[A6 C5 02r AKE] Dziwna praca silnika po naprawie.
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
[A6 C5 02r AKE] Dziwna praca silnika po naprawie.
Witam wszytskich.
Niedawno zakupiłem kolejną A6 tym razem z 2002r, AKE 180KM QUATTRO w Tiptronicu.
Pojechałem na wymianę pasków rozrządu, wtrysku sterującego bo był uwalony oraz odmy.
Podczas pracy wyszło zurzycie dzwigienek zaworowych i nastapiła wymiana całej hydrauliki - walki, dzwigienki, popychacze, peski.
wszytsko poskrecane a autko pracuje inaczej jak przed remontem. na wolnych obrotach jest bardzo niepokojacy dzwiek klekotu.
Poniżej przedstawiam parę logów. może coś z pozostałymi wtryskami??
pojawia sie tez co jakis czas blad 17583 Pre-Injection Turned Off , P1175-35-10
zostały wymienione wszystkie filtry łącznie z paliwowym i moze zaciagnąl jakiegos syfu ze zbiornika że jest zbyt niskie cisnienie?? czy ten blad moze byc powiazany z dziwna praca silnika??
Logi normalne:
000
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29609.html
001
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29611.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29612.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29614.html
007
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29608.html
013
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29610.html
014
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29615.html
018
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29607.html
LOGI BS
000
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29617.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29616.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29613.html
011
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29618.html
Bardzo proszę o opinię osób które mają ten temat pojęcie. Widzę że trzeba troszkę dosterować kąt wtrysku ale reszta??
Z góry bardzo dziękuję
Maciek
Niedawno zakupiłem kolejną A6 tym razem z 2002r, AKE 180KM QUATTRO w Tiptronicu.
Pojechałem na wymianę pasków rozrządu, wtrysku sterującego bo był uwalony oraz odmy.
Podczas pracy wyszło zurzycie dzwigienek zaworowych i nastapiła wymiana całej hydrauliki - walki, dzwigienki, popychacze, peski.
wszytsko poskrecane a autko pracuje inaczej jak przed remontem. na wolnych obrotach jest bardzo niepokojacy dzwiek klekotu.
Poniżej przedstawiam parę logów. może coś z pozostałymi wtryskami??
pojawia sie tez co jakis czas blad 17583 Pre-Injection Turned Off , P1175-35-10
zostały wymienione wszystkie filtry łącznie z paliwowym i moze zaciagnąl jakiegos syfu ze zbiornika że jest zbyt niskie cisnienie?? czy ten blad moze byc powiazany z dziwna praca silnika??
Logi normalne:
000
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29609.html
001
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29611.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29612.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29614.html
007
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29608.html
013
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29610.html
014
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29615.html
018
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29607.html
LOGI BS
000
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29617.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29616.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29613.html
011
http://vaglog.rtnet.pl/ma_pok_29618.html
Bardzo proszę o opinię osób które mają ten temat pojęcie. Widzę że trzeba troszkę dosterować kąt wtrysku ale reszta??
Z góry bardzo dziękuję
Maciek
Ostatnio zmieniony 01 gru 2010, 11:36 przez ma_pok, łącznie zmieniany 1 raz.
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
dzieki Piotruś za szybką odpowiedź.
Log 001 poprawiony.
Powiedz mi w jaki sposób najlepiej sprawdzić pompę vacum??
[ Dodano: 2010-12-01, 13:33 ]
dodam ze jak odpalam na zimnym silniku to jakby nie palil na wszystkie gary - szarpnie pare razy silnikiem i pozniej pracuje w miare rowno ale dzwiek naprawde nie jest fajny.
[ Dodano: 2010-12-01, 17:33 ]
tego dzwieku mimo uszkodzonego wtrysku sterujacego i spadnietych 2 dzwigienek nie bylo przed remontem
Log 001 poprawiony.
Powiedz mi w jaki sposób najlepiej sprawdzić pompę vacum??
[ Dodano: 2010-12-01, 13:33 ]
dodam ze jak odpalam na zimnym silniku to jakby nie palil na wszystkie gary - szarpnie pare razy silnikiem i pozniej pracuje w miare rowno ale dzwiek naprawde nie jest fajny.
[ Dodano: 2010-12-01, 17:33 ]
tego dzwieku mimo uszkodzonego wtrysku sterujacego i spadnietych 2 dzwigienek nie bylo przed remontem
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
powiedz mi a co sadzisz o bledzie 17583 Pre-Injection Turned Off , P1175-35-10 
Czy to moze miec zwiazek z pompa vacum badz wtryskami
dodam ze na wolnych obrotach waluja obroty.
po nocy, mozna powiedziec ze odpala bardzo dobrze, natomiast po rozgrzaniu do 90st i odstawieniu auta na ok 1h jest problem z odpaleniem - trzeba krecic znacznie dluzej.
[ Dodano: 2010-12-02, 21:31 ]
jaka jest Twoja opinia o wtrysku sterujacym - wymienilem tydzien temu na nowke BOSCHA

Czy to moze miec zwiazek z pompa vacum badz wtryskami

dodam ze na wolnych obrotach waluja obroty.
po nocy, mozna powiedziec ze odpala bardzo dobrze, natomiast po rozgrzaniu do 90st i odstawieniu auta na ok 1h jest problem z odpaleniem - trzeba krecic znacznie dluzej.
[ Dodano: 2010-12-02, 21:31 ]
jaka jest Twoja opinia o wtrysku sterujacym - wymienilem tydzien temu na nowke BOSCHA
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Sam jestem ciekaw tych ciśnień. Niedługo zamierzam sprawdzić vacuum bo jak auto jest zimne to jest wyraźnie dynamiczniejsze (nie przekraczam 2 tys. obr/min), ale czuję jak chętnie jedzie do przodu a jak się rozgrzeje jest gorzej.ma_pok pisze:Witam ponownie,
przed chwila bylem w warsztacie i sprawdzalem pompe vacum.
po odpaleniu pompa dawała ok. -0,5 do -0,6 bara a po chwili oscylowala pomiedzy -0,7 i -0,8 bara.
czy takie cisnienie wystarczy czy to jest znak do wymiany pompy??
Piotruś co o tym myślisz?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Piotruś, nie dawało mi spokoju to stukanie i chcialem troszke porzestawic kat wtrysku i ku mojemu przerazeniu, po zdjeciu plastikowych oslon paskow, po odpaleniu zimnego silnika zauwazylem niemilosiernie falujacy pasek rozrzadu na prawej glowicy (od strony pasazera) po zgaszeniu silnika pasek byl tak luzny ze mozna by go sciagnac bez problemu, bez sciagania przodu.
rolki napinajace były wymieniane ale prawdopodobnie poszedl napinacz o nr kat 059 109 479 B
Zapewne przestawil sie rozrzad i to bedzie przyczyna moich problemow.
Co o tym myslicie??
[ Dodano: 2010-12-05, 14:51 ]
mam pewne watpliwosci bo moje podejrzenie padlo na napinacz oznaczony nr 7 na zdjeciu tylko czy ten napinacz ma wplyw na pasek z numerem 11 bo to on jest luzny??
![Obrazek]()
Ktory napinacz jest odpowiedzialny za ten pasek??
rolki napinajace były wymieniane ale prawdopodobnie poszedl napinacz o nr kat 059 109 479 B
Zapewne przestawil sie rozrzad i to bedzie przyczyna moich problemow.
Co o tym myslicie??
[ Dodano: 2010-12-05, 14:51 ]
mam pewne watpliwosci bo moje podejrzenie padlo na napinacz oznaczony nr 7 na zdjeciu tylko czy ten napinacz ma wplyw na pasek z numerem 11 bo to on jest luzny??
Ktory napinacz jest odpowiedzialny za ten pasek??
Ostatnio zmieniony 05 gru 2010, 15:53 przez ma_pok, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No to jest "byk" :mrgreen:ma_pok pisze:w ETKA jest napisane ze jest to napinacz paska wielo rowkowego
Napinacz hydrauliczny działa na dźwignię a ta na rolkę. I ta rolka napina pasek zębaty rozrządu.
Istnieje tez :rolka napinajaca" (napinacz mechaniczny) ale ona napina krótki pasek zębaty, ten od napędu pompy wtryskowej.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
niestety moj mechanik wyjezdza dzisiaj na szkolenie i wraca dopiero w przyszlym tygodniu :evil:
Musze poczekac bo chce zeby on to zrobil. Jak tylko auto bedzie na warsztacie dam znac
[ Dodano: 2010-12-17, 19:05 ]
Witam kolegów.
Moja sprawa (mam szczerą nadzieję) że w końcu się zakończyła. A więc tak
czekałem na mojego mechanika tydzień czasu po czym przysłam mi SMSa że jest w Norwegii i wraca za 4 tygodnie. nie czekając długo umówiłem się w sprawdzonym warsztacie serwisującym tylko AUDI, VW i SKODA w Gdyni. Chłopaki zabrali się wczoraj rano za robotę i okazało się że:
1. pasek rozrządu był założony odwrotnie
2. rolka napinająca była źle zamontowana na ramieniu napinacza przez co wytarła ramię
3. gwint był przekręcony
4. PRZESTAWIONY ROZRZÂĄD
powyższe rzeczy zostały zrobione, dodatkowo wymieniony napinacz hydrauliczny bo był już zakupiony, przegwintowane miejsce mocowania rolki napinającej, ustawiono prawidłowo rozrząd.
Moim wielkim szczęściem było nieuszkodzenie zaworów ani świeżo wymienionej hydrauliki zaworowej.
Mówią że głupi ma szczęście :-P
Niestety i tak wszytsko pociagnęło mnie dodatkowo 1 200 zł nie z mojej winy.
Na rachunku napisali mi opinię co było przyczyną awarii. Teraz tylko pytanie jak znajomy mechanik na to zareaguje
Najważniejsze że moja niunia jest uzdrowiona
[ Dodano: 2010-12-17, 19:10 ]
poniżej zdjęcia wymienionej rolki, ramienia i napinacza
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2010-12-26, 20:59 ]
Piotruś, mam pytanko.
Czy jesli do mojego silnika wg nr VIN pasuje pompa vacum o nr kat. 057 145 100 K mozna zastosować pompe z innym oznaczeniem, bo nie moge nigdzie znalesc dokladnie takiej????
Musze poczekac bo chce zeby on to zrobil. Jak tylko auto bedzie na warsztacie dam znac
[ Dodano: 2010-12-17, 19:05 ]
Witam kolegów.
Moja sprawa (mam szczerą nadzieję) że w końcu się zakończyła. A więc tak
czekałem na mojego mechanika tydzień czasu po czym przysłam mi SMSa że jest w Norwegii i wraca za 4 tygodnie. nie czekając długo umówiłem się w sprawdzonym warsztacie serwisującym tylko AUDI, VW i SKODA w Gdyni. Chłopaki zabrali się wczoraj rano za robotę i okazało się że:
1. pasek rozrządu był założony odwrotnie
2. rolka napinająca była źle zamontowana na ramieniu napinacza przez co wytarła ramię
3. gwint był przekręcony
4. PRZESTAWIONY ROZRZÂĄD
powyższe rzeczy zostały zrobione, dodatkowo wymieniony napinacz hydrauliczny bo był już zakupiony, przegwintowane miejsce mocowania rolki napinającej, ustawiono prawidłowo rozrząd.
Moim wielkim szczęściem było nieuszkodzenie zaworów ani świeżo wymienionej hydrauliki zaworowej.
Mówią że głupi ma szczęście :-P
Niestety i tak wszytsko pociagnęło mnie dodatkowo 1 200 zł nie z mojej winy.
Na rachunku napisali mi opinię co było przyczyną awarii. Teraz tylko pytanie jak znajomy mechanik na to zareaguje

Najważniejsze że moja niunia jest uzdrowiona


[ Dodano: 2010-12-17, 19:10 ]
poniżej zdjęcia wymienionej rolki, ramienia i napinacza
[ Dodano: 2010-12-26, 20:59 ]
Piotruś, mam pytanko.
Czy jesli do mojego silnika wg nr VIN pasuje pompa vacum o nr kat. 057 145 100 K mozna zastosować pompe z innym oznaczeniem, bo nie moge nigdzie znalesc dokladnie takiej????