[A6C5] Czy możliwa jest wymiana samych tulei wahaczy?
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
[A6C5] Czy możliwa jest wymiana samych tulei wahaczy?
Otóż mam taki oto problemik. Na wertepach czy coś, jest si. Zero stuku itd. Na stacji diagnostycznej też si. Ale. Podczas jazdy, jak zaczynam hamować jest ok, ale w momencie puszczenia hamulca słychać takie jakby stuknięcie z przodu po lewej stronie. Kiedyś tak miałem jak dużo osób siedziało w A6C4 z tyłu to amorki tak jakby skrzypiały. Tu jest podobnie. Np podczas wjazdu do garażu gdzie mam taki próg, też jest ten zgrzyt. Tylko z lewej z przodu. Co to może być? Jutro jadę do mechaniora a nie chcę żeby ze mnie zdarli za coś co jest sprawne
Pozdrawiam.
A teraz rozwiązanie i pytanko.
Byłem na stacji kontroli i mi powiedział facet że do wymiany tuleja dolnego tylnego wahacza. Czy można wymienić samą tuleję? Bo jeden mechanik powiedział że nie i że trzeba cały wahacz, a drugi że da radę bez problemu. I jaki to byłby koszt? Bo same wahacze wszystkie są w świetnym stanie. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
Pozdrawiam.
A teraz rozwiązanie i pytanko.
Byłem na stacji kontroli i mi powiedział facet że do wymiany tuleja dolnego tylnego wahacza. Czy można wymienić samą tuleję? Bo jeden mechanik powiedział że nie i że trzeba cały wahacz, a drugi że da radę bez problemu. I jaki to byłby koszt? Bo same wahacze wszystkie są w świetnym stanie. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
- Arrni
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 407
- Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
- Imię: Arni
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
nie wiem czy C5 to jakis ewenement ale ogolnie spokojnie wymienia sie same gumy<tuleje> ale czy to tak naprawde to jest to ? troche niemoge w to uwierzyc bardziej bym stawial na macpherson mianowicie sprawdz gorna srube czy jest dokrecona i zobacz czy dobrze lezy gora macpherson w nadwoziu . ogolnie radze sprawdzic calego macpherson czy sprezyna cala jak i wyglad amortyzatora.
W Audi A6 nie ma macphersona, jest zawieszenie wielowahaczowe.Arrni pisze:nie wiem czy C5 to jakis ewenement ale ogolnie spokojnie wymienia sie same gumy<tuleje> ale czy to tak naprawde to jest to ? troche niemoge w to uwierzyc bardziej bym stawial na macpherson mianowicie sprawdz gorna srube czy jest dokrecona i zobacz czy dobrze lezy gora macpherson w nadwoziu . ogolnie radze sprawdzic calego macpherson czy sprezyna cala jak i wyglad amortyzatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
sworzeń. Ja na wiosnę wymieniałem komplet wahaczy i z 8 sworzni 6 miało luzy a sworznia już nie wymienisz. Przed zainwestowaniem kasy w tuleje sprawdź sworznie w interesujących Cię wahaczach. Moje luzy ukazały dopiero po demontażu wahacza - większość tulei natomiast było ok.-=Rafal=- pisze:No ile to sie czlowiek dowie. Dzis krzykneli mi 350 za dwie tuleje z wymiana. Ehh trzeba sie szarpnac. Skoro nie mcpherson to tuleje. A z jednej strony wahacze jest tuleja, a z drugiej? Jak to się nazywa?
Możesz jaśniej, bo nie pojąłem aluzji?? Bo jeśli to jest komentarz do mojej powyższej uwagi to raz jeszcze informuję, w Audi A6 nie ma i nigdy nie było kolumn macphersona. Są cztery wahacze i zwrotnica. Nie wprowadzajcie człowieka w błąd.Fascynat pisze:Jeżeli można to ... bez komentarzaRoger_35 pisze:W Audi A6 nie ma macphersona, jest zawieszenie wielowahaczowe.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Roger_35
Tak w celu sprostowania pragne Cię poinformować że nikogo w błąd nie wprowadzam..
Zawieszenie wielowachaczowe jest konstrukcyjnym rozwinięciem zawieszenia typu McPerson..
C5 Posiada kolumne McPersona powiększoną o dodatkowe wachacze stabilizująco prowadzące..
Kolumne McPersona jako całość stanowi amortyzator teleskopowy który posiada w obudowie mocowanie sprężyny śrubowej..
____________
Pozdrawiam
Tak w celu sprostowania pragne Cię poinformować że nikogo w błąd nie wprowadzam..
Zawieszenie wielowachaczowe jest konstrukcyjnym rozwinięciem zawieszenia typu McPerson..
C5 Posiada kolumne McPersona powiększoną o dodatkowe wachacze stabilizująco prowadzące..
Kolumne McPersona jako całość stanowi amortyzator teleskopowy który posiada w obudowie mocowanie sprężyny śrubowej..
____________
Pozdrawiam