Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9] Wysokie spalanie i spadająca temperatura

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 23 sty 2011, 07:17

Tak. Sprawdzałem Vag'em - i po niecałej godzinie na wolnych obrotach miałem na Vag'u 65 stopni i na blacie ok. 65 stopni. Wnioskuję, że pokazuje temperaturę dobrze, tylko czemu taką małą?
W zeszłym roku wstawiłem swój avatar. Fotkę zrobiłem telefonem wracając w nocy z imprezy w mieście przy temp. -24 st. Temperatura cieczy wynosiła 90 st. na krótkim dosyć odcinku. Teraz na tej samej trasie przy 0 st na zewnątrz wskaźnik nawet się nie rusza.
Zapytam może naiwnie: czy da coś wizyta w serwisie? Naiwnie, bo obawiam się, że jak Wy nie wiecie, to cóż może serwis poradzić, oprócz przeczyszczenia portfela...

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 23 sty 2011, 09:58

zaslon chlodnice na zime i jak masz viskoze to unieruchom i bedzie ok jak tak latam w zime i jest ok
treść podpisu niezgodna z regulaminem

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 23 sty 2011, 13:54

Special, pewnie smiesznie wyglądasz z kartonem w grilu :-) .

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 23 sty 2011, 19:39

Wiesz co ja bym chyba zaryzykował i kupił 3 termostat choćby oryginalny w ASO.Bo to wygląda ewidentnie na jego winę...A przy wymianie kupiłeś coś dobrego czy jakąś podróbe?
A samochód zaczoł wiecej palić bo dłużej się nagrzewa i jeździsz z niedogrzanym silnikem, komputer daje inne mapy niż na silnik 90st.(wiecej paliwa)Ale twoj wybór.Stawiam jeszcze flache jak pojedziesz do serwisu a nie zrobią właśnie tego!:)

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 23 sty 2011, 20:46

spinacz2100 pisze:Wiesz co ja bym chyba zaryzykował i kupił 3 termostat choćby oryginalny w ASO.
Ja bym pewnie i kupił trzeci termostat, tylko nie widzę tu jego przyczyny. Chłodnica się robi ciepła dopiero jak silnik ma 90 st. Wcześniej jest zimna jak lód. Nie ma więc też najmniejszego sensu jej zasłanianie, bo i tak obieg jest mały do 90 st. To dłuuugie grzanie jest więc cały czas na małym obiegu i to jest dziwne właśnie.
Poza tym gdyby to był termostat to przy -10 na zewnątrz temperatura by skakała, a ta jak dojdzie do 90 na trasie, to cały czas trzyma równo 90.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 24 sty 2011, 11:32

Ryh, piszesz , że długie grzanie ( wolny wzrost temperatury ) spowodowane jest małym obiegiem :arrow:
jest odwrotnie . długie grzane jest spowodowane tym ze termostat jest otwarty co znaczy , że jest duży obieg .

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 25 sty 2011, 11:04

No jak duży obieg, skoro chłodnica jest zupełnie zimna do 90 st. Dopiero po dojściu do 90 robi się ciepła...?
Dziś jadę do swojego warsztatu. Muszę już i tak wymienić rozrząd i olej. Może coś wykminią.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 25 sty 2011, 11:58

Ryh, sam sobie odpowiedziałes :-) . Chłodnica wchodzi w skład dużego obiegu . termostat otwarty jest i ciecz w układzie krąży przez wszystkie wymienniki ciepła i przewody wiec silnik dłuzej sie nagrzewa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga