[2,5TDI 180KM] Woda czy parafina w układzie paliwa?
[2,5TDI 180KM] Woda czy parafina w układzie paliwa?
Witam. Mam pytanie związane z ewentualnym spuszczeniem wody z układu paliwa 2.5 tdi 180 KM. Autko po nocy przy minus 24 odpaliło ale bardzo nierówno pracowało tzn falowały obroty i słychać było jak by się zapowietrzał bądź nie dostawał paliwa/ tylko na wolnych obrotach. Autko pochodziło 10 minut i zgasiłem silnik dalej tak pracujący. Za kilka godzin auto już nie odpaliło, dopiero na kablach za 10 razem. Objaw kręcenie silnika i zero reakcji. Za 10 razem zaczął chwytać i zaraz zaskoczył.jakby coś przepchał.... Może trzeba spuścić wodę z filtra tylko jak. Filtr ma dwa lata i serwis Bosch twierdzi że ma wystarczyć na 3 lata więc jeszcze jedna zimę powinien działać. Boję się że jak odepnę filtr to coś zapowietrzę układ bądź pompe i będzie masakr. Doradźcie coś mądrego i realnego na obecne warunki pogodowe. Jeżeli wymiana filtra to jak i co po koli. Będe wdzięczny. Dodam że do tej pory nie było problemów.
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując tagi!
Poprawiłem!
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując tagi!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 09 gru 2010, 18:10 przez Brysiu, łącznie zmieniany 2 razy.
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Brysiu, nie wiem ile robisz kilometrow rocznie ale ja robiac ok 25-30tys, olej z filtrem wymien co ok 10tys a filtr paliwa co 3 wymiany albo przed zimą. moim zdaniem twoj filtr jest zasyfiały i masz problem. Bez zastanowienia powinienes wymienic filtr - oczywiscie MANN, zaden Filtron.
jesli chodzi o opis wymiany to Piotrus jak zwykle w pelni profesjonalnie to zrobil
jesli chodzi o opis wymiany to Piotrus jak zwykle w pelni profesjonalnie to zrobil
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 sie 2009, 18:46
- Lokalizacja: Gostyń/Wielkopolska
powiem tak rok temu przed zima zmienialem filtr chcialem MANN zadnego filtronu chociaz mieszkam w Gostyniu gdzie znajduje sie Filtron przed tą zima tez zmianialem filtr ale ze kuzyn pracuje w Filtronie zalatwil mi filtr i sie okazuje ze filtron akurat te filtry bierze prosto od Manna!!! tylko wklada w swoje kartonikima_pok pisze:owinienes wymienic filtr - oczywiscie MANN, zaden Filtron.

Na chwilę obecną kupiłem trochę ropy dolałem do niej środka przeciw żelowaniu paliwa i dolałem do baku. Muszę wyjeździć to paliwo z baku max i dopiero wtedy zamierzam wymienić filtr. Co do kilometrów to bardzo mało jeżdżę tym autkiem z uwagi na auto służbowe ale auto muszę mieć w każdej chwili do dyspozycji, więc na pewno filtr do wymiany i unikać tej stacji gdzie ręczono mi o jakości paliwa.
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Filtr na 100% a jakości to Ci nie zagwarantują nawet na renomowanych stacjach bo tam też są "chrzczone" paliwa.Brysiu pisze:filtr do wymiany i unikać tej stacji gdzie ręczono mi o jakości paliwa.
Ja na Twoim miejscu nie jeżdzilbym na tym paliwie tylko wyciagnal je ze zbiornika, wymienil filtr, zalal nowego paliwa i porzadnie odpowietrzyl. jak masz wode w paliwie to ja bym nie ryzykował poważnego uszkodzenia pompy wtryskowej.
Włąsnie tu mam dylemat czy to wado czy to parafina z ropy.Wszystko wskazuje na parafinę bo gdyby była woda w układzie to nie odpaliłbym auta wcale a tu auto odpaliło lecz było słychać po pracy silnika że pociągła coś z baku i zaczęło szarpać silnikiem cco było skutkiem potem całkowitego unieruchomienia silnika. Jak tu teraz nawet chcący spuścić paliwo z baku to jak? I jaką mam pewność że zatankuje paliwo na Statoli przykładowo znowu nie zaleje z wodą?
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
pod tylna kanapa masz pompke paliwa - odkrecasz ją i masz dostep do zbiornika. Skoro Ci sie zapowietrza to mozesz tez miec jakies nieszczelnosci na wezach, zaworku zwrotnym na filtrze badz uszkodzona wlasnie ta pompke o ktorej mowie.
uszkodzenie tej pompki mozna wyeliminowac wtedy, gdy problemy z odpaleniem powtorza sie gdy w zbiorniku masz wiecej niz 3/4 paliwa. jest bedziesz mial pelno i auto odpali bez problemu znaczy ze Twoja pompka zakonczyla swoj zywot.
Sprawa zapowietrzonego ukladu jest bardzo czesto przerabiana i niestety bardzo zmudna w zlokalizowaniu i wyeliminowaniu
Zycze powodzenia i informuj o postepach
uszkodzenie tej pompki mozna wyeliminowac wtedy, gdy problemy z odpaleniem powtorza sie gdy w zbiorniku masz wiecej niz 3/4 paliwa. jest bedziesz mial pelno i auto odpali bez problemu znaczy ze Twoja pompka zakonczyla swoj zywot.
Sprawa zapowietrzonego ukladu jest bardzo czesto przerabiana i niestety bardzo zmudna w zlokalizowaniu i wyeliminowaniu

Zycze powodzenia i informuj o postepach
Raczej problemu nie mam z zapowietrzaniem bo teraz auto pali i jeździ ok, oprócz ewentualnego większego zużycia paliwa na FIS bo nagle skoczyło z 10 na 12,5 ale to może przez filtr. sugerujesz wyjąć pompkę i normalnie wężem spuścić paliwo. Swoją droga jak sprawdzić czy pompka pracuje bo u mnie nawet jak mam 1/4 baku to paliło normalnie.
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
w tej sytuacji pompka powinna byc ok.Brysiu pisze:u mnie nawet jak mam 1/4 baku to paliło normalnie.
hmm. falujace obroty, zwiekszone zuzycie paliwa. masz mozliwosc zrobienia logow statycznych i w nastawach podstawowych i pokazania ich na forum??
moze masz problem z wtryskami. Jak odpalisz auto to czy nie chodzi inaczej - glosniej, stukanie, klekot, ktory po jakims czasie cichnie?? warto by bylo zobaczyc kat wtrysku. jakos mi sie nie chce wierzyc ze przez filtr auto pali 2.5l wiecej
[ Dodano: 2010-12-09, 09:44 ]
tu masz opis jak robic logi
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0
Bliska to Orlen i tylko debil napisze, że Orlen jest lepszy(to to samo). W naszym kraju nawet na Shell, BP, czy ORLEN nie masz pewności do jakości tankowanego paliwa. Zimowe paliwo jest mieszane w zbiorniku na kilka tysięcy litrów, a co jeśli wcześniej połowę zbiornika zajmowało letnie?Brysiu pisze:Myślę nad tą wodą co napisałeś ale chyba wstrzymam się do wyjeżdżenia paliwa zatankowania czegoś lepszego np. na BP a nie na Bliska Flota , doleję środek przeciw źelowaniu, wymienię filtr i zobaczymy.
A cz nie jest tak że jak jest woda w układzie to osadza się w filtrze na dnie?