Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 02r AKE] Dziwna praca silnika po naprawie.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

[A6 C5 02r AKE] Dziwna praca silnika po naprawie.

Post autor: ma_pok » 01 gru 2010, 10:42

Witam wszytskich.

Niedawno zakupiłem kolejną A6 tym razem z 2002r, AKE 180KM QUATTRO w Tiptronicu.

Pojechałem na wymianę pasków rozrządu, wtrysku sterującego bo był uwalony oraz odmy.
Podczas pracy wyszło zurzycie dzwigienek zaworowych i nastapiła wymiana całej hydrauliki - walki, dzwigienki, popychacze, peski.

wszytsko poskrecane a autko pracuje inaczej jak przed remontem. na wolnych obrotach jest bardzo niepokojacy dzwiek klekotu.

Poniżej przedstawiam parę logów. może coś z pozostałymi wtryskami??
pojawia sie tez co jakis czas blad 17583 Pre-Injection Turned Off , P1175-35-10
zostały wymienione wszystkie filtry łącznie z paliwowym i moze zaciagnąl jakiegos syfu ze zbiornika że jest zbyt niskie cisnienie?? czy ten blad moze byc powiazany z dziwna praca silnika??

Logi normalne:

000
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29609.html

001
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29611.html

003
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29612.html

004
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29614.html

007
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29608.html

013
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29610.html

014
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29615.html

018
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29607.html

LOGI BS

000
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29617.html

003
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29616.html

004

http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29613.html

011
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29618.html

Bardzo proszę o opinię osób które mają ten temat pojęcie. Widzę że trzeba troszkę dosterować kąt wtrysku ale reszta??

Z góry bardzo dziękuję
Maciek
Ostatnio zmieniony 01 gru 2010, 11:36 przez ma_pok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 01 gru 2010, 11:38

dzieki Piotruś za szybką odpowiedź.

Log 001 poprawiony.

Powiedz mi w jaki sposób najlepiej sprawdzić pompę vacum??

[ Dodano: 2010-12-01, 13:33 ]
dodam ze jak odpalam na zimnym silniku to jakby nie palil na wszystkie gary - szarpnie pare razy silnikiem i pozniej pracuje w miare rowno ale dzwiek naprawde nie jest fajny.

[ Dodano: 2010-12-01, 17:33 ]
tego dzwieku mimo uszkodzonego wtrysku sterujacego i spadnietych 2 dzwigienek nie bylo przed remontem

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 02 gru 2010, 21:29

powiedz mi a co sadzisz o bledzie 17583 Pre-Injection Turned Off , P1175-35-10 ??

Czy to moze miec zwiazek z pompa vacum badz wtryskami ??

dodam ze na wolnych obrotach waluja obroty.
po nocy, mozna powiedziec ze odpala bardzo dobrze, natomiast po rozgrzaniu do 90st i odstawieniu auta na ok 1h jest problem z odpaleniem - trzeba krecic znacznie dluzej.

[ Dodano: 2010-12-02, 21:31 ]
jaka jest Twoja opinia o wtrysku sterujacym - wymienilem tydzien temu na nowke BOSCHA

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 03 gru 2010, 17:05

Witam ponownie,

przed chwila bylem w warsztacie i sprawdzalem pompe vacum.

po odpaleniu pompa dawała ok. -0,5 do -0,6 bara a po chwili oscylowala pomiedzy -0,7 i -0,8 bara.

czy takie cisnienie wystarczy czy to jest znak do wymiany pompy??

Piotruś co o tym myślisz?

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 03 gru 2010, 18:46

ma_pok pisze:Witam ponownie,

przed chwila bylem w warsztacie i sprawdzalem pompe vacum.

po odpaleniu pompa dawała ok. -0,5 do -0,6 bara a po chwili oscylowala pomiedzy -0,7 i -0,8 bara.

czy takie cisnienie wystarczy czy to jest znak do wymiany pompy??

Piotruś co o tym myślisz?
Sam jestem ciekaw tych ciśnień. Niedługo zamierzam sprawdzić vacuum bo jak auto jest zimne to jest wyraźnie dynamiczniejsze (nie przekraczam 2 tys. obr/min), ale czuję jak chętnie jedzie do przodu a jak się rozgrzeje jest gorzej.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2010, 14:17

Piotruś, nie dawało mi spokoju to stukanie i chcialem troszke porzestawic kat wtrysku i ku mojemu przerazeniu, po zdjeciu plastikowych oslon paskow, po odpaleniu zimnego silnika zauwazylem niemilosiernie falujacy pasek rozrzadu na prawej glowicy (od strony pasazera) po zgaszeniu silnika pasek byl tak luzny ze mozna by go sciagnac bez problemu, bez sciagania przodu.

rolki napinajace były wymieniane ale prawdopodobnie poszedl napinacz o nr kat 059 109 479 B

Zapewne przestawil sie rozrzad i to bedzie przyczyna moich problemow.

Co o tym myslicie??

[ Dodano: 2010-12-05, 14:51 ]
mam pewne watpliwosci bo moje podejrzenie padlo na napinacz oznaczony nr 7 na zdjeciu tylko czy ten napinacz ma wplyw na pasek z numerem 11 bo to on jest luzny??

Obrazek

Ktory napinacz jest odpowiedzialny za ten pasek??
Ostatnio zmieniony 05 gru 2010, 15:53 przez ma_pok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2010, 15:32

ma_pok, rysunek troche mały a moje oczy zbyt stare, :mrgreen: ale jeśli ten napinacz 7 to hydrauliczny a pasek to ten długi to tak, ten napinacz napina właśnie ten pasek <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2010, 15:52

w ETKA jest napisane ze jest to napinacz paska wielo rowkowego wiec czy to nie chodzi o pasek od alternatora?? czy tego paska rozrzadu nie napina rolka napinajaca??

[ Dodano: 2010-12-05, 15:54 ]
PS zdjecie poprawione - lepiej widac

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2010, 15:59

ma_pok pisze:w ETKA jest napisane ze jest to napinacz paska wielo rowkowego
No to jest "byk" :mrgreen:

Napinacz hydrauliczny działa na dźwignię a ta na rolkę. I ta rolka napina pasek zębaty rozrządu.

Istnieje tez :rolka napinajaca" (napinacz mechaniczny) ale ona napina krótki pasek zębaty, ten od napędu pompy wtryskowej.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2010, 16:18

super - dzieki za objasnienie sprawy. jutro zalatwiam napinacz i zabieram sie za wymiane.

Oczywiscie dam znac jakie efekty mojej pracy

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 06 gru 2010, 12:20

czy przyczyną ewentualnie urwanego gwintu będzie zbyt mocne dokrecenie przez mechanika czy jakas inna przyczyna??

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 06 gru 2010, 12:38

domyslam sie ze nikt za mnie nie zaplaci za naprawe ale skoro auto odpala i mozna bylo nim jezdzic nie powinno sie nic powaznego stac w srodku?? naprawić gwint lub napinacz i poskladac do kupy to powinno byc ok??

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 06 gru 2010, 13:00

ale i tak bardzo Ci dziękuję za sugestie. bede informowal na biezaco

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 26 gru 2010, 21:00

niestety moj mechanik wyjezdza dzisiaj na szkolenie i wraca dopiero w przyszlym tygodniu :evil:

Musze poczekac bo chce zeby on to zrobil. Jak tylko auto bedzie na warsztacie dam znac

[ Dodano: 2010-12-17, 19:05 ]
Witam kolegów.

Moja sprawa (mam szczerą nadzieję) że w końcu się zakończyła. A więc tak

czekałem na mojego mechanika tydzień czasu po czym przysłam mi SMSa że jest w Norwegii i wraca za 4 tygodnie. nie czekając długo umówiłem się w sprawdzonym warsztacie serwisującym tylko AUDI, VW i SKODA w Gdyni. Chłopaki zabrali się wczoraj rano za robotę i okazało się że:
1. pasek rozrządu był założony odwrotnie
2. rolka napinająca była źle zamontowana na ramieniu napinacza przez co wytarła ramię
3. gwint był przekręcony
4. PRZESTAWIONY ROZRZÂĄD

powyższe rzeczy zostały zrobione, dodatkowo wymieniony napinacz hydrauliczny bo był już zakupiony, przegwintowane miejsce mocowania rolki napinającej, ustawiono prawidłowo rozrząd.

Moim wielkim szczęściem było nieuszkodzenie zaworów ani świeżo wymienionej hydrauliki zaworowej.
Mówią że głupi ma szczęście :-P

Niestety i tak wszytsko pociagnęło mnie dodatkowo 1 200 zł nie z mojej winy.
Na rachunku napisali mi opinię co było przyczyną awarii. Teraz tylko pytanie jak znajomy mechanik na to zareaguje :-/

Najważniejsze że moja niunia jest uzdrowiona <ok> <ok>

[ Dodano: 2010-12-17, 19:10 ]
poniżej zdjęcia wymienionej rolki, ramienia i napinacza

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2010-12-26, 20:59 ]
Piotruś, mam pytanko.

Czy jesli do mojego silnika wg nr VIN pasuje pompa vacum o nr kat. 057 145 100 K mozna zastosować pompe z innym oznaczeniem, bo nie moge nigdzie znalesc dokladnie takiej????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja