Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Vacum, pompa, czy serwo??

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

[A6 C5] Vacum, pompa, czy serwo??

Post autor: metronomus » 28 sty 2011, 13:24

Audi A6 C5 1.9 TDI AFN 110 PS

Mam problem , który dotyczy słabych hamulców. tzn. w porównaniu z Passatem B5, z tym samym silnikiem, u mnie hamulce są jakieś 40% slabsze. Auto hamuje nawet nie źle, ale trzeba sie przy tym wysilić... wymieniałem już tarcze i klocki. Wszystko włożylem zgodnie z poradami na forum (klocki TRW). Nie ma żadnych wycieków płynu hamulcowego, hamulce trzykrotnie odpowietrzane, nic się nie poci itp. żadne kontrolki się nie zapalają

Opiszę po krótce jakie testy wykonałem.

TEST 1.
Przy predkosci ok 100km/h podpompowałem hamulec, tzn. cos w rodzaju pulsacujnego hamowania.... gdy siedem razy przepompowałem pedałem, to pedal zrobił się twardy i hamulec był taki jakby go nie było, czyli wciskałem hamulec z calych sił a skutecznośc hamowania bliska zeru. Czyli ewentualne pulsacyjne hamowanie zima odpada:(

TEST 2.
na zgaszonym silniku napompowałem pedał hamulca na maxa. Trzymając wciśnięty pedał hamulca odpaliłem silnik. Po odpaleniu silnika pedał zaczyna delikatnie opadać.


TEST 3.
Gdy zgaszę silnik po zakończxonej jeździe, następnie za kilka chwil chcę odpalić, ale przed włączeniem zapłonu wcisnę pedał hamulca, to w momencie przekręcenia stacyjki słyszę stuknięcie z serwa, tzn. nie potrafie okreslić czy z serwa czy z pompki w Serwo...

nie wiem gdzie szukac przyczyny słabych hamulców.

Prosze was o pomoc.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 28 sty 2011, 13:36

Zobacz czy przy pompie podcisnienia nie poluzował Ci się przewód.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 30 sty 2011, 16:18

Czy idzie sprawdzić pdo VAG poprawnośc pracy poszczególnych podzespołów (vacum, serwo, pompa w serwo)??

Czyli, gdzie mozna sprawdzic to w vag??

Jakie są prawidłowe parametry dla tych podzespołów?

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 30 sty 2011, 19:33

metronomus Na vagu sprawdzisz jedynie czy zawor gruszki turba i egr pracuja, z tego mozna wywnioskowac czy vaku działa. Poza tym najprosciej jest podjechac do warsztatu i sprawdzic manometrem czy pompa wytwarza odpowiednie podcisnienie. Jesli okarze sie ze vaku dziala prawidlowo, i ze nie masz jakichs nieszczelnosci na drodze Vaku-serwo to wniosek nasuwa sie jeden.
Co do testów:
Ad1.
Pulsacyjne hamowanie z systemem ABS niewskazane (czyt. zabronione)
Pedal zawsze stwardnie po takiej czynnosci.

Ad2
Pedal opadnie do pewnego momentu bo jakies podcisnienie jednak popma wytworzyła. Zjawisko jak najbardziej normalne.

Ad3
Stacyjka nie powinna miec wpływu na zadne reakcjie w pompie hamulcowej, w serwie.
Nie ma zadnych zaworkow, przekaznikow tudziez innych elementow mogacych powodowac jakiekolwiek "stuki"

Na sam koniec sprawdz wezyki elastyczne od hamulcow przednich. Byc moze włukna wewnatrz postrzelaly i robia sie "banki" na płyn. Wtedy skutecznosc tez moze spasc.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 30 sty 2011, 23:33

slawek pisze:Ad3
Stacyjka nie powinna miec wpływu na zadne reakcjie w pompie hamulcowej, w serwie.
Nie ma zadnych zaworkow, przekaznikow tudziez innych elementow mogacych powodowac jakiekolwiek "stuki"

Na sam koniec sprawdz wezyki elastyczne od hamulcow przednich. Byc moze włukna wewnatrz postrzelaly i robia sie "banki" na płyn. Wtedy skutecznosc tez moze spasc.
Gdy robiłem testy ABSu VCDSem w różnych Audiczkach zazwyczaj był ten stuk.

metronomus, nie wiem czy to Ci coś wniesie... spróbuj zahamować lewą nogą (tak lewą!) zamiast prawej i daj znać czy hamulce się nie "polepszyły" :->

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 31 sty 2011, 18:49

przewody ok, vacum ok, serwo ok... padło na pompe w serwo.... jest może trochę lepiej

ale nie ma rewelacji.

może koledzy napiszecie jak u was dzialają hamulce, czy wystarzy lekko dotknąc żeby auto hamowało, czy trzeba dosyć silnie przycisnąć??

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 01 lut 2011, 16:45

odłączyłem wężyk podcisnienia od servo, wtey hamulców nie ma wcale...tzn. mozna sobie cisnąć, ale pedal twardy i hamowanie zerowe.

Nie wiem czy pod Vag może idzie sprawdzic Vacum?? Jesli tak to w którym miejscu i jakie powinno byc podciśnienie??

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 01 lut 2011, 17:21

aha...



a wchodzi w gre ewentualna nieszczelnośc tych plastikowych rurek , które idą do servo??


a jeszcze jak ewentualnie serwo sprawdzić??

[ Dodano: 2011-02-12, 22:35 ]
kupiłem miernik podciśnienia...

Po odpaleniu auta ciśnienie jest -1 bar.. więc ok.

Nie wiem gdzie leży przyczyna.

Może zmienić płyn hamulcowy?

kuba302
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 23 lut 2011, 09:57
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: kuba302 » 23 lut 2011, 10:17

M0NEER pisze:
slawek pisze:Ad3
Stacyjka nie powinna miec wpływu na zadne reakcjie w pompie hamulcowej, w serwie.
Nie ma zadnych zaworkow, przekaznikow tudziez innych elementow mogacych powodowac jakiekolwiek "stuki"

Na sam koniec sprawdz wezyki elastyczne od hamulcow przednich. Byc moze włukna wewnatrz postrzelaly i robia sie "banki" na płyn. Wtedy skutecznosc tez moze spasc.
Gdy robiłem testy ABSu VCDSem w różnych Audiczkach zazwyczaj był ten stuk.

metronomus, nie wiem czy to Ci coś wniesie... spróbuj zahamować lewą nogą (tak lewą!) zamiast prawej i daj znać czy hamulce się nie "polepszyły" :->

Witam. Mam pytanie odnośnie hamulców. Wydaje mi się że sa słabe i czasami pedał wpada w podłogę ( przy pierwszym lub przy kilkukrotnym użyciu). Zauważyłem też posługując się lewą nogą hamulec działa idealnie ( jest czuły i działa jak brzytwa). Od czego mam zacząć żebyto wyelimnować ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja