[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Odpowiadając dokładnie na Twoje pytanie: TAK, jeśli napęd ma być w 100% bezawaryjny to należy go zmodyfikować. Silnik BRE ma tylko jeden problem z napędem - zabierak i jego gniazdo. Przed modyfikacją można pokusić się o sprawdzenie stanu jednego i drugiego, jeśli gniazdo będzie całkiem OK, to można wymienić jedynie zabierak na nowy i jeździć tak dalej, ale mając świadomość że trzeba ten napęd kontrolować co jakiś czas czy nic się nie wyrobiło. Jeśli jednak gniazdo jest już wyrobione, to pozostaje mod. Jedynie modyfikacja usuwa problem raz na zawsze.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
- Lokalizacja: Marston Moretaine
ja wymieniam w swoim blb na naped z bre ale mysle ze 5 lat po tej konstrukcji to ten zabierak jak i gniazdo są juz bardziej wytrzymale niz 5lat temu
i tak pojezdze z pol roku zeby miec satysfakcje z wydanych pieniedzy i gonie go i bede rozgladal sie za mlodszego 3.0 tdi QUATTRO
i tak pojezdze z pol roku zeby miec satysfakcje z wydanych pieniedzy i gonie go i bede rozgladal sie za mlodszego 3.0 tdi QUATTRO
VODKA- connecting people
Pierro proszę o dokładniejsze wytłumaczenie, gdzie znajduję się to słynne gniazdo ze zbierakiem i co łączy. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czy to jest napędzanie pompy z wału korbowego? Mam silnik BRF, aktualnie działa bezproblemowo i zastanawiam się co teraz robić. Modyfikacja czy ryzykować i jeździć dalej. Są jakieś wcześniejsze objawy uszkodzenia, czy pada momentalnie?
SZOPEN
Czytałem już kilka razy. No ja nie wiem gdzie widziałeś te schematy. No chyba, ze masz na myśli tematy o wymianie silnika albo przerobieniu z BLB. Akurat to mnie mało interesuje bo mam BRF. Po za tym jaki sens jest rejestrowania się na kolejnym forum, aby sobie pooglądać kilka zdjęć, bo fora są zablokowane. Wystarczyło napisać dwa zdania wyjaśnienia a nie zgrywać mądralę.
SZOPEN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
- Lokalizacja: Marston Moretaine
nr 25 to ten imbusik
strzałka to wałek w którym jest gniazdo które się wyrabia
Nie można kupić samego wałka wiec audi proponuje wymiane całosci plus kilka innych kółek wówczas znika ten łańcuch i zębatki mnie to kosztuje 1300 funtów

[ Dodano: 2010-12-13, 17:48 ]
a z tego co rozumie to kolega Piero wywala wiekszosc tego srodka stosuje inna pompę inny łańcuch i zębatki (na mój chłopski rozum)
VODKA- connecting people
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Dzięki za schemat jaskol1 - pokazuje on w zasadzie wszystko to... co trzeba całkowicie wywalić :mrgreen: Powyżej jest już tylko blok silnika, cały dół wywalamy i montujemy prosty i skuteczny napęd pompy oleju.
Zabierak to sześciokątny wałek (imbus) łączący cały mechanizm wałków wyrównoważających z pompą oleju. Problem polega na tym, że gniazdo w wałkach i zabierak wyrabiają się z narastającym przebiegiem aż w pewnym momencie zabierak przestaje się obracać gdyż z sześciokątnego gniazda robi się walcowaty otwór jakbyś go nawiercił. W tym momencie pompa oleju traci napęd i mamy czerwony komunikat. Sam zabierak można kupić i wymienić, ale gniazdo w wałkach nie - tylko zestaw naprawczy za 4500-5000zł (różne ceny się pojawiają).
Przed modyfikacją:
![Obrazek]()
Po modyfikacji:
![Obrazek]()
Zabierak to sześciokątny wałek (imbus) łączący cały mechanizm wałków wyrównoważających z pompą oleju. Problem polega na tym, że gniazdo w wałkach i zabierak wyrabiają się z narastającym przebiegiem aż w pewnym momencie zabierak przestaje się obracać gdyż z sześciokątnego gniazda robi się walcowaty otwór jakbyś go nawiercił. W tym momencie pompa oleju traci napęd i mamy czerwony komunikat. Sam zabierak można kupić i wymienić, ale gniazdo w wałkach nie - tylko zestaw naprawczy za 4500-5000zł (różne ceny się pojawiają).
Przed modyfikacją:
Po modyfikacji:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Dokładnie często dzieje się tak jak mówisz. I prędzej czy później w KAÂŻDYM 2.0 TDI stanie się to samo, to tylko kwestia czasu. Opcje są 2 - albo jeździmy, aż padnie i wtedy robimy (MOD lub zestaw naprawczy) albo robimy za w czasu (bo wiadomo że jak padnie, to w najgorszym możliwym momencie - bo jak to ktoś kiedyś powiedział: "a jest dobry moment żeby dostać sraczki?"). Każdy zrobi co uważa za słuszne i tyle.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Arti23 - pisałem o tym na forum, należy wybierać BKD od 2007r. - we wcześniejszych rocznikach faktycznie bywają problemy z głowicami.
Bexa - nie płacz
, Polska to nie USA i można przejechać ją w kilka godzin :mrgreen: Ostatnio mieliśmy Passata z Bolesławca (na lawecie!), A4 z Krakowa, kilka A6 m.in. z ÂŁowicza, ÂŁomży, Wrocławia, Warszawy, także zapraszamy i Ciebie. Klubowiczom z dalszych rejonów gwarantujemy wykonanie usługi w 2 dni, tj. przyjeżdżasz dziś rano, jutro popołudniu wyjeżdżasz. 200m od naszego serwisu jest niedrogi zajazd, więc w dzień zwiedzasz Gdańsk, w nocy odpoczywasz i wieczorem wracasz do domu 
Bexa - nie płacz


Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
W BKD też był problem z pęknięciami... Nie ma silników idealnych :mrgreen:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6