Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] hamulce nie odpuszczają, tarcze sie grzeja

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

[A6 C5] hamulce nie odpuszczają, tarcze sie grzeja

Post autor: akbukowc » 11 gru 2010, 22:11

Około rok temu podczas mrozów rzędu -15 C zapiekłem hamulce na wszystkich kołach. Przednie tarcze były prawie czerwone. Dotarłem jakoś do domu, a auto oddałem do mechanika.

Wymieniłem klocki i tarcze przednie oraz płyn hamulcowy (co do tego ostatniego to nie jestem pewny do końca czy warsztat wymienił płyn lub czy zrobił to profesjonalnie). Autko jeździło po tym bez zarzutu.

W tym roku sytuacja się powtórzyła. Podczas dużych mrozów zostawiłem auto na noc na dworze. Rano czuję, że hamulec nie odbija. Rozpocząłem jazdę, jednak zaraz się zorientowałem, że blokują się znowu. Problem wrócił znowu.

Postanowiłem sprawdzić stan tłoczków z przodu i je przesmarować lub zregenerować. Okazało się, iż tłoczki są gładkie. Nasmarowałem je specjalnym smarem to tłoczków, wcisnąłem ściskiem stolarskim, poluzowałem odpowietrzniki, płyn swobodnie wyciekał bez pompowania. Poskładałem i jazda próbna. Hamulce działały jak ta lala.

Po dwóch dniach problem wrócił :evil: Grzanie na wszystkich kołach, pedał hamulca wysoko i szybko łapie. Teraz nawet nie trzeba mrozów, bo problem występuje przy +2 C.

Zauważyłem jednak, że podczas naprawy nie dokręciłem do końca korka zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego.

Moje pytanie, czy jest możliwe, aby przez dwa dni płyn hamulcowy załapał już wodę i przez to stracił swoje właściwości?

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 11 gru 2010, 22:47

witam czy zostawiasz auto na hamulcu ręcznym jezeli tak to nie wolno tego robic w mrozach hamulec nie odpusci w mrozie jezeliu nie to moze byc problem z płynem został zalany nie taki jak powinien ,i skąd wiesz ze trzmają wszystkie koła najlepiej sprawdzic wieczorem przejedz jakis kawałek i zobacz czy tarcze są czerwone

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 11 gru 2010, 23:23

Fakt, że zaciągnąłem ręczny w tych dwóch przypadkach, ale postojowy działa na tył, a mi przód się bardziej grzeje.

Jak auto postoi, to zaciski odpuszczają. Odpalam auto, wciskam pedał hamulca i dochodzi on miękko do połowy. Jadę i po kilku wciśnięciach hamulca czuję, że powoli blokują się (oporne auto, spalanie wzrasta). Po przejechaniu kilku kilometrów tarcze są gorące, a im bardziej gorące, to bardziej się blokują. Nie staram się już katować auta w takim stanie.

Po ostatniej jeździe (ok 3 km): przednie bardzo gorące, tylnie ciepłe. Jak były sprawne, to po takiej jeździe były ledwo letnie.

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 11 gru 2010, 23:31

jak chcesz to dam namiar gosciu ze swidnicy zrobi twoje cudo tanio :->

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 11 gru 2010, 23:46

namiar z chęcią wezmę, ale do ÂŚwidnicy z Legnicy mam 50km więc hamulce mi się zagotują. :-(

Johanes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Johanes » 12 gru 2010, 09:24

Sprawdź przewody hamulcowe, może któryś jest przygięty/zgięty/rozwarstwiony i to powoduje problemy ze swobodnym cofnięciem się płynu hamulcowego po puszczeniu hamulca.
Kolega pawelk600 napisał:
W takiej sytuacji w dość prosty sposób można w miarę jednoznacznie zlokalizować przyczynę blokowania hamulca w danym kole.

Trzeba zdjąć koło.

Naciskamy hamulec kilka razy i puszczamy.

Próbujemy obrócić tarczą i mamy efekt, że hamulec nam trzyma.

Teraz popuszczamy odpowietrznik i od razu sprawdzamy czy zacisk odpuścił i czy tarczą da się obrócić, jeśli tak to podejrzenie pada na przewód hamulcowy elastyczny, jeśli nie to raczej zapieczony jest tłok zacisku.

Dalej jeśli po odkręceniu odpowietrznika zacisk odpuścił, to do dokręcamy odpowietrznik, znowu kilka razy hamujemy i teraz popusczamy przewód elestyczny ale w miejscu bardziej oddalonym od zacisku. Jeśli zacisk nie odpuści, odkręcamy odpowietrznik i i znowu sprawdzamy czy zacisk odpuścił jeśli tak, to mamy w zasadzie 100% pewności, że przewód jest w środku rozwarstwiony i blokuje swobodny przepływ płynu hamulcowego.

W przypadku gdy okaże się, że sam zacisk jest zapieczony można to naprawić, przez rozebranie zacisku, wypchanie tłoka, wyczyszczenie tłoka i cylindra zacisku, jeśli te elementy nie bedą posiadały wżerów to można całość poskładać stosując nowy zestaw naprawczy:

Przedni zacisk

AUTOFREN - D 4134
ATE - 11.0441-5704.2

i najlepiej posmarować tłok smarem do cylinderków.

Natomiast jeśli to przewód, numery katalogowe to:

TRW - PHA294
ATE - 83.7813-0295.3
FERODO - FHY2166
a6c5sciaganie-w-prawo-vt26491.htm

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 12 gru 2010, 13:47

Poczytałem posty i wg mnie mam przyczynę - tłoczek nie cofa się do końca, bo ma rdzę.Wcześniej czyściłem tłoczek, ale niedokładnie. Nie wyczyściłem końcówki tłoczka. Smar wlałem pod uszczelkę. Po tej czynności hamulce chodziły dobrze, ale po pewnym czasie problem wrócił.

Popatrzcie jak wyglądał mój tłoczek po "konserwacji":

Obrazek

Od rowka tłoczek jest OK, ale przed rowkiem widać wyraźnie nieczystości. Przez to tłoczek ładnie chowa się, ale tylko do rowka. Potem nie może wcisnąć się głębiej.

Jeszcze raz przeczyszczę końcówkę i porządnie nasmaruję.

Johanes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Johanes » 12 gru 2010, 14:11

akbukowc pisze: Od rowka tłoczek jest OK, ale przed rowkiem widać wyraźnie nieczystości. Przez to tłoczek ładnie chowa się, ale tylko do rowka. Potem nie może wcisnąć się głębiej.
Z tego co sie orientuję to tłoczek w normalnych warunkach chowa się tylko do tego rowka. Tzn od tego miejsca jest odsłonięty i ma styczność z klockiem, więc normą jest, że nawet nowy po jakimś czasie będzie wyglądał tak jak u ciebie

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 31 sty 2009, 19:41
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: misiek3456 » 12 gru 2010, 14:49

Witaj sprawdz jazma prowadnice zacisku moze wygiete moze korozja zrobila swoje,no i wrescie pompa hamulcowa moze sekcje trzymaja i plyn nie wraca swobodnie




pozdrawiam
misiek3456

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 12 gru 2010, 20:09

Dzięki Panowie.
Faktycznie jeszcze jedna ważna rzecz - dobrze wyczyścić i nasmarować: prowadnice, elementy zacisku oraz jarzma zacisku. Jak wykonam konserwację dam znać.

kowal0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 13 gru 2010, 01:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kowal0502 » 13 gru 2010, 16:04

Po mojemu w twoim serwie jest woda i przy wiekszych mrozach zamarza powodujac blokade przednich kol (hamulcow) i twardego pedalu ktory nie odpuszcza ...moj kolega w a4 2.5 tdi 2001r tak mial ...odloczylem przewod plastikowy od serwa i cienka bardzo elastyczna rurka i przy pomocy strzykawki odessalem z serwa jakies 200ml wody po czym wpuscilem jakies 25 ml denaturatu sprobuj napewno nie zaszkodzi sprawdzic tylko wstaw auto do garazu zeby wszystko odeszlo aby mozna bylo odessac wode z serwa ...powodzenia

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 14 gru 2010, 14:17

Konserwacja przednich zacisków wykonana. Przeczyściłem prowadnice zacisku (po studiowanie postów zdecydowałem się dać smar to tłoczków - prowadnice ładnie się ślizgają), jarzmo zacisku w których przesuwają się klocki (zadziory rdzy potraktowane pilnikiem) i jeszcze raz tłoczek.

Efekt następujący po jeździe próbnej około 3 km z normalnym hamowaniem:
- przód-prawy: zimny :-)
- przód-lewy: ciepły (można dotknąć palcem bez ślinienia) :-?
- tył-prawy: ciepły (można dotknąć palcem bez ślinienia)
- tył-lewy: zimny

Tył nie był konserwowany więc nie ma co oceniać. W sumie dobrze, że tylko wybrane koła ciepłe, bo to wyklucza uszkodzenia pompy hamulcowej.

kowal0502
Po mojemu w twoim serwie jest woda i przy wiekszych mrozach.....
Nie sprawdzałem, ale z ciekawości zaglądnę. To nie jest przyczyna, bo obecnie auto stoi w garażu i na jazdę próbną wyjeżdża z dodatnią temperaturą. Poza tym koła grzeją się indywidualnie.

Johanes
Z tego co sie orientuję to tłoczek w normalnych warunkach chowa się tylko do tego rowka.
Mam nowe klocki i u mnie chowa się w osłonę gumową, trochę za rowek. Ale też raczej nie jest to przyczyna, bo tam oporów dużych nie ma.

Wymienię przewód giętki w kole przód-lewy. Ma takie lekkie obtarcia na gumie, więc wymiana mu nie zaszkodzi. Tył-prawy najpierw do konserwacji mechanicznej.

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 31 sty 2009, 19:41
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: misiek3456 » 20 gru 2010, 23:43

Witaj sprawdz jeszcze korektor sily hamowania to jezeli chodzi o tyl jezeli masz ABS,a mysle ze napewno to moze tam choc ja szukal bym tam na ostatnim miejscu


pozdrawiam
misiek3456

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 gru 2010, 14:49

akbukowc pisze:Mam nowe klocki i u mnie chowa się w osłonę gumową, trochę za rowek.
Chowa się za rowek ale tylko w osłone gumową a nie do cylindra zacisku. Przecież w tym rowku jest osadzona krawędzią zewnętrzną osłona gumowa, więc byłoby to niemozliwe. Ta część tłoczka poza osłona gumowa po latach będzie skorodowana, ale nie ma to zadnego znaczenia dla cofania się tłoczka.
misiek3456 pisze:Witaj sprawdz jeszcze korektor sily hamowania to jezeli chodzi o tyl jezeli masz ABS,a mysle ze napewno to moze tam choc ja szukal bym tam na ostatnim miejscu
Jak jest ABS to nie ma korektora przy tylnej osi. Te funkcję spełnia układ ABS.

Jesli chodzi o tyl to sprawdź czylinki ręcznego swobodnie pracują oraz czy zaciski same cofają się dokładnie do końca po zwolnieniu ręcznego.
123Marcin123 pisze:czy zostawiasz auto na hamulcu ręcznym jezeli tak to nie wolno tego robic w mrozach hamulec nie odpusci
To jakaś herezja :mrgreen: (te czasy skończyly się wraz z Syrenką czy Warszawą).
Od jakichś 15 lat używam zimą ręcznego w autach koncernu VAG i nigdy nic nie zamarzło :!:

Chyba, że ktoś ma uszkodzony pancerz linki to wiadomo, że linka stanie od mrozu albo korozji. No ale chyba nie jeździcie na skorodowanych linkach hamulca ???
Wożąc kamień do podkładania pod koło :?: :mrgreen: <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 23 gru 2010, 11:38

Jestem po kolejnych działaniach na autku. Teraz zachowuje się poprawnie. Myślę, że pewnie przyczyn grzania się tarcz było kilka, ale główna to płyn hamulcowy.

Jak wspominałem w pierwszym poście, rok temu miałem podobną sytuację i wtedy mój mechanik wymieniał mi płyn. Mnie jednak przy tym nie było (wtedy jeszcze ufałem mojemu mechanikowi) i mam poważne wątpliwości, czy to zrobił, a jeśli to zrobił, to co wlał i czy robił to na wszystkich kołach. Teraz wymieniałem go sam. Przy tylnym lewym zacisku odpowietrznik był tak mocno zakręcony, iż nie dało się go odkręcić. Takiej sytuacji by nie było, gdyby rok temu został on odkręcony. Na 99% nie był. Niestety z tym zaciskiem miałem problemy typu: ukręcony odpowietrznik zacisku :-(

Ale konkretnie. Zlałem trochę starego płynu do małego słoiczka i porównałem go z nowym. Stary był bardziej gęsty, kolor pomarańczowy. Oba słoiczki wrzuciłem do zamrażalnika lodówki na noc. Temperatura ok -18. Po wyjęciu stary był gęsty, nowy wyraźnie rzadszy. Prawdopodobnie lepkość starego płynu hamulcowego była w niskich temperaturach tak duża, iż tłoczki nie mogły cofnąć się do końca. Ocierały one tarcze, a te się grzały. To że jedne bardziej, inne słabiej wynika z innych oporów na kołach spowodowanych stanem tłoczków, prowadnic itp.

Płyn hamulcowy zmieniłem na ATE SL.6. Na forach zwykle polecają ATE typ 200.
ATE SL.6 jest jednak płynem przeznaczonym specjalnie dla aut z układem ESP. Jego lepkość w temperaturze -40 C wynosi max. 700 mm2/s, podczas gdy lepkość ATE TYP 200 jest dwa razy wyższa i wynosi max 1400 mm2/s. Szczegóły tutaj.

Dam znać co się będzie działo za jakiś czas, przy dłuższej jeździe.

A więc dodaję:
Trochę pojeździłem i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Po jeździe 50 km w mrozie -7 C, tarcze były zimniutkie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga