Zabierak - pewnie, że można przy serwisie... wystarczy: odkręcić i odciągnąć cały pas przedni, unieść silnik, zdjąć misję olejową, wyjąć wałki wyrównoważające na stół, rozebrać - i już :mrgreen:
Olej - każdy wymienia wg uznania. Producent zaleca olej 5W30 o odpowiedniej normie 505 lub 507 gdy mamy DPF i moim zdaniem taki olej jest najbardziej odpowiedni. 0W30 to chyba niepotrzebne kombinowanie. Wymiana co 10.000km jest w zupełności wystarczająca jeśli ktoś jeździ ostro i głównie po mieście, przy normalnej eksploatacji wymiana co 15.000km też nie odbije się źle na silniku.
99% aut które sprowadzamy było całe życie serwisowane co 30.000km w procedurze Long Life. Wymiana co 8000km to moim zdaniem niepotrzebny wydatek, chyba, że ktoś robi taki przebieg w ciągu roku, a nie 4-5 miesięcy. Oczywiście nie zaszkodzi to w żaden sposób, może jedynie pomóc, tylko czy warto? Tu już każdy musi odpowiedzieć sobie sam

Na pewno lepiej wymienić co 8.0000km niż co 28.000
