Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 19 sty 2011, 01:25

Jak chodzi Turek po sofcie w porownaniu do A6 po sofcie?
Ja u siebie w stajni mam turka v10 do 100 rewelacji nie ma ale potem to juz przeciag jest :-)

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 19 sty 2011, 22:23

Audi jest odczuwalnie żwawsze w każdym zakresie , Tur jest trochę klocowaty ale po zrobieniu programu różnica była kolosalna - odżył , da się jeżdzić , u mnie podobnie powyżej setki równo ciągnie.
Audi wydawało mi się od zakupu nadzwyczaj żwawe, ale wszyscy tak pieją że tak śmigają te 3 litrówki
to myślałemże to standart a że zawsze ujeżdżałem raczej żwawe auta to te parametry z nóg mnie nie zwalały i byłem zajarany że w Audi będzie taka różnica po sofcie jak w Turze i banan na gębie na dłużej.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 24 sty 2011, 21:33

@Filip a jak masz dol w Audicy (0.8-1.5 obr min) zestrojony? spokojnie czy raczej sprint?
v10 diesel to silnik marzenie
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 25 sty 2011, 08:31

Właśnie dół nie jest specjalnie podciągnięty żeby skrzyni nie nadwyrężać , jest o tyle fajnie że jak chcesz pojeżdżić delikatnie to jest ok. W razie czego zostawiam na S i śmiga :mrgreen:
Maks moment jest na wykresie przy 2450 obrotów .
stifii pisze:Ja u siebie w stajni mam turka v10 do 100 rewelacji nie ma ale potem to juz przeciag jest
777equity pisze:v10 diesel to silnik marzenie
Zapraszam wobec tego na www.touaregclub.pl
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 26 sty 2011, 01:02

ZelvaBOi pisze:Nie wiem czy to sie w ogole zmiesci.
Chyba na przyczepce :mrgreen:
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 26 sty 2011, 01:17

Filip wawa pisze:
ZelvaBOi pisze:Nie wiem czy to sie w ogole zmiesci.
Chyba na przyczepce :mrgreen:

na przyczepie to nie, bo wtedy jest trochę problem z przeniesieniem napędu :D

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 26 sty 2011, 09:20

Brak miejsca na takiego potwora to chyba najmniejszy problem :-P

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 26 sty 2011, 22:55

Zamiast v10tdi mysle ze juz lepiej byloby wsadzic v8 4.2tdi :-D

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 27 sty 2011, 00:22

Do takiego zestawu obowiązkowo powinno aplikować się oznaczenie na tylniej klapie........... 2.0 TDI <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 28 sty 2011, 01:38

Panowie, z doświadczenia wiem, że każdy, kto uważa, że jemu CHIP nie jest potrzebny i seria mu w 100% wystarcza, powinien przejechać się autem po virusie i wtedy zweryfikować swój pogląd. Jak kupiłem swoje A4 B7 2.0 TDI 140KM to po przesiadce z 90KM benzyny wydawało mi się, że to jest potwór. 3-4 miesiące i już brakowało mocy... Zapodałem więc hybrydowe turbo gdzie jak się później okazało - auto bez zmiany softu zyskało kilkanaście koni. Po kolejnych kilku miesiącach zebrałem się do zrobienia porządnego programu. Wypluło 200KM i 424nm. Jak na ośkę w dieslu wynik zadowalający... do czasu aż nie stanąłem na światłach ze wspólnikiem w 3.0 TDI w serii ;-)

Różnica w lekkości, z jaką auto przyspiesza w porównaniu do dość mocnego, to jednak 2.0 TDI jest nie do opisania, a to było jeszcze 3.0 w serii. Aktualnie auto wspólnika jest po sofcie na 270KM i 560Nm i tu był kolejny mały szok. Wydawało się, że to auto jedzie świetnie w serii... ale dopiero po sofcie pokazało swój potencjał i to co w nim drzemie. I mowa tu o samej reakcji na gaz, o elastyczności, o tym że w każdej sekundzie czuć, że auto jest ZOPTYMALIZOWANE i chodzi tak jak powinno. Mała prezentacja 3.0 TDI ASB w A4 B7 po optymalnym sofcie, bez szaleństw:

[youtube][/youtube]

Odpowiadając na tytułowe pytanie, czy warto? Moja odpowiedź: TAK !
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 29 sty 2011, 00:18

rob555 pisze:Czesc Piero :) mowisz ze seryjne 3.0tdi tak Cie zlalo? eeeee
4.2tdi w a8 robilem wczoraj. Nie ma co sie meczyc ze swapem bo motorownia zacna ale szalu nie robi (jak na pojemnosc).
Powiem wiecej wykrecone a8 4.2tdi wg dupohamowni chodzi gorzej niz 3.0tdi podkrecone pod 300KM w budzie a6 :)
Oo witam Robert ;-) Rok temu u Ciebie robiłem A6 2.0tdi w marcu na 173ps i 390nm, no i 3.0tdi q w budzie a6 avant i allroada minimalnie mi odchodzi z rolki , więc myslę ze 200ps w ośce powinno iść tak samo jak seria 3.0tdi jak nie minimalnie lepiej ;-)
Teraz mam 3.0tdi q i zrobiłem softa na 287.5km i jakoś rewelacji nie ma.. Myslalem ze bedzie lepiej klepało :-) Więc mysle ze taka A8 4.2tdi mimo mniej wiecej tej samej wagi co A6 w serii lepiej idzie niz A6 po czipsie.. A nie wspominając juz 4.2 tdi po programie..
No ale wiaodmo droga zweryfikuje wszystko ;-)
Mi już zaczyna mocy brakować szczególnie przy wyprzedzaniu bo zanim automat zredukuje to zawsze ciut zamułki jest.. No i kombinuje tak co by jeszcze można zmodzic w 3.0tdi żeby ciut tych koników przybylo...

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 29 sty 2011, 11:39

stifii nie wiem czy wiesz ale jestem wlascicielem takiego jednego czarnego wscieklego audi 200 z 3.0tdi na podtlenku pod maska :P
Poligon doswiadczalny jest ... na ten sezon chce odpalic na wydajniejszych szprycach i wiekszej turbinie. Jak to sie uda...ciezko powiedziec nie mniej jak wystroje na samej ropie 340-350KM i bedzie to mialo ekonomiczny sens to wtedy oficjalnie bede mogl klientom modowac.
Na dzien dzisiejszy okolice 300KM i to wszystko w temacie "normalnych" przerobek 3.0TDI

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 29 sty 2011, 12:35

No rok temu bynajmniej jeszcze nie miałeś tej audiczki, a coś nowego wiem że kupiłeś bo dobierałeś albo motnowałeś akurat zawias :-) Ale dobrze wiedzieć, masz jakiegoś może onboarda jak to jeździ ? No i czekam na rozwój wydarzeń bo nie ukrywam, że na pewno byłbym zainteresowany :lol: A własnie masz w manualu czy automacie? No i bazowo BMK czy ASB?

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 29 sty 2011, 13:13

No ja mam taki wynalazek :) skladany recznie na manualu w quattro. On boarda nie ma...generalnie wysokie 11 robi na cwiare wiec cos tam potrafi. Tak czy siak narazie ograniczeniem w tuningu jest dostepnosc gratow pozwalajacych na bezawaryjne dlubanie powyzej 310KM.

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 29 sty 2011, 14:21

Hymm ABT jakieś turbulum niby ma do 3.0tdi więc może na tym cos dało by się więcej niż 310km bezawaryjne ugrać..
http://www.abt-sportsline.de/tuning/sho ... erung-841/

Na dole "Abt Power S"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja