Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5] Czy możliwa jest wymiana samych tulei wahaczy?

Zawieszenie
Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

[A6C5] Czy możliwa jest wymiana samych tulei wahaczy?

Post autor: -=Rafal=- » 02 gru 2010, 19:19

Otóż mam taki oto problemik. Na wertepach czy coś, jest si. Zero stuku itd. Na stacji diagnostycznej też si. Ale. Podczas jazdy, jak zaczynam hamować jest ok, ale w momencie puszczenia hamulca słychać takie jakby stuknięcie z przodu po lewej stronie. Kiedyś tak miałem jak dużo osób siedziało w A6C4 z tyłu to amorki tak jakby skrzypiały. Tu jest podobnie. Np podczas wjazdu do garażu gdzie mam taki próg, też jest ten zgrzyt. Tylko z lewej z przodu. Co to może być? Jutro jadę do mechaniora a nie chcę żeby ze mnie zdarli za coś co jest sprawne
Pozdrawiam.

A teraz rozwiązanie i pytanko.

Byłem na stacji kontroli i mi powiedział facet że do wymiany tuleja dolnego tylnego wahacza. Czy można wymienić samą tuleję? Bo jeden mechanik powiedział że nie i że trzeba cały wahacz, a drugi że da radę bez problemu. I jaki to byłby koszt? Bo same wahacze wszystkie są w świetnym stanie. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 02 gru 2010, 19:49

nie wiem czy C5 to jakis ewenement ale ogolnie spokojnie wymienia sie same gumy<tuleje> :) ale czy to tak naprawde to jest to ? troche niemoge w to uwierzyc :) bardziej bym stawial na macpherson mianowicie sprawdz gorna srube czy jest dokrecona i zobacz czy dobrze lezy gora macpherson w nadwoziu . ogolnie radze sprawdzic calego macpherson czy sprezyna cala jak i wyglad amortyzatora.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 gru 2010, 19:54

Ok ok. Ale tą tuleje i tak muszę wymienić. Bo patrzyłem jak byłem w kanale to podczas skrętu to był identyczny odgłos i dość duuuży luz był. To i tak jest do wymiany i tak. :) A przy okazji każę im sprawdzić mcphersona :) Dzięki za sugestie :)

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 03 gru 2010, 04:36

Tuleje się wymienia..

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 03 gru 2010, 08:14

Arrni pisze:nie wiem czy C5 to jakis ewenement ale ogolnie spokojnie wymienia sie same gumy<tuleje> :) ale czy to tak naprawde to jest to ? troche niemoge w to uwierzyc :) bardziej bym stawial na macpherson mianowicie sprawdz gorna srube czy jest dokrecona i zobacz czy dobrze lezy gora macpherson w nadwoziu . ogolnie radze sprawdzic calego macpherson czy sprezyna cala jak i wyglad amortyzatora.
W Audi A6 nie ma macphersona, jest zawieszenie wielowahaczowe.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 03 gru 2010, 14:22

No ile to sie czlowiek dowie. Dzis krzykneli mi 350 za dwie tuleje z wymiana. Ehh trzeba sie szarpnac. Skoro nie mcpherson to tuleje. A z jednej strony wahacze jest tuleja, a z drugiej? Jak to się nazywa? :)

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 04 gru 2010, 04:43

Roger_35 pisze:W Audi A6 nie ma macphersona, jest zawieszenie wielowahaczowe.
Jeżeli można to ... bez komentarza :/

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 04 gru 2010, 06:55

-=Rafal=- pisze:No ile to sie czlowiek dowie. Dzis krzykneli mi 350 za dwie tuleje z wymiana. Ehh trzeba sie szarpnac. Skoro nie mcpherson to tuleje. A z jednej strony wahacze jest tuleja, a z drugiej? Jak to się nazywa? :)
sworzeń. Ja na wiosnę wymieniałem komplet wahaczy i z 8 sworzni 6 miało luzy a sworznia już nie wymienisz. Przed zainwestowaniem kasy w tuleje sprawdź sworznie w interesujących Cię wahaczach. Moje luzy ukazały dopiero po demontażu wahacza - większość tulei natomiast było ok.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 04 gru 2010, 14:57

No było sprawdzane na stacji. Sam wlazłem pod samochód i patrzyłem jak się zawieszenie zachowuje. Wszystko ładnie sztywno było tylko te tuleje miały luz. Bo jak człowiek sam nie spojrzy to na innych nie ma co liczyć...

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 04 gru 2010, 17:09

Mają rację, że to jest dolny tylny wahacz. Nie baw się w wymianę tulei, tylko wymień cały wahacz (koszt wahacza ok.200zł), bez problemu sam wymienisz <ok> Pozdrawiam :lol:

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 08 gru 2010, 11:28

Fascynat pisze:
Roger_35 pisze:W Audi A6 nie ma macphersona, jest zawieszenie wielowahaczowe.
Jeżeli można to ... bez komentarza :/
Możesz jaśniej, bo nie pojąłem aluzji?? Bo jeśli to jest komentarz do mojej powyższej uwagi to raz jeszcze informuję, w Audi A6 nie ma i nigdy nie było kolumn macphersona. Są cztery wahacze i zwrotnica. Nie wprowadzajcie człowieka w błąd.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 08 gru 2010, 16:32

To że są po 4 wahacze na stronę to wiem. Chyba każdy wie. Ale co w końcu z tym mcphersonem? Bo tuleje i tak jutro idą do wymiany, ale człowiek może się podszkolić troszkę :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 08 gru 2010, 20:08

Tuleje już mam lemfordera więc mam nadzieję że będzie si. No skoro nie ma to trzeba zapamiętać :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 08 gru 2010, 20:15

Hehe, spoko spoko :) Jutro jadę zawieść autko. Mam nadzieję że się ogarną w miarę szybko <ok> Jeszcze tylko zrobię szyby i na ten moment będzie wszystko :lol:

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 09 gru 2010, 01:51

Roger_35

Tak w celu sprostowania pragne Cię poinformować że nikogo w błąd nie wprowadzam..

Zawieszenie wielowachaczowe jest konstrukcyjnym rozwinięciem zawieszenia typu McPerson..
C5 Posiada kolumne McPersona powiększoną o dodatkowe wachacze stabilizująco prowadzące..

Kolumne McPersona jako całość stanowi amortyzator teleskopowy który posiada w obudowie mocowanie sprężyny śrubowej..


____________
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga