Ok ale rozbierałem zegary i tam niczego takiego nie ma.Ja czekam az mi ABS zgaśnie i odpalam bo kontrolka typowa jak w np golfie 3 mi sie żadna nie świeciMiaga pisze:Tak kolego jest kontrolka świec
Dziś -20 i juz nie odpali kreciłem 6 razy i nic
Lechu pisze:No to zbyt krótko czekasz. Bo przy takich temperaturach świece długo grzeją. Poświeć sobie latarką w kontrolki między zegarami, tam zobaczysz spiralkę - sprawdź czy Ci się nic nie przepaliło .adrian510 pisze:Ok ale rozbierałem zegary i tam niczego takiego nie ma.Ja czekam az mi ABS zgaśnie i odpalam bo kontrolka typowa jak w np golfie 3 mi sie żadna nie świeci
u mnie nie słychac żadnego pyknięciaLechu pisze:Zawsze odpalam po pyknięciu.
Wszystkie świece sprawne (2 nowe) temperatura -15 stopni i juz nie zapala.Co może być powodem tego
Nie zgodzę sie z Tobą, są dwie teorie na ten temat, ja akurat należe do tej "drugiej szkoły" aczkolwiek delikatnie obchodzę sie z autem po odpałce rano i nie zapominam siemanieksoma pisze: kolego zanim ruszysz w drogę i zaczniesz wkręcać sie na obroty poczekaj 2 min żeby sie zagrzał silnik
no nie wiedziałem że wina leży po stronie sterownika, bo większość audi moich znajomych tak ma ze się przycina zanim wejdzie pierwszy raz za próg 1.5 rpm będę śledził temat i na pewno odezwę się w listopadzie.DJ_Mouse pisze:U mnie jak wydedukowałem problem leży w kościach w sterowniku, postaram się od kogoś "pożyczyć" kostki i zrobić sobie ich kopie przez lato, a w przyszłą zime je zainstaluje i zobacze.
Tylko jak będzie nieostrożny, to świeca rozpadnie mu się w rękach i dodatkowo poparzy. Mniejszy prąd jest bezpieczniejszy jeśli ktoś wcześniej tego nie robił.Lechu pisze:Jak już to 15A i ok 180W . Dobra świeca ma oporność ok 1ΩDJ_Mouse pisze:Zaczął bym od wykręcenia świec i sprawdzenia ich na zasilaczu (ok. 3-4A 12V)
A gdzie napisałem o "pałowaniu zimnego" ? To, że nie czekam aż silnik złapie temp i dopiero ruszam to nie znaczy, że odrazu daje mu w palnik, żeby każdy tak łagodnie obchodził się z zimnym motorem jak ja to mechanicy nie mieli by co robić...Lechu pisze: Pałowanie zimnego silnika jest średnim pomysłem.
Poza tym połykanie .05 L oleju nie jest dobrym objawem i może świadczyć o niezbyt dobrej kondycji samego silnika.