Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 06 gru 2010, 20:14

ceemack - jeśli dokładnie przeczytasz moje posty w tym wątku (głównie post na 1 stronie Wysłany: 2010-11-24, 23:08 ), to znajdziesz tu dokładną informację, że:
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym
To objawy padających wtryskiwaczy, nie problemu z wałkami.

Twoja historia to potwierdza ponieważ po dodaniu znacznej ilości uszlachetniaczy, zalaniu lepszego paliwka itd - objawy ustąpiły.
Wtryski się nieco przeczyściły i auto chodzi lepiej. U mnie było identycznie, niestety poprawa nie była trwała tzn. za jakiś czas objawy mogą wrócić.

Problem z wałkami ma inne objawy i należy je oddzielić od siebie.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

patryk4544
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 04 lip 2010, 02:03
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patryk4544 » 07 gru 2010, 06:39

Czy kolega ma może jakieś informacje na temat usterek silnika w VW Crafter 2.5 TDI z 2005 roku?

Niestety ja jestem już remoncie, bo wyszedł wał bokiem i chętnie dowiedziałbym się co jest tego przyczyną, bo pewnie wada fabryczna. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 07 gru 2010, 11:33

Cześć kolego, niestety takiego przypadku z 2.5 TDI nie znam, ale pogadam ze wspólnikiem. Proponuję założyć osobny wątek - to jest temat o 2.0 TDI.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

agart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:18
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: agart » 07 gru 2010, 18:51

Piero w sprawie silników 2.0 tdi a zwłaszcza BLB i BRE myśle że masz ogromna wiedzę i wielki SZACUN!!! Jestem przekonany że jeżeli zakupie taki motor to się spotkamy w celu modyfikacji napedu pompy. Mam jeszcze jedno pytanko bardzo mało na forum jest o silniku 2.7 tdi. Co myślisz o tym silniczku i jakie on ma zalety i wady.Czy silnik 2.7 też potrzebuje jakiejś modyfikacji,wymiany i jakie są przypuszczalne koszty. Będe bardzo wdzięczny za informacje.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 07 gru 2010, 21:52

agart - Dzięki za miłe słowo!

Co do silników 2.7 TDI - jest o nich mało informacji i pytań, ponieważ nie są to zbyt popularne jednostki. Tak na prawdę jest to bliźniacza konstrukcja z 3.0 TDI. Np. blok jest identyczny, a różnicę w pojemności robi głównie inny układ korbowodowy. W praktyce 2.7 TDI jest słabszy od 3.0 TDI, natomiast posiada wszystkie słabe strony 3.0 TDI czyli głównie: padające wtryski (ale czy są teraz nowoczesne diesle w których wtryski nie padają? :mrgreen: ) - różnica jest taka, że pompowtryski z 2.0 TDI można oczyścić i hulają dalej, a jak padnie wtrysk z 3.0/2.7 oparty na CR to pozostaje w zasadzie tylko wymiana = wysokie koszty. Fabryczną wadą można nazwać problem z klapami kolektora ssącego, ale na to jest już sposób. W ASO zaproponują Ci nowy podzespół za 1600zł/stronę, a mamy 2 szt. czyli razem 3200zł. My mamy już patent jak to badziewie naprawić raz na zawsze za 600zł/stronę, więc nie ma tragedii.

Po za tym szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynią tiptronic 3.0 TDI to moim zdaniem najlepszy silnik jaki można zapakować do Audi A4/A6. 2.7 TDI to jego "okrojona" wersja, w dodatku z bardziej awaryjną skrzynią Multitronic... i jak dla mnie mała pomyłka. Po co sztucznie ograniczać moc i możliwości silnika jeśli nie daje to żadnych pozytywnych aspektów? Nie wiem... :mrgreen: Nie ma elementu który byłby lepszy w 2.7 TDI jeśli porównamy go z 3.0 TDI, nawet nie ma różnicy w opłatach celnych :-D

Do tego bardzo ważne: 3.0 TDI w serii wystepuje zawsze w Quattro, w 2.7 TDI mamy tylko napęd na przednią oś... Jeśli ktoś raz przejedzie się napędem 4x4 po deszczu, na piasku lub zimą... to będzie wiedział co znaczy QUATTRO :-P

Ciekawostka: to jak bardzo 2.7 TDI i 3.0 TDI są bliźniacze potwierdza fakt, że moglibyśmy się pokusić o wykonanie moda polegającego na zrobieniu z 2.7 TDI - 3.0 TDI <urodziny>
Ostatnio zmieniony 09 gru 2010, 19:31 przez azet, łącznie zmieniany 1 raz.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 07 gru 2010, 22:03

Nie wiem, bo jeszcze tego nie robiliśmy... ale pomyśle i napisze :-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 08 gru 2010, 01:19

Jeszcze nie, ale Olek już ma "szczwany plan..." jak to zrobić :mrgreen: Dobra koniec, OT bo to wątek o "nieśmiertelnym" czyli 2.0 TeDeJii... ;-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

agart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:18
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: agart » 08 gru 2010, 19:07

Piero wielkie dzięki za 2.7.

dongibbon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 24 paź 2010, 10:00
Lokalizacja: pl/uk/nl

Post autor: dongibbon » 08 gru 2010, 20:17


Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 08 gru 2010, 23:33

nono, i jak tanio... :mrgreen:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

boberek

Post autor: boberek » 10 gru 2010, 19:46

Piero takie pytanie da sie do A6 FWD wasadzić Q :) tak jak do A4

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 11 gru 2010, 00:52

Jak dało się przerobić A4 z ośki na Quattro to czemu ma się nie udać z A6? :mrgreen:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

boberek

Post autor: boberek » 11 gru 2010, 08:20

Piero pisze:Jak dało się przerobić A4 z ośki na Quattro to czemu ma się nie udać z A6? :mrgreen:
no tu koledzy mówia ze sie nie da :)
no ja sie tego podejme na wiosne :)
sorry za zmiane tematu ale tak tylko chciałem zapytać

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 11 gru 2010, 09:18

Nie konsultowałem tego z moim specem jeszcze ale IMO - da się choć długi bym się zastanawiał czy się tego podjąć.
Dobra, koniec OT ;-)
Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 09:07 przez azet, łącznie zmieniany 1 raz.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Lukasz525
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:44
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Post autor: Lukasz525 » 11 gru 2010, 17:40

Piero a czy w BRE w którym tak jak piszesz nie ma wałków wyrównoważających na łańcuszku i problemu wycierających się zębów na zębatce na wale korbowym(ale nadal ma zabierak i wyrabiające się gniazdo) modyfikacja napedu pompy (tak jak jest w BKD czy 1.9tdi) jest konieczna zeby to bezproblemowo jezdziło??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja