[A6 C5 AWX 1,9TDI] problem z temperaturą
[A6 C5 AWX 1,9TDI] problem z temperaturą
Witam!
Postaram się jak najdokładniej opisać swój problem. Gdy kupiłem auto wskaźnik temperatury zawsze wskazywał nieco ponad 90st. Po przeczytaniu sporej ilości wątków stwierdziłem że oddam licznik do naprawy. Podobno uszkodzone były silniczki od temperatury i woltomierza (400zł ) Wszystko wróciło do normy. Nie trwało jednak długo. Kłopoty wróciły ale objawy nieco inne. Bardzo trudno osiągnąć mi temperaturę 90st.(godzina jazdy po mieście i nadal 60st) Jeśli już się uda to znów wskazówka pokazuje ponad 90 ale jak tylko zatrzymam auto na światłach to wskazanie spada w oczach nawet do 60-70st i tak w kółko. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury. Kiedy mam temperaturę te ponad 90st dolny wąż chłodnicy zimny,górny letni i płyn w zbiorniczu też zimny. Nie wiem już co robić i bardzo proszę o radę gdzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam
ÂŁukasz
Postaram się jak najdokładniej opisać swój problem. Gdy kupiłem auto wskaźnik temperatury zawsze wskazywał nieco ponad 90st. Po przeczytaniu sporej ilości wątków stwierdziłem że oddam licznik do naprawy. Podobno uszkodzone były silniczki od temperatury i woltomierza (400zł ) Wszystko wróciło do normy. Nie trwało jednak długo. Kłopoty wróciły ale objawy nieco inne. Bardzo trudno osiągnąć mi temperaturę 90st.(godzina jazdy po mieście i nadal 60st) Jeśli już się uda to znów wskazówka pokazuje ponad 90 ale jak tylko zatrzymam auto na światłach to wskazanie spada w oczach nawet do 60-70st i tak w kółko. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury. Kiedy mam temperaturę te ponad 90st dolny wąż chłodnicy zimny,górny letni i płyn w zbiorniczu też zimny. Nie wiem już co robić i bardzo proszę o radę gdzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam
ÂŁukasz
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, 08:46 przez blaciu, łącznie zmieniany 1 raz.
blaciu
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
Przyłączam się do części wypowiedzi kolegi blaciu odnośnie tego, że silnik nie osiąga temperatury 90st. (pewnie przez ujemne temperatury, mała pojemność silnika :-? )
Wymieniłem w listopadzie termostat oraz płyn, czujnik jakoś na początku stycznia i NIC to nie dało.
Wydaje mi się (ale mogę się mylić), że taki już urok 1,9TDI PD. Chyba, że jednak jest na "to" jakiś sposób.
Wymieniłem w listopadzie termostat oraz płyn, czujnik jakoś na początku stycznia i NIC to nie dało.
Wydaje mi się (ale mogę się mylić), że taki już urok 1,9TDI PD. Chyba, że jednak jest na "to" jakiś sposób.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
[A6 C5 AWX 1,9TDI] problem z temperaturą
Dziś pojechałem z reklamacją zegarów które wcześniej naprawiałem. Okazało się że znowu padł silniczek od wskaźnika temperatury. Teraz auto dalej długo się nagrzewa i temperatura spada po włączeniu climatronica ale z tego co widać z Waszych wypowiedzi jest to normalne i chyba nie ma co kombinować.
blaciu
siemka
Blaciu apropos zegarków mialem ten sam problem tylko że u mnie voltomierze, temperatura cieczy i paliwo są prezkoszone. Robił mi to jakiś "magik" raz naprawil na na 2 tyg, pojechalem z reklamacją i stwierdził że licznik jest do wymiany... :shock:
Szukam sobie licznika, bo przykasować 200 zł za nie naprawioną rzecz to dopiero sztuka. Ale twierdzi że jak bede miał licznik to wymieni w cenie.
co do temperatury to też mam jak wyżej że jest Ok dopuki nie włącze dmuchawy z ciepłym nawiewem przynajmniej na 50% mocy
Termo nie wymieniany był Vag nie pokazał błędów co do czujnika wiec może ten typ tak ma.
Blaciu apropos zegarków mialem ten sam problem tylko że u mnie voltomierze, temperatura cieczy i paliwo są prezkoszone. Robił mi to jakiś "magik" raz naprawil na na 2 tyg, pojechalem z reklamacją i stwierdził że licznik jest do wymiany... :shock:
Szukam sobie licznika, bo przykasować 200 zł za nie naprawioną rzecz to dopiero sztuka. Ale twierdzi że jak bede miał licznik to wymieni w cenie.
co do temperatury to też mam jak wyżej że jest Ok dopuki nie włącze dmuchawy z ciepłym nawiewem przynajmniej na 50% mocy
Termo nie wymieniany był Vag nie pokazał błędów co do czujnika wiec może ten typ tak ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
U mnie silniczek dopóki temperatura na zewnątrz nie spadła poniżej 5st.C to grzał się normalnie do 90 , ale teraz to max 80-85 st. , a jak gdzieś postoje na światłach to spada do 70.
Czujnik wymieniałem latem tego roku, a termostat trzyma bo wąż jest zimny.
Chyba za dużo ciepła zużywa nagrzewnica na ogrzanie wnętrza , i przez to się nie dogrzewa.
Czujnik wymieniałem latem tego roku, a termostat trzyma bo wąż jest zimny.
Chyba za dużo ciepła zużywa nagrzewnica na ogrzanie wnętrza , i przez to się nie dogrzewa.
[A6 C5 AWX 1,9TDI] problem z temperaturą
Widać ten typ tak ma. A co do zegarów to kolego też miałem przekoszone voltomierz,temp. wody i oleju ale wymiana silniczków w liczniku rozwiązała problem. Ciekawe tylko jak długo wytrzyma
blaciu
Kod: Zaznacz cały
voltomierz,temp. wody i oleju
a masz też tak że po zgaszzeniu silnika te przekoszone wskazówki nie opadają do końca od razu tylko po kilku sekundach :?:
Kod: Zaznacz cały
Ciekawe tylko jak długo wytrzyma
oby rozwiązało problem dożywotnio
[A6 C5 AWX 1,9TDI] problem z temperaturą
No i wracamy do punktu wyjścia. Reklamowałem zegary,chłop wymienił silniczek od wskaźnika temperatury wody i moje szczęście trwało kilka dni. I znów jak osiągnę temperaturę 90st. i zatrzymam się na światłach to spada do 70. Po ruszeniu wzrasta i tak w kółko. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Służbowo jeżdżę Passatem z takim samym silnikiem i tam jak osiągnę 90st to tak stoi chyba że włączę ogrzewanie i wentylator to spada ale bardzo powoli i max do 80st.
Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze??
[ Dodano: 2011-01-15, 22:09 ]
Witajcie ponownie.
Jednak nie dało mi spokoju i postanowiłem powalczyć dalej. Kupiłem oryginalny czujnik temperatury,drugi czujnik który jest na wężu wodnym i termostat. Wszystko wymieniłem i..... dalej to samo. Mechanik podłączył kompa,położył na siedzenie i kazał obserwować wskazania temperatury i porównać ze wskazaniami na zegarze. Oba wskazania takie same. Osiągam 90st. i jak tylko zjeżdżam z góry czy też zatrzymam się na światłach temp spada do 75-85st. Nie mam już pomysłów co robić. Mechanik stwierdził że widocznie tak musi być. Sam też ma A6 3.0tdi i mówi że ma wahania temperatury. Nie aż takie ale ma. Sam nie wiem co o tym myśleć??
Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze??
[ Dodano: 2011-01-15, 22:09 ]
Witajcie ponownie.
Jednak nie dało mi spokoju i postanowiłem powalczyć dalej. Kupiłem oryginalny czujnik temperatury,drugi czujnik który jest na wężu wodnym i termostat. Wszystko wymieniłem i..... dalej to samo. Mechanik podłączył kompa,położył na siedzenie i kazał obserwować wskazania temperatury i porównać ze wskazaniami na zegarze. Oba wskazania takie same. Osiągam 90st. i jak tylko zjeżdżam z góry czy też zatrzymam się na światłach temp spada do 75-85st. Nie mam już pomysłów co robić. Mechanik stwierdził że widocznie tak musi być. Sam też ma A6 3.0tdi i mówi że ma wahania temperatury. Nie aż takie ale ma. Sam nie wiem co o tym myśleć??
blaciu
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga