Audi A6 C5 1.9 TDI AFN 110 PS
Mam problem , który dotyczy słabych hamulców. tzn. w porównaniu z Passatem B5, z tym samym silnikiem, u mnie hamulce są jakieś 40% slabsze. Auto hamuje nawet nie źle, ale trzeba sie przy tym wysilić... wymieniałem już tarcze i klocki. Wszystko włożylem zgodnie z poradami na forum (klocki TRW). Nie ma żadnych wycieków płynu hamulcowego, hamulce trzykrotnie odpowietrzane, nic się nie poci itp. żadne kontrolki się nie zapalają
Opiszę po krótce jakie testy wykonałem.
TEST 1.
Przy predkosci ok 100km/h podpompowałem hamulec, tzn. cos w rodzaju pulsacujnego hamowania.... gdy siedem razy przepompowałem pedałem, to pedal zrobił się twardy i hamulec był taki jakby go nie było, czyli wciskałem hamulec z calych sił a skutecznośc hamowania bliska zeru. Czyli ewentualne pulsacyjne hamowanie zima odpada:(
TEST 2.
na zgaszonym silniku napompowałem pedał hamulca na maxa. Trzymając wciśnięty pedał hamulca odpaliłem silnik. Po odpaleniu silnika pedał zaczyna delikatnie opadać.
TEST 3.
Gdy zgaszę silnik po zakończxonej jeździe, następnie za kilka chwil chcę odpalić, ale przed włączeniem zapłonu wcisnę pedał hamulca, to w momencie przekręcenia stacyjki słyszę stuknięcie z serwa, tzn. nie potrafie okreslić czy z serwa czy z pompki w Serwo...
nie wiem gdzie szukac przyczyny słabych hamulców.
Prosze was o pomoc.
[A6 C5] Vacum, pompa, czy serwo??
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
metronomus Na vagu sprawdzisz jedynie czy zawor gruszki turba i egr pracuja, z tego mozna wywnioskowac czy vaku działa. Poza tym najprosciej jest podjechac do warsztatu i sprawdzic manometrem czy pompa wytwarza odpowiednie podcisnienie. Jesli okarze sie ze vaku dziala prawidlowo, i ze nie masz jakichs nieszczelnosci na drodze Vaku-serwo to wniosek nasuwa sie jeden.
Co do testów:
Ad1.
Pulsacyjne hamowanie z systemem ABS niewskazane (czyt. zabronione)
Pedal zawsze stwardnie po takiej czynnosci.
Ad2
Pedal opadnie do pewnego momentu bo jakies podcisnienie jednak popma wytworzyła. Zjawisko jak najbardziej normalne.
Ad3
Stacyjka nie powinna miec wpływu na zadne reakcjie w pompie hamulcowej, w serwie.
Nie ma zadnych zaworkow, przekaznikow tudziez innych elementow mogacych powodowac jakiekolwiek "stuki"
Na sam koniec sprawdz wezyki elastyczne od hamulcow przednich. Byc moze włukna wewnatrz postrzelaly i robia sie "banki" na płyn. Wtedy skutecznosc tez moze spasc.
Co do testów:
Ad1.
Pulsacyjne hamowanie z systemem ABS niewskazane (czyt. zabronione)
Pedal zawsze stwardnie po takiej czynnosci.
Ad2
Pedal opadnie do pewnego momentu bo jakies podcisnienie jednak popma wytworzyła. Zjawisko jak najbardziej normalne.
Ad3
Stacyjka nie powinna miec wpływu na zadne reakcjie w pompie hamulcowej, w serwie.
Nie ma zadnych zaworkow, przekaznikow tudziez innych elementow mogacych powodowac jakiekolwiek "stuki"
Na sam koniec sprawdz wezyki elastyczne od hamulcow przednich. Byc moze włukna wewnatrz postrzelaly i robia sie "banki" na płyn. Wtedy skutecznosc tez moze spasc.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Gdy robiłem testy ABSu VCDSem w różnych Audiczkach zazwyczaj był ten stuk.slawek pisze:Ad3
Stacyjka nie powinna miec wpływu na zadne reakcjie w pompie hamulcowej, w serwie.
Nie ma zadnych zaworkow, przekaznikow tudziez innych elementow mogacych powodowac jakiekolwiek "stuki"
Na sam koniec sprawdz wezyki elastyczne od hamulcow przednich. Byc moze włukna wewnatrz postrzelaly i robia sie "banki" na płyn. Wtedy skutecznosc tez moze spasc.
metronomus, nie wiem czy to Ci coś wniesie... spróbuj zahamować lewą nogą (tak lewą!) zamiast prawej i daj znać czy hamulce się nie "polepszyły"

- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
aha...
a wchodzi w gre ewentualna nieszczelnośc tych plastikowych rurek , które idą do servo??
a jeszcze jak ewentualnie serwo sprawdzić??
[ Dodano: 2011-02-12, 22:35 ]
kupiłem miernik podciśnienia...
Po odpaleniu auta ciśnienie jest -1 bar.. więc ok.
Nie wiem gdzie leży przyczyna.
Może zmienić płyn hamulcowy?
a wchodzi w gre ewentualna nieszczelnośc tych plastikowych rurek , które idą do servo??
a jeszcze jak ewentualnie serwo sprawdzić??
[ Dodano: 2011-02-12, 22:35 ]
kupiłem miernik podciśnienia...
Po odpaleniu auta ciśnienie jest -1 bar.. więc ok.
Nie wiem gdzie leży przyczyna.
Może zmienić płyn hamulcowy?
M0NEER pisze:Gdy robiłem testy ABSu VCDSem w różnych Audiczkach zazwyczaj był ten stuk.slawek pisze:Ad3
Stacyjka nie powinna miec wpływu na zadne reakcjie w pompie hamulcowej, w serwie.
Nie ma zadnych zaworkow, przekaznikow tudziez innych elementow mogacych powodowac jakiekolwiek "stuki"
Na sam koniec sprawdz wezyki elastyczne od hamulcow przednich. Byc moze włukna wewnatrz postrzelaly i robia sie "banki" na płyn. Wtedy skutecznosc tez moze spasc.
metronomus, nie wiem czy to Ci coś wniesie... spróbuj zahamować lewą nogą (tak lewą!) zamiast prawej i daj znać czy hamulce się nie "polepszyły"
Witam. Mam pytanie odnośnie hamulców. Wydaje mi się że sa słabe i czasami pedał wpada w podłogę ( przy pierwszym lub przy kilkukrotnym użyciu). Zauważyłem też posługując się lewą nogą hamulec działa idealnie ( jest czuły i działa jak brzytwa). Od czego mam zacząć żebyto wyelimnować ?