaleja to sie te drgania uspokajaja. zastanawialem sie co to moze byc , dwumas, poduszki, wtryski? kolega MichałGdy wspomina o polosiach. a jakie wy mieliscie dokladnie objawy ? chodzi mi szczegolnie o auta ze skrzynia multi ?
Pozdrawiam Borowny!
Ja miałem dokładnie takie objawy o których piszesz.Nie chcę cię jednak wprowadzać w błąd i wpędzać w koszty, więc może udaj się do mechaniora.Moje półosie było w zasadzie spoko.Dopiero po ich zmianie stwierdziłem, że musiał być już zmęczone...u mnie poza drganiami doszło jeszcze przy okazji coś w stylu chrobotania.