[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
ceemack - jeśli dokładnie przeczytasz moje posty w tym wątku (głównie post na 1 stronie Wysłany: 2010-11-24, 23:08 ), to znajdziesz tu dokładną informację, że:
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym
To objawy padających wtryskiwaczy, nie problemu z wałkami.
Twoja historia to potwierdza ponieważ po dodaniu znacznej ilości uszlachetniaczy, zalaniu lepszego paliwka itd - objawy ustąpiły.
Wtryski się nieco przeczyściły i auto chodzi lepiej. U mnie było identycznie, niestety poprawa nie była trwała tzn. za jakiś czas objawy mogą wrócić.
Problem z wałkami ma inne objawy i należy je oddzielić od siebie.
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym
To objawy padających wtryskiwaczy, nie problemu z wałkami.
Twoja historia to potwierdza ponieważ po dodaniu znacznej ilości uszlachetniaczy, zalaniu lepszego paliwka itd - objawy ustąpiły.
Wtryski się nieco przeczyściły i auto chodzi lepiej. U mnie było identycznie, niestety poprawa nie była trwała tzn. za jakiś czas objawy mogą wrócić.
Problem z wałkami ma inne objawy i należy je oddzielić od siebie.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 lip 2010, 02:03
- Lokalizacja: Szczecin
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Cześć kolego, niestety takiego przypadku z 2.5 TDI nie znam, ale pogadam ze wspólnikiem. Proponuję założyć osobny wątek - to jest temat o 2.0 TDI.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Piero w sprawie silników 2.0 tdi a zwłaszcza BLB i BRE myśle że masz ogromna wiedzę i wielki SZACUN!!! Jestem przekonany że jeżeli zakupie taki motor to się spotkamy w celu modyfikacji napedu pompy. Mam jeszcze jedno pytanko bardzo mało na forum jest o silniku 2.7 tdi. Co myślisz o tym silniczku i jakie on ma zalety i wady.Czy silnik 2.7 też potrzebuje jakiejś modyfikacji,wymiany i jakie są przypuszczalne koszty. Będe bardzo wdzięczny za informacje.
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
agart - Dzięki za miłe słowo!
Co do silników 2.7 TDI - jest o nich mało informacji i pytań, ponieważ nie są to zbyt popularne jednostki. Tak na prawdę jest to bliźniacza konstrukcja z 3.0 TDI. Np. blok jest identyczny, a różnicę w pojemności robi głównie inny układ korbowodowy. W praktyce 2.7 TDI jest słabszy od 3.0 TDI, natomiast posiada wszystkie słabe strony 3.0 TDI czyli głównie: padające wtryski (ale czy są teraz nowoczesne diesle w których wtryski nie padają? :mrgreen: ) - różnica jest taka, że pompowtryski z 2.0 TDI można oczyścić i hulają dalej, a jak padnie wtrysk z 3.0/2.7 oparty na CR to pozostaje w zasadzie tylko wymiana = wysokie koszty. Fabryczną wadą można nazwać problem z klapami kolektora ssącego, ale na to jest już sposób. W ASO zaproponują Ci nowy podzespół za 1600zł/stronę, a mamy 2 szt. czyli razem 3200zł. My mamy już patent jak to badziewie naprawić raz na zawsze za 600zł/stronę, więc nie ma tragedii.
Po za tym szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynią tiptronic 3.0 TDI to moim zdaniem najlepszy silnik jaki można zapakować do Audi A4/A6. 2.7 TDI to jego "okrojona" wersja, w dodatku z bardziej awaryjną skrzynią Multitronic... i jak dla mnie mała pomyłka. Po co sztucznie ograniczać moc i możliwości silnika jeśli nie daje to żadnych pozytywnych aspektów? Nie wiem... :mrgreen: Nie ma elementu który byłby lepszy w 2.7 TDI jeśli porównamy go z 3.0 TDI, nawet nie ma różnicy w opłatach celnych :-D
Do tego bardzo ważne: 3.0 TDI w serii wystepuje zawsze w Quattro, w 2.7 TDI mamy tylko napęd na przednią oś... Jeśli ktoś raz przejedzie się napędem 4x4 po deszczu, na piasku lub zimą... to będzie wiedział co znaczy QUATTRO :-P
Ciekawostka: to jak bardzo 2.7 TDI i 3.0 TDI są bliźniacze potwierdza fakt, że moglibyśmy się pokusić o wykonanie moda polegającego na zrobieniu z 2.7 TDI - 3.0 TDI
Co do silników 2.7 TDI - jest o nich mało informacji i pytań, ponieważ nie są to zbyt popularne jednostki. Tak na prawdę jest to bliźniacza konstrukcja z 3.0 TDI. Np. blok jest identyczny, a różnicę w pojemności robi głównie inny układ korbowodowy. W praktyce 2.7 TDI jest słabszy od 3.0 TDI, natomiast posiada wszystkie słabe strony 3.0 TDI czyli głównie: padające wtryski (ale czy są teraz nowoczesne diesle w których wtryski nie padają? :mrgreen: ) - różnica jest taka, że pompowtryski z 2.0 TDI można oczyścić i hulają dalej, a jak padnie wtrysk z 3.0/2.7 oparty na CR to pozostaje w zasadzie tylko wymiana = wysokie koszty. Fabryczną wadą można nazwać problem z klapami kolektora ssącego, ale na to jest już sposób. W ASO zaproponują Ci nowy podzespół za 1600zł/stronę, a mamy 2 szt. czyli razem 3200zł. My mamy już patent jak to badziewie naprawić raz na zawsze za 600zł/stronę, więc nie ma tragedii.
Po za tym szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynią tiptronic 3.0 TDI to moim zdaniem najlepszy silnik jaki można zapakować do Audi A4/A6. 2.7 TDI to jego "okrojona" wersja, w dodatku z bardziej awaryjną skrzynią Multitronic... i jak dla mnie mała pomyłka. Po co sztucznie ograniczać moc i możliwości silnika jeśli nie daje to żadnych pozytywnych aspektów? Nie wiem... :mrgreen: Nie ma elementu który byłby lepszy w 2.7 TDI jeśli porównamy go z 3.0 TDI, nawet nie ma różnicy w opłatach celnych :-D
Do tego bardzo ważne: 3.0 TDI w serii wystepuje zawsze w Quattro, w 2.7 TDI mamy tylko napęd na przednią oś... Jeśli ktoś raz przejedzie się napędem 4x4 po deszczu, na piasku lub zimą... to będzie wiedział co znaczy QUATTRO :-P
Ciekawostka: to jak bardzo 2.7 TDI i 3.0 TDI są bliźniacze potwierdza fakt, że moglibyśmy się pokusić o wykonanie moda polegającego na zrobieniu z 2.7 TDI - 3.0 TDI

Ostatnio zmieniony 09 gru 2010, 19:31 przez azet, łącznie zmieniany 1 raz.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Nie wiem, bo jeszcze tego nie robiliśmy... ale pomyśle i napisze 

Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Jeszcze nie, ale Olek już ma "szczwany plan..." jak to zrobić :mrgreen: Dobra koniec, OT bo to wątek o "nieśmiertelnym" czyli 2.0 TeDeJii... 

Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
nono, i jak tanio... :mrgreen:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Jak dało się przerobić A4 z ośki na Quattro to czemu ma się nie udać z A6? :mrgreen:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Nie konsultowałem tego z moim specem jeszcze ale IMO - da się choć długi bym się zastanawiał czy się tego podjąć.
Dobra, koniec OT
Dobra, koniec OT

Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 09:07 przez azet, łącznie zmieniany 1 raz.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Piero a czy w BRE w którym tak jak piszesz nie ma wałków wyrównoważających na łańcuszku i problemu wycierających się zębów na zębatce na wale korbowym(ale nadal ma zabierak i wyrabiające się gniazdo) modyfikacja napedu pompy (tak jak jest w BKD czy 1.9tdi) jest konieczna zeby to bezproblemowo jezdziło??