Post
autor: DJ_Mouse » 28 lis 2010, 20:03
Witam Kolegów.
Moje Audi kupiłem rok temu w listopadzie, pompa była regenerowana kilka miesięcy wcześniej i właściciel stwierdził, że trzeba ustawić kąt wtrysku. W vagu 50 jednostek, po zmianie na ok. 65-57 poprawiło sie zapalanie, wymieniłem kpl. świec żarowych.
Jednak podczas mrozów, auto przy odpalaniu chwyci, jednak bardzo nierówno pracuje, nie jest to typowa nierówna praca kiedy np. jedna świeca jest spalona, tylko telepie silnikiem, przy czym mocno kopci, cała akcja trwa ok 3-5 sekund podczas telepania stopniowo zwiększają sie obroty a kiedy osiągnie ok. 1100-1200 obr. natychmiast przestaje kopcić, praca sie normuje i chodzi pięknie, cichutko i bez dymu.
Kiedy temperatura osiąga zero i powyżej problemu brak, odpala normalnie, podczas mrozu taki cyrk. Jest to dość flustrujące, zważywszy na to że audiola zostawia za sobą chmure gestego dymu po odpałce. po postoju nawet na mrozie nie ma takiej sytuacji, dopiero na drugi dzień powtarza się od nowa.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Silnik AAT 320k km, od wymiany do wymiany oleju (co 8k km) znika pół stanu (czyli jakieś 0.5l) nie ma problemu z mocą, ładnie ciągnie (vmax 195kmh) poza świecami jak napisałem wymieniłem oba czujniki temperatury, bo sądziłem że może mieć to wpływ na rozruch rano, świece normalnie grzeją, obroty na zimnym silniku sie podwyższają.
Jedyna rzecz, która odbiega jeszcze od normy, to lekka zamułka przy przyspieszaniu kiedy auto jest zimne, na pierwszym kilometrze niezależnie od biegu przy 1.400obr. jakby na chwile się przydusza i ciągnie dalej, objawia sie to delikatnym szarpnięciem tylko i wyłacznie na tym poziomie obrotów (jeśli przyspieszamy baordzo spokojnie szarpnięcie jest prawie nie wyczuwalne) kiedy złapie kilka stopni ciepła problem znika.
Czy ktoś miał podobny problem? Co można zrobić? Domyślam się, że na dobre mu to raczej nie wychodzi, przez całe lato problemu nie było, bez grzania świec nawet jesienią kiedy temperatury spadały w okolice 5 stopni a świece jeszcze sie nie załaczały auto paliło bez zająknięcia. Gdzie szukać przyczyny problemu? Jutro postaram sie nakręcić film aparatem, niestety nie mam gdzie garażować auta i problem ciężkiego zapłonu rano jest dość dotkliwy...
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 20:15 przez
DJ_Mouse, łącznie zmieniany 2 razy.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS