[AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
MichałGdy powiedz mi, czy te drgania wystepowały w związku z dana predkością, czy z obrotami silnika???
Bo wydaje mi sie niemożliwe, żeby miały cos wspólnego z drganiem na konkretnych obrotach silnika.
U mnie jak pisałem, drgania występuja na każdym biegu (w lusterku tez sie rozmazuje) ale w zakresie obrotów od ok 1500 do 2100.... nie wiem, może faktyczn ie półosie??
Bo wydaje mi sie niemożliwe, żeby miały cos wspólnego z drganiem na konkretnych obrotach silnika.
U mnie jak pisałem, drgania występuja na każdym biegu (w lusterku tez sie rozmazuje) ale w zakresie obrotów od ok 1500 do 2100.... nie wiem, może faktyczn ie półosie??
Re: [AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu
metronomus pisze: w okolicach 1500 do 2000 obr auto wpada w rezonans, pojawiają się silne drgania karoserii, zwłaszcza czuć to w fotelu kierowcy, a w pozostałych również. Nie czuć tego w kierownicy, no może minimalnie. Gdy puszczę gaz jest ok.
!
Mam identyczne objawy
czy rozwiązałeś może swój problem?? Co było przyczyną??
u mnie drgania są odczówwalne juz na drugim biegu w zakresie 1500 - 2000
tez wymieniałem filtr paliwa .
jak wiskam stopniowo gaz na postoju wydaje mi sie że w momencie kiedy wskazówka obrotomierza zbliża sie do 1500 obrotów ma moment tak jakby hamuje dopiero po mocniejszym dodaniu gazu idzie dalej,
natymiast gdy dodaje sie gazu stanowczo idzie w góre cały czas równomiernie
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
i co koledzy>??
Sprawdziłem już:
- koło dwumasowe
- ciśnienie na cylindrach
- wtryski
- turbo pompuje dobre ciśnienie
- obie półosie wraz z przegubami.
Auto nadal wpada w rezonans gdy przyspieszam.
juz teraz pozostaje mi chyba tylko pompa wtryskowa... co jeszcze może być??
Gdy zdejmę wężyk z membrany od turbo, to auto jest slabe ale nie szarpie.
Sprawdziłem już:
- koło dwumasowe
- ciśnienie na cylindrach
- wtryski
- turbo pompuje dobre ciśnienie
- obie półosie wraz z przegubami.
Auto nadal wpada w rezonans gdy przyspieszam.
juz teraz pozostaje mi chyba tylko pompa wtryskowa... co jeszcze może być??
Gdy zdejmę wężyk z membrany od turbo, to auto jest slabe ale nie szarpie.
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
przednia poduszka silnika znaczy se ten bolec z guma ktory wchodzi w lape w przednim pasie zobacz czy jest idealnie na srodku
treść podpisu niezgodna z regulaminem
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
moze wczsniej byl automat zalozony? jezeli tak to powinny byc tez zmienione polosie bo automat ma ale krotsze od manuala ale da sie je zamontowac tylko beda naprezenia duze wystepowac przy przyspieszaniu, po przyspieszeniu juz nie ma drgan?
treść podpisu niezgodna z regulaminem
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
nie no... w aucie nic nie było robione , wszystko jest fabryczne, więc nieodpowiednie półosie odpadają.
Zauwazyłem natomiast jedna rzecz, a więc na wewnetrzynym przegubie prawej pólosi, a dokładnie na tym metalowym dekielku zamykającym wnetrze przegubu są widoczne wybrzyszenia, tak ,jak by półoś była zbyt długa i wnętrze przegubu dobiło do skrzyni. Nie wiem tylko, dlaczego tak mogło się wydarzeyć??? Auto bezwypadkowe - pragnę zaznaczyć.
Zauwazyłem natomiast jedna rzecz, a więc na wewnetrzynym przegubie prawej pólosi, a dokładnie na tym metalowym dekielku zamykającym wnetrze przegubu są widoczne wybrzyszenia, tak ,jak by półoś była zbyt długa i wnętrze przegubu dobiło do skrzyni. Nie wiem tylko, dlaczego tak mogło się wydarzeyć??? Auto bezwypadkowe - pragnę zaznaczyć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
to czy nie bylo nic robione to wie tylko pierwszy wlascicel choc ostatnio to tez moze byc niewiadome
czy bezwyoadkowe to tez nie wiesz chyba ze masz je od nowosci
tak jak pisalem to moze byc problem polosi lub przegubu ewentualnie dwumasik jak masz to pada
czy bezwyoadkowe to tez nie wiesz chyba ze masz je od nowosci
tak jak pisalem to moze byc problem polosi lub przegubu ewentualnie dwumasik jak masz to pada
treść podpisu niezgodna z regulaminem
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
dwumas nowy.
Tylko nadal nie otrzymałem odpowiedzi, czym charakteryzuja się zużyte półosie???
Ja swoje wymontowałem i sprawdziłem jak pisałem wyżej. Nie wiem teraz, czy mimo tego co udalo mi się sprawdzić względem półosi, mogą byc jednak zużyte???
[ Dodano: 2011-02-12, 22:34 ]
półosie wyjąłem, i zawiozłem jeszcze raz do fachowca od półosi i przegubów...
wszystko ok z półosiami i przegubami...
Wszystko sprawdzone, a co podejżane to wymienione..
pozostaje tylko pompa wtryskowa.
ktos mi jeszcze pdosunął pomysł ze skrzynią biegów, ale raczej wykluczam.
Tylko nadal nie otrzymałem odpowiedzi, czym charakteryzuja się zużyte półosie???
Ja swoje wymontowałem i sprawdziłem jak pisałem wyżej. Nie wiem teraz, czy mimo tego co udalo mi się sprawdzić względem półosi, mogą byc jednak zużyte???
[ Dodano: 2011-02-12, 22:34 ]
półosie wyjąłem, i zawiozłem jeszcze raz do fachowca od półosi i przegubów...
wszystko ok z półosiami i przegubami...
Wszystko sprawdzone, a co podejżane to wymienione..
pozostaje tylko pompa wtryskowa.
ktos mi jeszcze pdosunął pomysł ze skrzynią biegów, ale raczej wykluczam.
Witam Ciebie Metronomus. Zaczynam walkę z takim samym problemem tj. wibracje najbardziej odczuwalne w granicach obrotów 1600-2000 obrotów. Dzieje się to już od dłuższego czasu i nie mam pojęcia co to jest. Czytałem już kilka postów na ten temat i powodów jest bez liku. Posiadam dokładnie taki sam model autka i silnik w skrzyni manualnej. W dniu dzisiejszym odebrałem auto do pompiarza. Sprawdził całą pompę, nastawnik, wyczyścił i dał sto procent pewności że to nie pompa.
W przyszłym tygodniu jadę do mechanika i planuję wymienić:
łącznik elastyczny tłumika
gumy tłumika
poduszki silnika i poduszki skrzyni
Na razie tyle bo dwumas jest kosmicznie drogi a jak widzę, że piszesz że to nie dwumas to mnie szlak trafia...
Napisz czy może udało Ci się zlokalizować przyczynę tych drgań i czy dałeś sobie z tym radę... Pozdrawiam
PS. Zapraszam wszystkich forumowiczy do dyskusji bo temat widzę powszechnie znany ale jeszcze nikt nie napisał jak sobie z tym poradził i czy wibracje zniknęły.
Przed chwilą na forum wyczytałem: cytuję:
"...ja kiedyś miałem podobnie i też nikt nie umiał mi pomóc,a przyczyna okazała sie banalnie prosta.auto buczało na wolnych obrotach,wibracje przenosiło do wnętrza było to na tyle wnerwiające,że już szlag mnie trafiał.okazało się że wibracje powstawały z dołu silnika jest tam przednia poduszka taka mała i ona siedzi w takim metalowym gnieździe,które znajduje się w belce poprzecznej i właśnie ta belka była delikatnie wygięta i stykała się z silnikiem i stąd te wibracje.wziołem brechę podgiolem belkę i jak ręką odjął,jaki ja byłem szczęśliwy.mam nadzieję,że w końcu znajdziesz przyczynę i będzie to błachostka ..."
W przyszłym tygodniu jadę do mechanika i planuję wymienić:
łącznik elastyczny tłumika
gumy tłumika
poduszki silnika i poduszki skrzyni
Na razie tyle bo dwumas jest kosmicznie drogi a jak widzę, że piszesz że to nie dwumas to mnie szlak trafia...
Napisz czy może udało Ci się zlokalizować przyczynę tych drgań i czy dałeś sobie z tym radę... Pozdrawiam
PS. Zapraszam wszystkich forumowiczy do dyskusji bo temat widzę powszechnie znany ale jeszcze nikt nie napisał jak sobie z tym poradził i czy wibracje zniknęły.
Przed chwilą na forum wyczytałem: cytuję:
"...ja kiedyś miałem podobnie i też nikt nie umiał mi pomóc,a przyczyna okazała sie banalnie prosta.auto buczało na wolnych obrotach,wibracje przenosiło do wnętrza było to na tyle wnerwiające,że już szlag mnie trafiał.okazało się że wibracje powstawały z dołu silnika jest tam przednia poduszka taka mała i ona siedzi w takim metalowym gnieździe,które znajduje się w belce poprzecznej i właśnie ta belka była delikatnie wygięta i stykała się z silnikiem i stąd te wibracje.wziołem brechę podgiolem belkę i jak ręką odjął,jaki ja byłem szczęśliwy.mam nadzieję,że w końcu znajdziesz przyczynę i będzie to błachostka ..."
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga