Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 2.0 TDI Serwis

Silniki wysokoprężne
CafeDelMar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 mar 2008, 21:23
Lokalizacja: Silent Hill

[A6 C6] 2.0 TDI Serwis

Post autor: CafeDelMar » 03 lut 2011, 17:47

Witam. Już za 3 tysiące km autko będzie potrzebować serwisu ( robię go co 8 k ). Moje pytanie brzmi co zmieniać oprócz filtrów i oleju. Trzeba zwrócić na coś szczególną uwagę ??

Ps. Leje olej long life cały czas.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 18:53 przez CafeDelMar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 03 lut 2011, 20:20

Dobrze wykonana diagnostyka komputerowa to podstawa. Warto sprawdzić błędy, ładowanie turbiny, korekcje pompowtryskiwaczy itd - wszystko po kolei.

Z mechanicznych rzeczy - olej nie koniecznie long life - szczególnie jak wymieniasz co 8 tys km! Dobry syntetyk 5W30 Motula, Mobila lub Castrola (co kto lubi), komplet filtrów z filtrem paliwa włącznie. 2.0 TDI ma swoje bolączki ;-) ale tego się nie sprawdzi przy zwykłym przeglądzie.

Jaki kod silnika i przebieg - z ciekawości?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

CafeDelMar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 mar 2008, 21:23
Lokalizacja: Silent Hill

Post autor: CafeDelMar » 03 lut 2011, 22:24

Kod silnika to BRE, a przebieg to już 145k.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 03 lut 2011, 23:47

Dla niektórych będzie to dopiero 145k, dla innych aż 145k .... punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;-) Ale rozrząd zapewne już wymieniony. Nie wiesz czy był sprawdzany zabierak i jego gniazdo ?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 04 lut 2011, 02:46

Piero pisze:olej nie koniecznie long life - szczególnie jak wymieniasz co 8 tys km!

Chyba lepiej już się nie da ? rozumiem Piero, że chodzi o kwestie finansowe ?





____________
Pozdrawiam

CafeDelMar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 mar 2008, 21:23
Lokalizacja: Silent Hill

Post autor: CafeDelMar » 04 lut 2011, 07:28

Co do zbieraka i gniazda to nie było to sprawdzane można to zrobić przy serwisie czy trzeba coś dodatkowo rozbierać ?? I olej jaki leją do autka to 0w30 Long Life.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 04 lut 2011, 23:49

Zabierak - pewnie, że można przy serwisie... wystarczy: odkręcić i odciągnąć cały pas przedni, unieść silnik, zdjąć misję olejową, wyjąć wałki wyrównoważające na stół, rozebrać - i już :mrgreen:

Olej - każdy wymienia wg uznania. Producent zaleca olej 5W30 o odpowiedniej normie 505 lub 507 gdy mamy DPF i moim zdaniem taki olej jest najbardziej odpowiedni. 0W30 to chyba niepotrzebne kombinowanie. Wymiana co 10.000km jest w zupełności wystarczająca jeśli ktoś jeździ ostro i głównie po mieście, przy normalnej eksploatacji wymiana co 15.000km też nie odbije się źle na silniku.

99% aut które sprowadzamy było całe życie serwisowane co 30.000km w procedurze Long Life. Wymiana co 8000km to moim zdaniem niepotrzebny wydatek, chyba, że ktoś robi taki przebieg w ciągu roku, a nie 4-5 miesięcy. Oczywiście nie zaszkodzi to w żaden sposób, może jedynie pomóc, tylko czy warto? Tu już każdy musi odpowiedzieć sobie sam <ok> Na pewno lepiej wymienić co 8.0000km niż co 28.000 ;-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja