Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,5TDI 180KM] Woda czy parafina w układzie paliwa?

Silniki wysokoprężne
Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

[2,5TDI 180KM] Woda czy parafina w układzie paliwa?

Post autor: Brysiu » 06 gru 2010, 09:02

Witam. Mam pytanie związane z ewentualnym spuszczeniem wody z układu paliwa 2.5 tdi 180 KM. Autko po nocy przy minus 24 odpaliło ale bardzo nierówno pracowało tzn falowały obroty i słychać było jak by się zapowietrzał bądź nie dostawał paliwa/ tylko na wolnych obrotach. Autko pochodziło 10 minut i zgasiłem silnik dalej tak pracujący. Za kilka godzin auto już nie odpaliło, dopiero na kablach za 10 razem. Objaw kręcenie silnika i zero reakcji. Za 10 razem zaczął chwytać i zaraz zaskoczył.jakby coś przepchał.... Może trzeba spuścić wodę z filtra tylko jak. Filtr ma dwa lata i serwis Bosch twierdzi że ma wystarczyć na 3 lata więc jeszcze jedna zimę powinien działać. Boję się że jak odepnę filtr to coś zapowietrzę układ bądź pompe i będzie masakr. Doradźcie coś mądrego i realnego na obecne warunki pogodowe. Jeżeli wymiana filtra to jak i co po koli. Będe wdzięczny. Dodam że do tej pory nie było problemów.

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując tagi!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 09 gru 2010, 18:10 przez Brysiu, łącznie zmieniany 2 razy.

Kosa

Post autor: Kosa » 06 gru 2010, 09:37

_uwaga

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Woda w układzie paliwa?

Post autor: tx-didi » 06 gru 2010, 11:56

zerknij na ten watek

jest tam instrukcja napisana przez Piotrusia.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 08 gru 2010, 20:05

Brysiu, nie wiem ile robisz kilometrow rocznie ale ja robiac ok 25-30tys, olej z filtrem wymien co ok 10tys a filtr paliwa co 3 wymiany albo przed zimą. moim zdaniem twoj filtr jest zasyfiały i masz problem. Bez zastanowienia powinienes wymienic filtr - oczywiscie MANN, zaden Filtron.

jesli chodzi o opis wymiany to Piotrus jak zwykle w pelni profesjonalnie to zrobil

szymon100s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 sie 2009, 18:46
Lokalizacja: Gostyń/Wielkopolska

Post autor: szymon100s » 09 gru 2010, 07:30

ma_pok pisze:owinienes wymienic filtr - oczywiscie MANN, zaden Filtron.
powiem tak rok temu przed zima zmienialem filtr chcialem MANN zadnego filtronu chociaz mieszkam w Gostyniu gdzie znajduje sie Filtron przed tą zima tez zmianialem filtr ale ze kuzyn pracuje w Filtronie zalatwil mi filtr i sie okazuje ze filtron akurat te filtry bierze prosto od Manna!!! tylko wklada w swoje kartoniki !! a cena troszke sie rozni :-P

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 09 gru 2010, 08:51

Na chwilę obecną kupiłem trochę ropy dolałem do niej środka przeciw żelowaniu paliwa i dolałem do baku. Muszę wyjeździć to paliwo z baku max i dopiero wtedy zamierzam wymienić filtr. Co do kilometrów to bardzo mało jeżdżę tym autkiem z uwagi na auto służbowe ale auto muszę mieć w każdej chwili do dyspozycji, więc na pewno filtr do wymiany i unikać tej stacji gdzie ręczono mi o jakości paliwa.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 09 gru 2010, 08:59

Brysiu pisze:filtr do wymiany i unikać tej stacji gdzie ręczono mi o jakości paliwa.
Filtr na 100% a jakości to Ci nie zagwarantują nawet na renomowanych stacjach bo tam też są "chrzczone" paliwa.

Ja na Twoim miejscu nie jeżdzilbym na tym paliwie tylko wyciagnal je ze zbiornika, wymienil filtr, zalal nowego paliwa i porzadnie odpowietrzyl. jak masz wode w paliwie to ja bym nie ryzykował poważnego uszkodzenia pompy wtryskowej.

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 09 gru 2010, 09:18

Włąsnie tu mam dylemat czy to wado czy to parafina z ropy.Wszystko wskazuje na parafinę bo gdyby była woda w układzie to nie odpaliłbym auta wcale a tu auto odpaliło lecz było słychać po pracy silnika że pociągła coś z baku i zaczęło szarpać silnikiem cco było skutkiem potem całkowitego unieruchomienia silnika. Jak tu teraz nawet chcący spuścić paliwo z baku to jak? I jaką mam pewność że zatankuje paliwo na Statoli przykładowo znowu nie zaleje z wodą?

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 09 gru 2010, 09:28

pod tylna kanapa masz pompke paliwa - odkrecasz ją i masz dostep do zbiornika. Skoro Ci sie zapowietrza to mozesz tez miec jakies nieszczelnosci na wezach, zaworku zwrotnym na filtrze badz uszkodzona wlasnie ta pompke o ktorej mowie.

uszkodzenie tej pompki mozna wyeliminowac wtedy, gdy problemy z odpaleniem powtorza sie gdy w zbiorniku masz wiecej niz 3/4 paliwa. jest bedziesz mial pelno i auto odpali bez problemu znaczy ze Twoja pompka zakonczyla swoj zywot.

Sprawa zapowietrzonego ukladu jest bardzo czesto przerabiana i niestety bardzo zmudna w zlokalizowaniu i wyeliminowaniu :-/

Zycze powodzenia i informuj o postepach

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 09 gru 2010, 09:32

Raczej problemu nie mam z zapowietrzaniem bo teraz auto pali i jeździ ok, oprócz ewentualnego większego zużycia paliwa na FIS bo nagle skoczyło z 10 na 12,5 ale to może przez filtr. sugerujesz wyjąć pompkę i normalnie wężem spuścić paliwo. Swoją droga jak sprawdzić czy pompka pracuje bo u mnie nawet jak mam 1/4 baku to paliło normalnie.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 09 gru 2010, 09:42

Brysiu pisze:u mnie nawet jak mam 1/4 baku to paliło normalnie.
w tej sytuacji pompka powinna byc ok.

hmm. falujace obroty, zwiekszone zuzycie paliwa. masz mozliwosc zrobienia logow statycznych i w nastawach podstawowych i pokazania ich na forum??

moze masz problem z wtryskami. Jak odpalisz auto to czy nie chodzi inaczej - glosniej, stukanie, klekot, ktory po jakims czasie cichnie?? warto by bylo zobaczyc kat wtrysku. jakos mi sie nie chce wierzyc ze przez filtr auto pali 2.5l wiecej

[ Dodano: 2010-12-09, 09:44 ]
tu masz opis jak robic logi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 09 gru 2010, 09:54

ma_pok pisze:hmm. falujace obroty, zwiekszone zuzycie paliwa. masz mozliwosc zrobienia logow statycznych i w nastawach podstawowych i pokazania ich na forum??
Ta sytuacja miała tylko miejsce zaraz po odpaleniu po tym największym mrozie teraz jest ok.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 09 gru 2010, 09:59

to wymien filtr i sytuacja nie powinna sie powtorzyc

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 09 gru 2010, 10:01

Myślę nad tą wodą co napisałeś ale chyba wstrzymam się do wyjeżdżenia paliwa zatankowania czegoś lepszego np. na BP a nie na Bliska Flota , doleję środek przeciw źelowaniu, wymienię filtr i zobaczymy.

A cz nie jest tak że jak jest woda w układzie to osadza się w filtrze na dnie?

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 16 gru 2010, 22:51

Brysiu pisze:Myślę nad tą wodą co napisałeś ale chyba wstrzymam się do wyjeżdżenia paliwa zatankowania czegoś lepszego np. na BP a nie na Bliska Flota , doleję środek przeciw źelowaniu, wymienię filtr i zobaczymy.

A cz nie jest tak że jak jest woda w układzie to osadza się w filtrze na dnie?
Bliska to Orlen i tylko debil napisze, że Orlen jest lepszy(to to samo). W naszym kraju nawet na Shell, BP, czy ORLEN nie masz pewności do jakości tankowanego paliwa. Zimowe paliwo jest mieszane w zbiorniku na kilka tysięcy litrów, a co jeśli wcześniej połowę zbiornika zajmowało letnie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga