Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5tdi AAT] nie odpalił po postoju na mrozie,dwa razy

Silniki wysokoprężne
adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 04 gru 2010, 08:52

Miaga pisze:Tak kolego jest kontrolka świec
Ok ale rozbierałem zegary i tam niczego takiego nie ma.Ja czekam az mi ABS zgaśnie i odpalam bo kontrolka typowa jak w np golfie 3 mi sie żadna nie świeci


Dziś -20 i juz nie odpali kreciłem 6 razy i nic

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 04 gru 2010, 14:21

Lechu pisze:
adrian510 pisze:Ok ale rozbierałem zegary i tam niczego takiego nie ma.Ja czekam az mi ABS zgaśnie i odpalam bo kontrolka typowa jak w np golfie 3 mi sie żadna nie świeci
No to zbyt krótko czekasz. Bo przy takich temperaturach świece długo grzeją. Poświeć sobie latarką w kontrolki między zegarami, tam zobaczysz spiralkę - sprawdź czy Ci się nic nie przepaliło .

Wszystkie diody mam wymienione i nadal nie świeci.a z zapłonem sytuacja chyba rozwiazana bo jedna swieca ma 4,8 ohma a druga wcale nie działa.pozostałem trzy sa w porzadku

Awatar użytkownika
columb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 09 kwie 2008, 17:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: columb » 04 gru 2010, 18:48

Lechu, wlasnie ja sie zastanawiam jak lepiej palic czy chwile po zgasnieciu kontrolki czy wlasnie jak pyknie przekaznik. Zastanawiam sie bo:
-jak palimy po zgaszeniu kontrolki to wiadomo krocej grzejemy ale paliwo jest wtryskiwane "na" goraca swiece.
-jak palimy po pyknieciu przekaznika to jest dluzsze grzanie ale paliwo wtryskiwane na juz "zimna" swiece.

Sam nie wiem jak robic zeby bylo lepiej, przeciez jakby lepiej bylo po pyknieciu to producent tak by zrobil ze kontrolka palila by sie do konca??
A6 C4 Avant AEL-było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 05 gru 2010, 13:57

Lechu pisze:Zawsze odpalam po pyknięciu.
u mnie nie słychac żadnego pyknięcia
Czy 2 niesprawne świece moga być tego powodem i że kontrolka sie nie świeci?
Ostatnio zmieniony 05 gru 2010, 14:11 przez adrian510, łącznie zmieniany 1 raz.

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 05 gru 2010, 13:59

Lechu pisze:Zawsze odpalam po pyknięciu.
ÂŚwieca tak szybko się nie ochłodzi ponieważ się rozgrzewa, że aż świeci.

Witam! Dzisiaj tak spróbowałem i powiem ze odpala nieco lepiej.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 06 gru 2010, 11:54

jeśli macie jakies niesprawne świece to spodziewajcie sie padnięcia pozostałych, gdyż w takiej sytuacji sprawne dostaja za dużo prądu i błyskawicznie padaja.
Najlepiej odpalac po pyknięciu bo nie zawsze zgaśnięcie kontrolki oznacza koniec grzania

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 16 gru 2010, 19:13

Wszystkie świece sprawne (2 nowe) temperatura -15 stopni i juz nie zapala.Co może być powodem tego?

Awatar użytkownika
jarominek44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2009, 13:16
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarominek44 » 16 gru 2010, 22:34

Kolega adrian510
Wszystkie świece sprawne (2 nowe) temperatura -15 stopni i juz nie zapala.Co może być powodem tego


Dobrze sobie zadać to pytanie wtedy kiedy kupujemy 16-letniego diesla.
Silniki 2.5TDI palą w zimie bardzo dobrze pod warunkiem że jest dograny tzn:żeby nastąpił samozapłon ciśnienie w cylindrach musi być w miare jednakowe i w normie,dobry rozrusznik i akumulator,dobrej jakości paliwo zimowe,dobra pompa wtryskowa i wtryskiwacze,sprawne świece żarowe,itd....itd poprostu silnik diesla musi być zdrowy żeby dobrze palił w zimie.
Też mam starego diesla,stoi na świeżym powietrzu jest dograny tak że do -22stopni pali jak będzie więcej to marne szanse.... :mrgreen:
Leon

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 30 sty 2011, 18:40

ewentualnie można zawsze przekręcić dwa razy zapłon żeby wymusić drugie grzanie świec żarowych. to zawsze pomaga przy niskich temp -15*

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 30 sty 2011, 18:49

witam. również mam ten problem co DJ_Mouse
w mojej audi mam zamontowany przełącznik do przekaźnika od świec żarowych który pozwala na grzanie świec bez przekręcania stacyjki 2 razy.
odp na 1 pyt.
wydaje mi się że świece są za bardzo do grzane.
kiedy grzeje krócej auto odpali po 2 sek ale pracuje równo jak grzeje bardziej to mam te same objawy szarpanie, dymienie nie równa praca.
odp na 2 pyt.
kolego zanim ruszysz w drogę i zaczniesz wkręcać sie na obroty poczekaj 2 min żeby sie zagrzał silnik

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 30 sty 2011, 23:53

manieksoma pisze: kolego zanim ruszysz w drogę i zaczniesz wkręcać sie na obroty poczekaj 2 min żeby sie zagrzał silnik
Nie zgodzę sie z Tobą, są dwie teorie na ten temat, ja akurat należe do tej "drugiej szkoły" aczkolwiek delikatnie obchodzę sie z autem po odpałce rano i nie zapominam sie ;-)


U mnie jak wydedukowałem problem leży w kościach w sterowniku, postaram się od kogoś "pożyczyć" kostki i zrobić sobie ich kopie przez lato, a w przyszłą zime je zainstaluje i zobacze. Przy takich temp. jak teraz do -10oC auto pali bez zająknięcia, i to ze spaloną jedną świecą bo ostatnio je sprawdzałem.

U Ciebie może być taka sama przyczyna, przełącznik o którym piszesz nie powinien się tam znajdować, świece nawet jeśli ich czas nagrzewania jest zgodny z tym co fabryka dla nich przewiduje to grzanie "dwa razy pod rząd" bez rozruchu silnika może bardzo szybko zniszczyć spirale grzejną świecy.

Zaczął bym od wykręcenia świec i sprawdzenia ich na zasilaczu (ok. 3-4A 12V) nie omomierzem, czy żarówką, bo czasem spirala ma niską oporność i żarówka zaświeci a świeca nie grzeje albo grzeje bardzo słabo, warto o tym pamiętać.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 31 sty 2011, 06:05

DJ_Mouse pisze:U mnie jak wydedukowałem problem leży w kościach w sterowniku, postaram się od kogoś "pożyczyć" kostki i zrobić sobie ich kopie przez lato, a w przyszłą zime je zainstaluje i zobacze.
no nie wiedziałem że wina leży po stronie sterownika, bo większość audi moich znajomych tak ma ze się przycina zanim wejdzie pierwszy raz za próg 1.5 rpm będę śledził temat i na pewno odezwę się w listopadzie.

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 05 lut 2011, 08:57

Lechu pisze:
DJ_Mouse pisze:Zaczął bym od wykręcenia świec i sprawdzenia ich na zasilaczu (ok. 3-4A 12V)
Jak już to 15A i ok 180W . Dobra świeca ma oporność ok 1Ω
Tylko jak będzie nieostrożny, to świeca rozpadnie mu się w rękach i dodatkowo poparzy. Mniejszy prąd jest bezpieczniejszy jeśli ktoś wcześniej tego nie robił.
Lechu pisze: Pałowanie zimnego silnika jest średnim pomysłem.
Poza tym połykanie .05 L oleju nie jest dobrym objawem i może świadczyć o niezbyt dobrej kondycji samego silnika.
A gdzie napisałem o "pałowaniu zimnego" ? To, że nie czekam aż silnik złapie temp i dopiero ruszam to nie znaczy, że odrazu daje mu w palnik, żeby każdy tak łagodnie obchodził się z zimnym motorem jak ja to mechanicy nie mieli by co robić...

A co do połykania oleju. 0.5l/10 k/km to wg. Ciebie jest połykanie? Przez turbine może sie tyle przesączyć, jeździłem jakiś czas na minerale i wróciłem do półsyntetyku - od wymiany do wymiany nic nie dolewam, leje 5l. do silnika wylewam 4.5 to źle? Przypominam tylko, że auto ma obecnie 335k km i orginalną turbine jak sądze...

Dlatego węsze że to sterownik, bo po przekroczeniu 1500obr. słychać wyraźnie jak zmienia sie "twardość" pracy silnika, coś jakby zmienne fazy rozrządu w hondzie, do 1500 ma dosyć twardy klang (szczególnie niedogrzany) a powyżej tego progu śliczną łagodną prace. Przejście z jednego stanu w drugi na rozgrzanym silniku jest nieodczuwalne, na zimnym jest delikatne szarpnięcie... Naradzałem się z moim pompiarzem w tej sprawie i podpowiedział mi właśnie żeby spróbować z innym ECU albo chociaż samymi koścmi.

Auto nie kopci, nawet przy bucie (octavia 1.9 puszcza większego dyma - ostatnio jeździłem) na zegarze dalej jest 0.5bar (po wycięciu kata wzrasta do 0.6 bar nie więcej)
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2011, 10:35

DJ_Mouse, opisujesz problem podobny do mojego ale dałem sobie spokój... do ok 1500obr twardo potem normalnie, na zimnym czuć szarpniecie... u mnie dodatki do paliwa (kilka różnych smarujących testowałem) troche ale odczuwalnie pomagają... więc u mnie to pompa.. albo nastawnik albo przestawiacz kąta (potrafiąsię zacierać...)który dostaje smarowanie i mu przechodzi... jestem jeszcze ciekaw jak by reagował na dodatek typu 'doktor' żeby rozwiac wątpliwości...
Telepalo mi kiedys silnikiem jak paliwo schodzilo troche, po odpaleniu szły bąble w przewodach, rozwiązane <ok>
Jak masz możliwość (ja niestety nie bardzo) to zrob logi na zimnym i zobaczymy co przy 'narywaniu' zmienia wartości... <ok>
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga