Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6.C5.2,5TDI ] Odpalanie na mrozie

Silniki wysokoprężne
kiniur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:42
Lokalizacja: Poznań

[A6.C5.2,5TDI ] Odpalanie na mrozie

Post autor: kiniur » 14 gru 2010, 21:08

Witam !

Czy ktoś mógłby mi napisać jak prawidłowo powinno się odpalać diesla na mrozie ?
Jedni uważają, że auto powinno sie odpalić i ma sobie ok 5 min "popyrkać" i w tym czasie odmrażają się szyby itp. A znów niedawno wyczytałem, że bespośrednio po odpaleniu ( i oczyszczeniu szyb ) powinno się ruszyć na niewielkich obrotach żeby samochód nabrał jak najszybciej optymalnej temperatury 90 st C. Pomóżcie bo nie znam sie na tym, a nie chcę męczyć i katować mojej bryczki ;-)

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 14 gru 2010, 21:42

Na biegu jałowym (zwykle poniżej 1 tys. obr/min) silnik dłużej się nagrzewa niż podczas jazdy. W związku z tym aby mniej "szkodzić" zimnemu silnikowi należy zaraz po odpaleniu ruszyć w drogę unikając do momentu osiągnięcia temperatury roboczej wysokich obrotów.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 gru 2010, 22:35

Ninja_ pisze:Na biegu jałowym (zwykle poniżej 1 tys. obr/min) silnik dłużej się nagrzewa niż podczas jazdy. W związku z tym aby mniej "szkodzić" zimnemu silnikowi należy zaraz po odpaleniu ruszyć w drogę unikając do momentu osiągnięcia temperatury roboczej wysokich obrotów.
i tu kolega ma racje <ok>
zimny silnik na wolnych obrotach nie powinien za dlugo pracowac ;-)
nawet w instrukcji jest to napisane zeby samochodu nie pozostawiac zeby sie rozgrzewal na wolnych obrotach tylko odpalic i jechac :mrgreen:

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 14 gru 2010, 22:59

mariusz888 pisze: zimny silnik na wolnych obrotach nie powinien za dlugo pracowac ;-)
nawet w instrukcji jest to napisane zeby samochodu nie pozostawiac zeby sie rozgrzewal na wolnych obrotach tylko odpalic i jechac :mrgreen:
zawsze sie zastanawialem czy ten fragment instrukcji napisal mechanik czy greenpeace.....

gogsu1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gogsu1 » 14 gru 2010, 23:02

Temat stary jak świat są dwie szkoły rozgrzewac na wolnych lub jechać od razu twój wybór ja zawsze chwilke czekam chyba że sie spieszę :mrgreen:

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 gru 2010, 23:20

tx-didi pisze:
mariusz888 pisze: zimny silnik na wolnych obrotach nie powinien za dlugo pracowac ;-)
nawet w instrukcji jest to napisane zeby samochodu nie pozostawiac zeby sie rozgrzewal na wolnych obrotach tylko odpalic i jechac :mrgreen:
zawsze sie zastanawialem czy ten fragment instrukcji napisal mechanik czy greenpeace.....
napewno nie mechanik <ok> oni nie pisza ksiazek ;-)
zimny silnik na wolnych obrotach moze nawet powoli zaklejac kierownice turbiny,katalizator takimi spalinami :shock:

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 gru 2010, 00:02

mariusz888 pisze: zimny silnik na wolnych obrotach moze nawet powoli zaklejac kierownice turbiny,katalizator takimi spalinami :shock:
mariusz888 - temat jest ciekawy, poniewaz faktycznie (jak zostalo wspomniane powyzej przez gogsu1) sa dwie szkoly (nagrzewac, nie nagrzewac). Poniewaz nie mam pojecia co lepsze (podobnie jak autor watku) interesuja mnie rzeczowe argumenty za wspomnianymi opcjami. To co podales jest malo przekonujace - na wyzszych obrotach zimny silnik rowniez nie spala benzyny/ropy 'optymalnie' - nawet argument ze w czasie jazdy szybciej sie zagrzeje, wiec szybciej osiagnie optymalny stan pracy, tez pachnie nieco 'naciaganiem' - poniewaz akurat w czasie gdy nie ma optymalnych warunkow, zmuszamy go do bardziej wytezonej pracy (czyli szkodzimy bardziej). Mozna rzucac argumenty 'zielonych' - ze mniej trujemy srodowisko (zawsze cos), lecz taki argument tez mi 'smierdzi' - przeciez trujacych spalin wytworzymy (w przyblizeniu) dokladnie tyle samo (ilosc spalin = obroty * czas). Zapewne sklad spalin na jalowym biegu jest inny niz na wyzszym (tylko prosze konkrety! - dotyczy zarowno zimnego jak cieplego silnika).

Poniewaz istota pytania jest co mniej szkodzi silnikowi chetnie poznalbym, solidnie poparte wypowiedzi.

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 15 gru 2010, 00:12

odpalasz czekasz az zejdzie z obrotów(ssanie) i ruszasz. U mnie trwa to kolo 20sec i po tym czasie ruszam. Co to by był za samochod jak bys musial za kazdym razem czekac po odpaleniu te 3-5min az sie troche nagrzeje. Tak został zrobiony zeby odpalic i zaraz jechac oczywiscie nie katujac go ile fabryka dała tylko powoli do tych 2000-2200obr az nie osiagnie minimum tych 60 stopni.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 gru 2010, 00:35

Rysiek91 pisze:Co to by był za samochod jak bys musial za kazdym razem czekac po odpaleniu te 3-5min az sie troche nagrzeje. Tak został zrobiony zeby odpalic i zaraz jechac oczywiscie nie katujac go ile fabryka dała tylko powoli do tych 2000-2200obr az nie osiagnie minimum tych 60 stopni.
przyznaje ze to rzeczowy argument (dokladnie: co to za samochod jakby zawsze trzeba bylo czekac...) - ale ...... mowimy nie o czasie 'zawsze' i nie '3-5 min' tylko o bardzo sczegolnym przypadku:

Samochod stal na zewnatrz przy nocnych opadach sniegu i mrozie. Wychodze i .... zabieram sie za zdejmowanie 'balwanka' oraz skrobanie szybek.

Przeciez pytanie bylo proste : czy w czasie powyzszych czynnosci silnik ma pracowac ?

(naprawde zle zrozumialem intencje kolegi kiniur, czy to trudne pytanie ?)
moze uproszcze: czynnosci poranne (takie klasyczne)
a) skrobanie szyb
b) odsniezanie
c) wlaczenie silnika
d) ruszenie

powinny byc wykonywane w kolejnosci:
b, a, c
czy tez:
c, b, a

zakladam ze d jest zawsze ostatnie.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 01:49

C
B
A
D

trudno sobie wyobrazić D na 1 miejscu <ok>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 15 gru 2010, 10:36

eldo pisze:C
B
A
D

trudno sobie wyobrazić D na 1 miejscu <ok>
jak powyżej- taki stosuje schemat w obecnych warunkach.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 15 gru 2010, 10:54

na moje oko to nie powinno się rozgrzewać silnika na postoju a umotywuje to tym ze,
- jak wiadomo z rana a w szczególności w zimę olej staje się gęstszy i nie dociera do miejsc trudno dostępnych gdyż pompa na biegu jałowym nie daje dużego ciśnienia....
- trzeba pamiętać ze nie istnieje coś takiego jak rozgrzewanie silnika na postoju gdyż rozgrzewamy tylko rożnego rodzaju ciecze a nie części silnika ...
dlatego proponuje:
odpalić
odsniezyć z lekka samochód :)
i w drogę (oczywiście bez katowania dopóki nie złapie odpowiedniej temperatury)

poprawicie mnie jeżeli się mylę :):)
pozdrawiam...

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 15 gru 2010, 12:06

No czyli juz wszyscy wiemy jak mamy odpalac nasze audi w mrozy... <ok>
a) Odpalic
b) Odsniezyc
c) Ruszyc

I na napewno nic naszym dupowozom nie bedzie :->

ps. dzisiaj wymieniają mi rozrzad pasek miał spory luz, mechanik mowi cud ze to jezdziło. Jakis napinacz latał sobie luzem całkiem. Na pasku przy jednym z zabków trzymał sie na ostatnich włoskach :-)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 gru 2010, 12:26

quest87 pisze: - jak wiadomo z rana a w szczególności w zimę olej staje się gęstszy i nie dociera do miejsc trudno dostępnych gdyż pompa na biegu jałowym nie daje dużego ciśnienia....
- trzeba pamiętać ze nie istnieje coś takiego jak rozgrzewanie silnika na postoju gdyż rozgrzewamy tylko rożnego rodzaju ciecze a nie części silnika ...
chyba jednak sie mylisz - akurat przy zimnym oleju/silniku nawet na jalowym biegu pompa oleju daje takie cisnienie ze gdyby nie zawor cisnienia (przy pompie - pilnuje aby w magistralach olejowych to cisnienie nie bylo za duze) powyrywa uszczelki. Z cala pewnoscia cisnienie rzedu 5 barow wtloczy olej dokladnie tam gdzie powinien sie znalezc (nawet zimny i gesty).

Drugiego argumentu nie rozumiem - przeciez cieplo bierze sie nie z 'plynow' (pomijam urzadzenia 'dogrzewajace' typu swiece, webasto) a z reakcji chemicznych zachodzacych w komorach spalania oraz z tarcia ruchomych czesci silnika - wiec jest dokladnie odwrotnie niz napisales: wlasnie 'czesci silnika' sie nagrzewaja, natomiast 'plyny' pelnia role 'dystrybucji' ciepla do innych czesci samochodu (np kabiny pasazerskiej) - jest to tak oczywiste ze podejrzewam ze musialem cos zle zrozumiec w Twoim poscie ......

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 15 gru 2010, 13:07

Najlepiej odpalić i poczekać aż silnik dostanie trochę temperatury. Olej się podgrzeje i nie zaszkodzi turbinie. Nie koniecznie czekać do 90 stopni.

Odpalić i zaraz jechać to katowanie silnika.
To tak jak byś po całej nocy na zewnątrz siedział i ktoś dał ci rano kopa w d... i biegnij. Można samemu to sprawdzić co czuje wtedy silnik ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl