[A6 C5 1.9] Wysokie spalanie i spadająca temperatura
[A6 C5 1.9] Wysokie spalanie i spadająca temperatura
Witam.
Czytam i czytam i tak naprawdę nie wiem od czego zacząć. Opiszę więc problem - jak ktoś z Was mia… podobny, to proszę o skierowanie do właściwego wątku.
Zaczęło się od zimy. Zauważyłem, że często temperatura jest w okolicy 70st. Wymieniłem termostat i nie pomogło, więc wymieniłem go ponownie i dalej to samo. Zeszłej zimy nie pamiętam takich problemów z temperaturą, a też zimno było bardzo. Przy wyłączonym klimatroniku temperatura dochodzi do 90st szybciej, ale po włączeniu zaraz spada na 60-70 st. Na trasie przy włączonym "auto" na klimatroniku temperatura dochodzi do 90 st. po 30 kilometrach jazdy. Na postoju, na wolnych obrotach z klimatronikiem na auto - temperatura chyba nigdy nie osiągnie 90 st. Sprawdzałem go 1,5 godz.
To jeden problem. Do tego zauważyłem bardzo wysokie spalanie - na trasie ok. 7,4 l na 100 km. W mieście - lepiej nie mówić - chyba ok 12-13 l. Połączyłbym te dwa symptomy w jedną usterkę - bo jak pisałem wcześniej - zeszłej zimy nie było problemów z temperaturą i ze spalaniem też nie.
Posiadam vag'a, więc mogę się podpiąć w każdej chwili - powiedzcie tylko od czego zacząć diagnozę i co mam nim sprawdzić.
Pozdrawiam, Ryh
Czytam i czytam i tak naprawdę nie wiem od czego zacząć. Opiszę więc problem - jak ktoś z Was mia… podobny, to proszę o skierowanie do właściwego wątku.
Zaczęło się od zimy. Zauważyłem, że często temperatura jest w okolicy 70st. Wymieniłem termostat i nie pomogło, więc wymieniłem go ponownie i dalej to samo. Zeszłej zimy nie pamiętam takich problemów z temperaturą, a też zimno było bardzo. Przy wyłączonym klimatroniku temperatura dochodzi do 90st szybciej, ale po włączeniu zaraz spada na 60-70 st. Na trasie przy włączonym "auto" na klimatroniku temperatura dochodzi do 90 st. po 30 kilometrach jazdy. Na postoju, na wolnych obrotach z klimatronikiem na auto - temperatura chyba nigdy nie osiągnie 90 st. Sprawdzałem go 1,5 godz.
To jeden problem. Do tego zauważyłem bardzo wysokie spalanie - na trasie ok. 7,4 l na 100 km. W mieście - lepiej nie mówić - chyba ok 12-13 l. Połączyłbym te dwa symptomy w jedną usterkę - bo jak pisałem wcześniej - zeszłej zimy nie było problemów z temperaturą i ze spalaniem też nie.
Posiadam vag'a, więc mogę się podpiąć w każdej chwili - powiedzcie tylko od czego zacząć diagnozę i co mam nim sprawdzić.
Pozdrawiam, Ryh
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
To zrobiłem dziś. Jak na wskaźniku było 70 to na vagu 68. Jak wyłączyłem klimatronik to temperatura na wskaźniku doszła do 90 st. szybciej niż na vagu. Jak na wskaźniku było 90 st, to na vagu było 82, ale doszło po paru minutach do 90. Myślę więc, że temperatury są takie same i tu i tu.spinacz2100 pisze:podłacz kompa i sprawdz temperature silnika komputerem
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
No nie - wg. mnie jest straszny. 7,4 na trasie przy 120 max. szybkości w tym roku. W zeszłym roku nie zauważyłem, żeby palił więcej zimą. Co za różnica, czy zima, czy lato na trasie jak temp. wynosi 90 st... ?spinacz2100 pisze:czyli czujnik ok.a ile paliła w zimę w tamtym roku?
Bo tak szczerze powiedziawszy nie jest to tak straszny wynik...
różnica jest taka, że w zimę masz na drodze śnieg itp. dlatego powstają wieksze opory toczeniaRyh pisze:No nie - wg. mnie jest straszny. 7,4 na trasie przy 120 max. szybkości w tym roku. W zeszłym roku nie zauważyłem, żeby palił więcej zimą. Co za różnica, czy zima, czy lato na trasie jak temp. wynosi 90 st... ?spinacz2100 pisze:czyli czujnik ok.a ile paliła w zimę w tamtym roku?
Bo tak szczerze powiedziawszy nie jest to tak straszny wynik...
Sprawdzaleś Vagiem temperature wiec podejrzewam ze na błędy też patrzyłeś, skoro nie było błędów na żadnym z ww. czujników to podejrzewam ze sa OKCzy jest jakiś sposób sprawdzenia tych czujników temperatury paliwa i płynu bez ich podmieniania?
wracajac do czujnika temp. paliwa jezli by juz byl uszkodzony tak jak u mnie bylo to i tak nie palił 13 litrów w mieście.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga