[AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
[AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu
Witam!!!
Problem w moim aucie polega na tym, że od 3 biegu wzwyż przy przyspieszaniu, zwłaszcza pod górkę, w okolicach 1500 do 2000 obr auto wpada w rezonans, pojawiają się silne drgania karoserii, zwłaszcza czuć to w fotelu kierowcy, a w pozostałych również. Nie czuć tego w kierownicy, no może minimalnie. Gdy puszczę gaz jest ok. Gdy bedę jechał pod stromą górkę poniżej 2000 obr. nabiegach 3-5 to szarpanie będzie pomimo tego , że nie przyspieszam.
A teraz, co sprawdziłem i jest OK:
- Pompa wtryskowa ok
- nastawnik (nowy)
- koło dwumasowe + sprzęgło (nowy Sachs)
- WTRYSKI (sprawdzone)
- filtr paliwa nowy, kupiony w ASO
- wszystkie parametry, które można sprawdzić pod VAG są OK!!(żadnych błędów)
Auto sprawdzone na hamowni i moc w normie, tzn ma więcej niz seria bo ponad 115 PS.
Gdzieś czytałem, że mogą być przeguby wewnętrzne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Nie wiem jak to sprawdzić. Podniosłem maskę, i próbowałem szarpac półosią, ale nawet nie drgnie... nie wiem czy dobrze sprawdzam...
Jestem zdesperowany!!!
Koledzy proszę o pomoc!!!
			
			
									
									
						Problem w moim aucie polega na tym, że od 3 biegu wzwyż przy przyspieszaniu, zwłaszcza pod górkę, w okolicach 1500 do 2000 obr auto wpada w rezonans, pojawiają się silne drgania karoserii, zwłaszcza czuć to w fotelu kierowcy, a w pozostałych również. Nie czuć tego w kierownicy, no może minimalnie. Gdy puszczę gaz jest ok. Gdy bedę jechał pod stromą górkę poniżej 2000 obr. nabiegach 3-5 to szarpanie będzie pomimo tego , że nie przyspieszam.
A teraz, co sprawdziłem i jest OK:
- Pompa wtryskowa ok
- nastawnik (nowy)
- koło dwumasowe + sprzęgło (nowy Sachs)
- WTRYSKI (sprawdzone)
- filtr paliwa nowy, kupiony w ASO
- wszystkie parametry, które można sprawdzić pod VAG są OK!!(żadnych błędów)
Auto sprawdzone na hamowni i moc w normie, tzn ma więcej niz seria bo ponad 115 PS.
Gdzieś czytałem, że mogą być przeguby wewnętrzne, ale nie chce mi się w to wierzyć. Nie wiem jak to sprawdzić. Podniosłem maskę, i próbowałem szarpac półosią, ale nawet nie drgnie... nie wiem czy dobrze sprawdzam...
Jestem zdesperowany!!!
Koledzy proszę o pomoc!!!
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
oczywiście!!!
Wszystkie przełożyłem ale nie oryginalne lemforder, tylko jakieś tańsze. Efekt taki, że drgania były dalej, a w nagrodę w aucie było 3 razy glośniej!!! Założyłem z powrotem stare oryginalne poduchy.
Ale powiedzcie mi, czy dobrym tropem są przeguby wewnętrzne??
A może kład paliwowy (zanieczyszczone przewody lub smog) , filtr juz dwa razy wymieniałem.
Nie wiem, nie wiem!!! Zwariować można!!
Nie wiem czy brac pod uwagę komputer, bo był u tuningowców którzy zajmuja się elektroniką, i nic niepokojącego nie zauważyli, poza tym niema żadnych błędów pod Vagiem.
POMOCY!!!
			
			
									
									
						Wszystkie przełożyłem ale nie oryginalne lemforder, tylko jakieś tańsze. Efekt taki, że drgania były dalej, a w nagrodę w aucie było 3 razy glośniej!!! Założyłem z powrotem stare oryginalne poduchy.
Ale powiedzcie mi, czy dobrym tropem są przeguby wewnętrzne??
A może kład paliwowy (zanieczyszczone przewody lub smog) , filtr juz dwa razy wymieniałem.
Nie wiem, nie wiem!!! Zwariować można!!
Nie wiem czy brac pod uwagę komputer, bo był u tuningowców którzy zajmuja się elektroniką, i nic niepokojącego nie zauważyli, poza tym niema żadnych błędów pod Vagiem.
POMOCY!!!
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
tarq czytaj początek tego tematu:)  DWUMAS nowy ze sprzęgłem firmy SACHS. Nic nie pomogło.
Poduchy też zmieniałem i nic nie dało.
Ojciec w swoim passacie B5 1.9 TDI 110 PS miał urwane poduszki i nic się nie działo. Wymienił je, ale tylko dlatego, że były urwane. Poza tym nie dawały żadnych oznak.
Także nie wiem co to może być.
czekam na kolejne podpowiedzi.
Znalazłem w necie na innych forach dot. Audi i VW, że może to być przegub przy skrzyni biegów... czy to możliwe, żeby takie objawy były??
			
			
									
									
						Poduchy też zmieniałem i nic nie dało.
Ojciec w swoim passacie B5 1.9 TDI 110 PS miał urwane poduszki i nic się nie działo. Wymienił je, ale tylko dlatego, że były urwane. Poza tym nie dawały żadnych oznak.
Także nie wiem co to może być.
czekam na kolejne podpowiedzi.
Znalazłem w necie na innych forach dot. Audi i VW, że może to być przegub przy skrzyni biegów... czy to możliwe, żeby takie objawy były??
Jeśli o przegubach wewnętrznych mowa to jest to prawdopodobne i nie tylko w VW czy Audi ale praktycznie w każdej marce (a zwłaszcza w Renault   ) ja miałem taki przypadek w Escorcie. Wymieniłem co tylko się dało, wyważałem wszystkie koła w 2 wulkanizacjach, zamieniałem opony, koła na miejsca i nic. Dopiero znajomy powiedział żebym sprawdził sobie przeguby przy skrzyni i ... wyszło szydło z worka  :mrgreen:
 ) ja miałem taki przypadek w Escorcie. Wymieniłem co tylko się dało, wyważałem wszystkie koła w 2 wulkanizacjach, zamieniałem opony, koła na miejsca i nic. Dopiero znajomy powiedział żebym sprawdził sobie przeguby przy skrzyni i ... wyszło szydło z worka  :mrgreen: 
Oprócz tego zdejmij sobie tarcze i podrzuć je do jakiegoś tokarza :arrow: niech Ci je sprawdzi bo to właśnie one mogą robić taki zamęt
			
			
									
									 ) ja miałem taki przypadek w Escorcie. Wymieniłem co tylko się dało, wyważałem wszystkie koła w 2 wulkanizacjach, zamieniałem opony, koła na miejsca i nic. Dopiero znajomy powiedział żebym sprawdził sobie przeguby przy skrzyni i ... wyszło szydło z worka  :mrgreen:
 ) ja miałem taki przypadek w Escorcie. Wymieniłem co tylko się dało, wyważałem wszystkie koła w 2 wulkanizacjach, zamieniałem opony, koła na miejsca i nic. Dopiero znajomy powiedział żebym sprawdził sobie przeguby przy skrzyni i ... wyszło szydło z worka  :mrgreen: Oprócz tego zdejmij sobie tarcze i podrzuć je do jakiegoś tokarza :arrow: niech Ci je sprawdzi bo to właśnie one mogą robić taki zamęt

Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
						Kolego podepnę się pod twój post bo dokładnie mam ten sam problem. Tylko, ze u mnie pojawiły się wibracje właśnie po wymianie poduszek. Dzisiaj byłem w sklepie w Holandii i koleś mi powiedział, ze do Afn/avg idą na lewą i prawą stronę inne poduszki, i rzeczywiście zmalałem na allegro 2 całkiem inne z tym ze jedna jest ori (lemforder) a druga dokładnie taka sama jak u siebie założyłem po obu stronach.
Takie mam założone na obie strony L+R http://allegro.pl/poduszka-silnika-audi ... 26747.html
A ta jest ori na stronę kierowcy http://allegro.pl/lemforder-poduszka-si ... 27293.html
			
			
									
									
						Takie mam założone na obie strony L+R http://allegro.pl/poduszka-silnika-audi ... 26747.html
A ta jest ori na stronę kierowcy http://allegro.pl/lemforder-poduszka-si ... 27293.html
U mnie kolego racze to nie to.Jestem już tak na 99% jestem pewny ze potrzebuję ori poduch.
Te co założyłem nie nadają się, a jak zajadę do PL na święta to te poduchy dla typa co mi sprzedał, jedną "bluzganie" w tyłek a drugą w gardło.
Poczytaj TU
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
nowe odkrycie.,
pobawiłem się ustawienie nastawnika z samochodem podłączonym pod VAG.
Otóż, wg VAG tolerancja dawki jest od 3 do 9. Gdy ustawiłem w okolicach 8, to auto zaczęło palić 11 l/100km, szarpało już przy lekkim dodaniu gazu. Gdy dawkę ustawiłem w granicach 4 to auto pali 4,7 l/100km , jest mocniejsze, szarpie dopiero gdy dodam trochę więcej gazu. Ale przy normalnym rozpędzaniu , czyli wciśnięciu pedału gazu gklęboko, szarpanie jest i to straszne.... mnie wiem gdzie szukać powodu??
			
			
									
									
						pobawiłem się ustawienie nastawnika z samochodem podłączonym pod VAG.
Otóż, wg VAG tolerancja dawki jest od 3 do 9. Gdy ustawiłem w okolicach 8, to auto zaczęło palić 11 l/100km, szarpało już przy lekkim dodaniu gazu. Gdy dawkę ustawiłem w granicach 4 to auto pali 4,7 l/100km , jest mocniejsze, szarpie dopiero gdy dodam trochę więcej gazu. Ale przy normalnym rozpędzaniu , czyli wciśnięciu pedału gazu gklęboko, szarpanie jest i to straszne.... mnie wiem gdzie szukać powodu??
siemanko.
ja mam podobny problem ktory opisalem na forum ,ja nadal nic nie wiem bo nikt nie odpisal na moj temat,tylko ze u mnie siedzi multi,benzynka(mysle ze to skrzynia,bo mam szarpniecie w momencie zrzutu 2 na 1 bieg.).autko wpada w wibracje przy przyspieszaniu,podjezdzie pod gore np 80 km..u mnie wydaje mnie sie ze wibracje ustaja w momencie wskoczenia na wyzszy bieg gdzie obroty wowczas opadaja..
i nie ma tego (chyba) przy zimnym silniku.ale tego nie jestem pewien bo nie tyram go jak jest zimny..
2
			
			
									
									
						ja mam podobny problem ktory opisalem na forum ,ja nadal nic nie wiem bo nikt nie odpisal na moj temat,tylko ze u mnie siedzi multi,benzynka(mysle ze to skrzynia,bo mam szarpniecie w momencie zrzutu 2 na 1 bieg.).autko wpada w wibracje przy przyspieszaniu,podjezdzie pod gore np 80 km..u mnie wydaje mnie sie ze wibracje ustaja w momencie wskoczenia na wyzszy bieg gdzie obroty wowczas opadaja..
i nie ma tego (chyba) przy zimnym silniku.ale tego nie jestem pewien bo nie tyram go jak jest zimny..
2
Ja w swoim 1.9 TDI + multi mam sytuacje ze podczas jazdy, szczegolnie przy przyspieszaniu, gdy silnik ma 1600 obr , auto zaczyna drgac . szczegolnie widac to we wstecznym lusterku jak auta za mna sie rozmazuja . dziwne, bo jak obroty troche wzrosna lub zmaleja to sie te drgania uspokajaja. zastanawialem sie co to moze byc , dwumas, poduszki, wtryski? kolega MichałGdy wspomina o polosiach. a jakie wy mieliscie dokladnie objawy ? chodzi mi szczegolnie o auta ze skrzynia multi ?
			
			
									
									Pozdrawiam Borowny!
						Ja miałem dokładnie takie objawy o których piszesz.Nie chcę cię jednak wprowadzać w błąd i wpędzać w koszty, więc może udaj się do mechaniora.Moje półosie było w zasadzie spoko.Dopiero po ich zmianie stwierdziłem, że musiał być już zmęczone...u mnie poza drganiami doszło jeszcze przy okazji coś w stylu chrobotania.
			
			
									
									
						 
							







 Skrzynia multi....po remoncie...też myslałem na początku, że znowu skrzynia się kończy, ale okazało się, że przeguby wew były na kibel.
 Skrzynia multi....po remoncie...też myslałem na początku, że znowu skrzynia się kończy, ale okazało się, że przeguby wew były na kibel.



 
 
